ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Από λίγες θέσεις σε κάθε πανεπιστήμιο και ΤΕΙ

19s5panep1

Αργά χθες το βράδυ αναμενόταν (μετά τη σχετική ανάρτηση στη Διαύγεια) να δημοσιοποιηθεί η τελική κατανομή των συνολικά 500 διορισμών στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ από το 2016-17. Ωστόσο η διαμαρτυρία της ηγεσίας του Πανεπιστημίου Πατρών προς την Αχαιή αρμόδια, αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου για τον αριθμό των διορισμών που θα γίνουν στο ίδρυμα, φαίνεται ότι συνέβαλε να αλλάξει ο αριθμός. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η κατανομή των θέσεων άλλαξε και το Παν. Πατρών παίρνει όσους διορισμούς ζήτησε (27). Ωστόσο οι αριθμοί δείχνουν ότι η κατανομή έγινε με πρόθεση όλοι να πάρουν από λίγες θέσεις.

Ειδικότερα, από το 2016-2017 θα γίνουν 500 διορισμοί. Μετά τη δημοσιοποίηση την Τετάρτη του αριθμού των διορισμών που παίρνει κάθε πανεπιστήμιο και ΤΕΙ, η πρύτανης του Παν. Πατρών Βενετσάνα Κυριαζοπούλου με δηλώσεις της στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», που έχει έδρα στην Πάτρα, διαμαρτυρήθηκε (το δημοσίευμα, που υπογράφει η Μαρίνα Ριζογιάννη, έχει τίτλο «“Εριξαν” το Πανεπιστήμιο και ας έχουμε Αχαιή υπουργό»). Η εκλεγόμενη στην Πάτρα Σία Αναγνωστοπούλου απάντησε: «Εντυπωσιακή είναι η αντίδραση του Πανεπιστημίου Πατρών στην κατανομή των θέσεων. Ενώ επί 6 χρόνια δεν αντέδρασε το Πανεπιστήμιο, ούτε κανένας άλλος, στο γεγονός ότι δεν δόθηκε ούτε 1 θέση σε κανένα ΑΕΙ, σήμερα που με πολύ κόπο κατορθώσαμε να εξασφαλίσουμε 500 θέσεις (και άλλες 500 το φθινόπωρο) όλοι θυμήθηκαν τα ΑΕΙ. Σε κάθε περίπτωση, η κατανομή δεν γίνεται με το κριτήριο της εντοπιότητας του κάθε υπουργού, αλλά με κριτήρια λειτουργίας των ιδρυμάτων».

Κατόπιν εκδόθηκε νέα ανακοίνωση που απαντά και στη Σύνοδο των ΤΕΙ που επίσης διαμαρτυρήθηκε, διότι από τις 500 θέσεις, οι 364 θέσεις δίνονται στα πανεπιστήμια και 136 στα ΤΕΙ. «Σε ό,τι αφορά τα ΤΕΙ δέσμευση του ΥΠΕΘ αποτελεί η επιπλέον ενίσχυσή τους με την επόμενη κατανομή των άλλων 500 θέσεων». Τα κριτήρια βάσει των οποίων κατανέμει τελικά το υπουργείο τις θέσεις είναι: Ο αριθμός κενών θέσεων που τα ίδια τα ιδρύματα είχαν στείλει στο υπουργείο. Η αναλογία διδασκόντων-διδασκομένων. Η βελτίωση κατά 1%-2% της αναλογίας διδασκόντων-διδασκομένων.