Ειδομένη: Ξανά στις ράγες που άδειασε η ΕΛ.ΑΣ.

Ειδομένη: Ξανά στις ράγες που άδειασε η ΕΛ.ΑΣ.

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καμία απολύτως πρόοδος δεν έχει σημειωθεί παρά τη χθεσινή επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. για την απομάκρυνση προσφύγων και μεταναστών από τη σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη. Η γραμμή παραμένει κλειστή για 32η ημέρα, παρά το γεγονός ότι δόθηκε η εντύπωση χθες το πρωί ότι η γραμμή άνοιξε, έστω για λίγο. Σχεδόν το μισό σιδηροδρομικό φορτίο έχει μετατοπιστεί σε φορτηγά και πλοία, προκαλώντας ανυπολόγιστες ζημίες στην, υπό αποκρατικοποίηση, ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ωστόσο, μετά την απομάκρυνση των καταληψιών, πρόσφυγες και μετανάστες επανακατέλαβαν τη γραμμή τοποθετώντας στις ράγες πέτρες. Οι πληροφορίες, που ήθελαν τη σιδηροδρομική γραμμή να ανοίγει μετά την επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ., προκάλεσαν σημαντική αναστάτωση στον κλάδο των μεταφορών, καθώς πολλοί ήταν οι πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που νόμισαν πως θα μπορούσαν να μεταφέρουν το εμπόρευμά τους σιδηροδρομικώς. «Τα τηλέφωνά μας χτυπούσαν ασταμάτητα από πελάτες μας οι οποίοι νόμιζαν ότι άνοιξε η γραμμή και θα μπορούσαν να προχωρήσουν στην εκτέλεση των παραγγελιών τους», εξηγεί στην «Κ» ο Παναγιώτης Χριστέλης, προϊστάμενος σιδηροδρομικών μεταφορών της εταιρείας VTG rail logistics, που εκτελεί σιδηροδρομικές μεταφορές, με το 90% του έργου του να αφορά εισαγωγές από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης προς την Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Η πληροφόρηση, όμως, των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο είναι πολύ περιορισμένη και επισήμως δεν υπάρχει σαφής απάντηση για την κατάσταση της γραμμής.

Στο μεταξύ, η κατάσταση στην Ειδομένη είναι ιδιαίτερα τεταμένη, με τους πρόσφυγες να στήνουν ξανά τις σκηνές πάνω στις γραμμές εμποδίζοντας τη διέλευση συρμών. Χθες το μεσημέρι τραυματίστηκε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες ένας μετανάστης. Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν τον Σύρο μετανάστη να έχει παρασυρθεί από περιπολικό, ωστόσο αστυνομικές πηγές τόνιζαν ότι ο τραυματίας είχε πέσει από στύλο πάνω στον οποίο επιχειρούσε να στήσει τη σκηνή του. Ο Σύρος έπεσε μπροστά στο περιπολικό, ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει εάν παρασύρθηκε από το όχημα ή όχι. Ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Κιλκίς.

Ακυρώσεις φορτίων

Την ίδια στιγμή, η ζημία που έχει υποστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ανυπολόγιστη, με τις ακυρώσεις φορτίων να αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Η αξιοπιστία της σιδηροδρομικής μεταφοράς έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Ηδη από την προηγούμενη εβδομάδα εταιρείες logistics ακύρωσαν ή «πάγωσαν» περίπου 400 φορτία διαπιστώνοντας ότι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ. Συνολικά το 20% του διακινούμενου φορτίου βρέθηκε εκτός τροχιάς ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνο την περασμένη εβδομάδα. Τόσο οι εξαγωγικές όσο και οι εισαγωγικές εταιρείες εισπράττουν συνεχώς ακυρώσεις από τους πελάτες τους, καθώς δεν υπάρχει τρόπος διασφάλισης της έγκαιρης μεταφοράς των προϊόντων στον τελικό προορισμό.

Η πλειονότητα των φορτίων που έρχονται από τον Πειραιά κατευθύνονται πλέον προς την Κεντρική Ευρώπη από την εναλλακτική οδό, που είναι η Βουλγαρία. Ωστόσο, το επιπλέον κόστος ανέρχεται σε περίπου 6.000 ευρώ ανά συρμό (400 ευρώ πρόσθετο κόστος για κάθε βαγόνι). Επίσης η συγκεκριμένη γραμμή, λόγω κακής συντήρησης και παλαιότητας, έχει χωρητικότητα που δεν ξεπερνά τα τρία τρένα την ημέρα. Η συμφόρηση που έχει προκληθεί στα σύνορα με τη Βουλγαρία (λόγω της μετατόπισης του φορτίου από την Ειδομένη) προκαλεί επιπλέον καθυστερήσεις (πέραν της 1,5 ημέρας που προσθέτει η εναλλακτική αυτή διαδρομή).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή