Ετοιμος ο νέος οδικός άξονας Λεύκτρου – Σπάρτης

Ετοιμος ο νέος οδικός άξονας Λεύκτρου – Σπάρτης

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας Λεύκτρου – Σπάρτης. Η ακριβής ημερομηνία δεν έχει οριστικοποιηθεί, όπως και ο κατάλογος των επισήμων που θα παρευρεθούν στα εγκαίνια, ωστόσο συζητείται ακόμη και το όνομα του πρωθυπουργού. Ο νέος άξονας, που κατασκευάστηκε σε εντελώς νέα χάραξη, είναι μεγαλύτερος σε χιλιόμετρα από τον σημερινό δρόμο Τρίπολης – Σπάρτης, ωστόσο η απόσταση θα διανύεται σε μικρότερο χρόνο και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Το νέο οδικό τμήμα έχει μήκος 46 χλμ. και είναι κομμάτι της οδικής παραχώρησης Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας (την ευθύνη λειτουργίας του έχει η κοινοπραξία Μορέας). Εχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (με διαχωριστική νησίδα) και τέσσερις κόμβους: στο Λεύκτρο (κοντά στη Μεγαλόπολη, από όπου συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Καλαμάτας), στο Λογκανίκο (προς τα χωριά Πετρίνα, Λογκανίκο, Λεοντάρι, Φαλαισία κ.ά.), στην Πελλάνα (προς Πελλάνα, Καστόρειο, Παρδάλι, Αλευρού, Γεργίτσι, Κονιδίτσα, Σελασσία, κ.ά.) και, τέλος, στη Σπάρτη (προς Σπάρτη, Γύθειο, Μονεμβασιά, Μυστρά κ.ά.).

Στο νέο τμήμα θα υπάρχει ένας νέος μετωπικός σταθμός διοδίων στην Πετρίνα (περί το 10ο χλμ.) και καθόλου πλευρικά διόδια. Επίσης θα υπάρχουν δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ), ένας ανά κατεύθυνση στο ύψος της Πελλάνας, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού οχημάτων και με υγραέριο. Ωστόσο τα ΣΕΑ θα λειτουργήσουν μερικές ημέρες μετά την παράδοση του οδικού τμήματος σε κυκλοφορία. Oσον αφορά στο τεχνικό κομμάτι, το τμήμα Λεύκτρου – Σπάρτης περιλαμβάνει έξι γέφυρες: στον Αλφειό (μήκους 100 μέτρων), στον Βουτικιώτη (255 μέτρα), στον Ευρώτα (τρεις διαδοχικές γέφυρες, 329, 233 και 165 μέτρων) και, τέλος, στον ποταμό Οινούντα. Στο τμήμα πραγματοποίησε εκτενείς ανασκαφές το 2010-2013 η Ε΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σπάρτης, με πλήθος ευρημάτων από τη νεολιθική εποχή έως τους ύστερους ρωμαϊκούς χρόνους.

Το παράδοξο στην υπόθεση είναι ότι με το νέο οδικό τμήμα η απόσταση ανάμεσα στην Τρίπολη και τη Σπάρτη… αυξάνεται, από τα 58 χλμ. στα 78 χλμ. Ωστόσο ο χρόνος που χρειάζεται ένα όχημα για να διανύσει την απόσταση μειώνεται, λόγω της διατομής του δρόμου (που αποκλείει το ενδεχόμενο να «κολλήσεις» για ώρες πίσω από ένα φορτηγό χωρίς δυνατότητα προσπέρασης) και της χάραξης, που επιτρέπει μεγαλύτερες ταχύτητες. Αυτονόητη είναι η σημαντική βελτίωση σε επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Υπενθυμίζεται πως το τμήμα Λεύκτρου – Σπάρτης ήταν εδώ και μια διετία σχεδόν έτοιμο, δεν είχε όμως ολοκληρωθεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία λόγω της διένεξης ανάμεσα στον παραχωρησιούχο (κοινοπραξία Μορέας) και στο Δημόσιο για οικονομικά θέματα, η οποία λύθηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους. Το τελευταίο κομμάτι του έργου είναι η περιμετρική οδός της Καλαμάτας, η οποία καθυστέρησε εξαιρετικά λόγω απαλλοτριώσεων και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον Αύγουστο. Oλα τα έργα στον Μορέα πραγματοποιεί η κοινοπραξία Ακτωρ, J&P και Intrakat.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή