ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ουραγός στα έσοδα από διαφημίσεις η ΕΡΤ

ertttt-thumb-large

Σε μόλις 3,2 από τα συνολικά 329 εκατ. ευρώ συνολικής τηλεοπτικής διαφημιστικής δαπάνης για το 2015, αναλογεί το μερίδιο της ΕΡΤ. Αυτή η πενιχρή επίδοση της κρατικής τηλεόρασης στην προσέλκυση διαφημίσεων αναδεικνύεται, μεταξύ άλλων, στην απάντηση που έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ κ. Λάμπης Ταγματάρχης σε ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου. Ο βουλευτής, σε ερώτησή του προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Ν. Παππά, αναδεικνύει το γεγονός ότι για το 2016 έχουν υπολογιστεί έσοδα 183,65 εκατ. ευρώ για την ΕΡΤ Α.Ε. Και τονίζει ότι με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν για τη δυνατότητα της κρατικής εταιρείας να προσελκύσει διαφημίσεις, τότε το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων θα πρέπει να προκύψει από το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΕΡΤ.

Στην απάντησή του, ο κ. Ταγματάρχης εκκινεί παραπέμποντας στον ιδρυτικό νόμο της ΕΡΤ, όπου τονίζεται ότι η κρατική τηλεόραση «δεν επιδιώκει την απόκτηση κέρδους, συμβάλλει στην ενημέρωση, μόρφωση και ψυχαγωγία του ελληνικού λαού και στην προσπάθεια εθνικής και παραγωγικής ανασυγκρότησης». Ο κ. Ταγματάρχης τονίζει ότι η ΕΡΤ «δεν εξαρτά τη λειτουργία και ανεξαρτησία της από το μερίδιο που λαμβάνει από τη διαφημιστική αγορά». Ως προς τα έξοδα της ΕΡΤ το 2015, ο κ. Ταγματάρχης αναφέρει ότι ώς αυτή τη στιγμή για το επτάμηνο Ιουνίου – Δεκεμβρίου, έχουν καταβληθεί 320.000 ευρώ σε υπερωρίες. Ωστόσο, αφήνει να εννοηθεί ότι αυτές είναι πιθανότατα υψηλότερες, καθώς «το ακριβές ποσό θα καθορισθεί με την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των υπερωριών του β΄ εξαμήνου του 2015». Στην απάντησή του, ο κ. Ταγματάρχης γνωστοποιεί, επίσης, ότι η ΕΡΤ Α.Ε. εισέπραξε ακριβώς 3.282.438 ευρώ της διαφημιστικής πίτας, ενώ οι εργαζόμενοι στην εταιρεία είναι 2.269.