ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με νέες διαμαρτυρίες απαντούν στον Φίλη οι εκπαιδευτικοί

19s1filis

Νέα πηγή έντασης, μετά τη… βόμβα που έριξε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, διαμορφώνεται στην τεχνική εκπαίδευση για την επόμενη σχολική χρονιά. Ευρύτερα, καθώς δεν διαφαίνεται η διενέργεια διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών για το 2016-17, η προσπάθεια του υπουργού να καλύψει εκ των ενόντων τις ελλείψεις προσωπικού προκαλεί τις διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών. Ο κ. Φίλης επίσης, σε ομιλία του στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου το περασμένο Σάββατο, έκανε λόγο για ολιστικό τεχνικό σχολείo, ενώ είπε ότι τμήματα ΤΕΙ επικαλύπτονται με πανεπιστημιακά.

Συγκεκριμένα, νέα κινητοποίηση (μετά την επεισοδιακή της περασμένης Παρασκευής) για την Πέμπτη (στις 12 το μεσημέρι, με 3ωρη στάση εργασίας 11 π.μ. – 2 μ.μ.) εξήγγειλε η Διδασκαλική Ομοσπονδία (ΔΟΕ), καλώντας τα μέλη της «να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα», αντιδρώντας στο νέο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών και στον διπλασιασμό (από 7 σε 14) του ελάχιστου αριθμού μαθητών στα τμήματα των νηπιαγωγείων. Αύριο οι σύλλογοι εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα θα πραγματοποιήσουν συνελεύσεις για να ενημερωθούν για τις πρόσφατες ρυθμίσεις.

Για την τεχνολογική εκπαίδευση, ο κ. Φίλης προϊδέασε για συγκέντρωση ειδικοτήτων και ανάθεση της διδασκαλίας μαθημάτων σε συναφείς ειδικότητες, λέγοντας: «Γιατί πρέπει να έχουμε ένα Τεχνικό Λύκειο όπου στη μία τάξη υπάρχει ο μηχανικός που μπορεί να κάνει μαθήματα μηχανικής κατεύθυνσης και στη διπλανή τάξη δεν υπάρχει μαθηματικός ή φυσικός και δεν μπορεί ο μηχανικός να διδάξει μαθηματικά ή φυσική; Παραλογισμοί που υπακούουν σε συντεχνιακές αντιλήψεις και δυστυχώς υπακούουν σε μία αντίληψη ότι το δικαίωμα στην εργασία, που είναι ιερό και απαραβίαστο, δεν είναι δυνατόν να απολυτοποιείται έναντι του δικαιώματος για μία εκπαίδευση προς όφελος συνολικά της κοινωνίας. Χρειάζεται συναρμογή και σύνθεση δικαιωμάτων».

Για τη μεταλυκειακή τεχνική εκπαίδευση, ο κ. Φίλης είπε πως «τα ΙΕΚ αποτελούν μία μεταλυκειακή βαθμίδα που θα μπορούσε ένα μέρος της να ενταχθεί στον χώρο της λυκειακής εκπαίδευσης», ενώ για τα ΤΕΙ ανέφερε ότι «κάποια έχουν αντικείμενο που επικαλύπτεται από πανεπιστήμια» και πρόσθεσε με νόημα: «Και εκεί υπάρχει μία ιστορία που κάποιος καταλαβαίνει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ενιαία και δεν ανάγονται σε κριτήρια αξιοκρατίας και εκπαιδευτικής ποιότητας, είναι πιο σύνθετα.

Τέλος, ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος, πρότεινε τετραετές γυμνάσιο και διετές λύκειο, σύστημα με το οποίο εκτιμά ότι «θα εξασφαλιστεί ένας κορμός εκπαίδευσης στο γυμνάσιο και το λύκειο θα γίνει περισσότερο ερευνητικό με δυνατότητα επιλογής ομάδων μαθημάτων», ενώ επανέλαβε την πρόταση για εισαγωγή σε ΑΕΙ/ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης χωρίς εξετάσεις.