ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα επόμενα βήματα για το γήπεδο της ΑΕΚ

agiasofia-thumb-large-thumb-large

Την πρώτη και σημαντικότερη έγκριση για την ανέγερση του νέου γηπέδου της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Επόμενο βήμα της διαδικασίας αδειοδότησης είναι να εγκριθεί η αρχιτεκτονική μελέτη του γηπέδου από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) και κατόπιν να ακολουθήσει η έκδοσης της οικοδομικής άδειας από το υπουργείο. Πάντως κρίσιμης σημασίας για την πορεία της κατασκευής του γηπέδου θα είναι η ταυτόχρονη προώθηση του «παράλληλου» έργου, της υπογειοποίησης παρακείμενης οδού από την Περιφέρεια, το οποίο βρίσκεται ακόμα στα αρχικά στάδια αδειοδότησης χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Η ανακοίνωση την Παρασκευή από τον υπουργό Περιβάλλοντος Πάνο Σκουρλέτη της υπογραφής της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου είναι η κατάληξη της μακράς (λόγω μεγέθους και μητροπολιτικής σημασίας) μελέτης αδειοδότησης. Η μοναδική αξιοσημείωτη αλλαγή που έκανε το υπουργείο αφορά ένα επιμέρους τεχνικό θέμα: δεν επετράπη η χρήση χώρου 900 τμ μέσα στο Άλσος Νέας Φιλαδέλφειας ως προσωρινός χώρος απόθεσης υλικών εκσκαφής, καθώς ήταν αδύνατον να δεχθεί τα 20.000 κυβικά χώματος που προβλέπεται ότι θα εξαχθούν (επιπλέον θα μετέτρεπε το Άλσος… σε εργοτάξιο).

Αυτό σημαίνει ότι ο κατασκευαστής θα πρέπει να βρει έναν άλλο χώρο και να καταθέσει Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΤΕΠΕΜ) για αδειοδότηση αποθεσιοθαλάμου, μια διαδικασία συνηθισμένη στα τεχνικά έργα.

Επόμενο βήμα της διαδικασίας αδειοδότησης είναι να ελεγχθούν οι αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ). Πρόκειται για τη διαδικασία που ακολουθείται για όλα τα (χαρακτηρισμένα από τη νομοθεσία) ως «ειδικά κτίρια», όπως τα γήπεδα. Και αποτελεί τη μοναδική ελπίδα να αποφευχθούν αμφίβολης αισθητικής «νεο-βυζαντινές» αρχιτεκτονικές αναφορές και να είναι το γήπεδο σε αρμονία με τον προσφυγικό οικισμό.

Κατόπιν ο φάκελος του έργου θα κατατεθεί στην ΔΑΟΚΑ (διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων) για την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Με την έκδοση της άδειας (και την παράλληλη επίλυση του ζητήματος του αποθεσιοθαλάμου) οι κατασκευαστικές εργασίες μπορούν να ξεκινήσουν αμέσως.

Σημαντικό ζήτημα ωστόσο για την ομαλή πορεία του έργου είναι το «αδελφό» έργο της υπογειοποίησης ενός εφαπτόμενου με το οικόπεδο του γηπέδου δρόμου. Η ΑΕΚ έχει δωρίσει τη μελέτη του έργου στην Περιφέρεια Αττικής (που είναι και ο κύριος του έργου) και η Πολιτεία φρόντισε νομοθετικά για την παράλληλη αδειοδότηση γηπέδου και δρόμου. Ωστόσο, η μελέτη δεν έχει ακόμα εγκριθεί από την Περιφέρεια Αττικής, δεν έχει προωθηθεί για αδειοδότηση (έκδοση ΑΕΠΟ) στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, ούτε έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση (το κόστος του έργου υπολογίζεται από τη μελέτη στα 7 εκατ. ευρώ). Τα έργα του γηπέδου είναι  άμεσα συνδεδεμένα με εκείνα της υπογειοποίησης (για παράδειγμα, η είσοδος στο υπόγειο πάρκινγκ του γηπέδου θα γίνεται από το υπογειοποιημένο κομμάτι του δρόμου), επομένως η καθυστέρηση στο οδικό έργο μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την πορεία του γηπέδου.