ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με καθυστέρηση οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών

Με καθυστέρηση οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών

Για άλλη μια φορά ο προγραμματισμός του υπουργείου Παιδείας για το επόμενο σχολικό έτος –ο οποίος θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει– έχει καθυστερήσει, τη στιγμή που το υπουργείο αναζητάει τρόπους να περιορίσει τις δεδομένες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς. Ηδη, για την καλύτερη αξιοποίηση των νηπιαγωγών, ώστε να περιοριστούν οι ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών, θα κλείσουν πάνω από 1.000 τμήματα νηπιαγωγείων, «απελευθερώνοντας» σημαντικό αριθμό νηπιαγωγών προς κάλυψη κενών θέσεων.

Ειδικότερα, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, οι μεταθέσεις θα έπρεπε να είχαν ανακοινωθεί έως 31 Μαρτίου. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο αιρετός εκπρόσωπος του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Βασίλης Παληγιάννης, σύμφωνα με άτυπες αναφορές υπηρεσιακών παραγόντων, οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο και οι αποσπάσεις πιθανώς τον Ιούλιο.

Ενδεχομένως, σύντομα να κληθούν οι εκπαιδευτικοί να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση απόσπασης, ανεξάρτητα από την πορεία των μεταθέσεων. Οι μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και αντίστροφα θα γίνουν μετά τις μεταθέσεις, ενώ μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές υπηρεσίες έχουν «παγώσει».

Σύμφωνα με τον έμπειρο αιρετό, ο αριθμός μεταθέσεων και αποσπάσεων θα είναι περιορισμένος λόγω των μέτρων που αναμένεται να ληφθούν. Αλλωστε, η αδικαιολόγητη καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας των μεταθέσεων, αποσπάσεων και μετατάξεων (με πολλαπλές επιπτώσεις στην καλύτερη οργάνωση των σχολείων, αλλά και τον προγραμματισμό των εκπαιδευτικών) συνδέεται και με τα μέτρα που σχεδιάζει να πάρει η πολιτική ηγεσία για τη λειτουργία των σχολείων τη νέα σχολική χρονιά. Ενδεικτικά, έχει καθυστερήσει η σύσταση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων.

Από την άλλη, το συντονιστικό νηπιαγωγών αναφέρει ότι, με τον προωθούμενο διπλασιασμό (από 7 σε 14) του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα νηπιαγωγείου, επηρεάζονται περίπου 1.700 νηπιαγωγεία ή τμήματα νηπιαγωγείων, εξαιρώντας τα νηπιαγωγεία δυσπρόσιτων περιοχών. «Στην επικράτεια, 1.144 νηπιαγωγεία –συμπεριλαμβανομένων των 254 δυσπρόσιτων, ενώ δεν συμπεριλαμβάνονται τα νηπιαγωγεία της ειδικής αγωγής– έχουν 14 ή λιγότερα νήπια και με την προωθούμενη ρύθμιση βρίσκονται υπό καθεστώς κατάργησης ή συγχώνευσης. Τα νηπιαγωγεία αυτά είναι μονοθέσια και, με την ψήφιση του νομοσχεδίου, στην πλειονότητά τους θα σβήσουν από τον σχολικό χάρτη. Στον αριθμό αυτό προστίθενται και 744 τμήματα νηπιαγωγείων, τα οποία λειτουργούν με δύο τμήματα, αλλά με την εφαρμογή της νέας διάταξης θα πρέπει να γίνει άμεσα η συγχώνευσή τους σε ένα τμήμα», λέει το συντονιστικό, που μετέχει στην αυριανή κινητοποίηση των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας.

Τέλος, την αντίδραση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) προκάλεσαν οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη για τη διδασκαλία των Μαθηματικών (ενδεικτικά ότι «και ο μηχανικός ξέρει Μαθηματικά, άρα θα μπορούσε και να διδάσκει στο σχολείο»). «Η διδασκαλία και η μάθηση των Μαθηματικών δεν μπορεί να είναι ούτε προϊόν τεχνικής μαθητείας ούτε διεκπεραίωση μια ασκησιολογίας. Είναι πολύπλοκο έργο σε όλες τις ηλικίες και συνθήκες εκπαίδευσης, με διακριτούς στόχους και μεθοδολογικές ιδιαιτερότητες ανάμεσα στην προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τεχνική εκπαίδευση. Σε όλες τις περιπτώσεις, χρειάζεται ο εκπαιδευτικός να διαθέτει γνώση των διεργασιών της μάθησης και της παιδαγωγικής επιστήμης», λέει η ΕΜΕ.