Στην αναμονή το λιμάνι της Πάτρας

Στην αναμονή το λιμάνι της Πάτρας

3' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΑΤΡΑ. Τις τελικές προτάσεις της πολιτείας για το πολύχρονο ζήτημα της παραχώρησης του θαλασσίου μετώπου, περιμένουν οι φορείς της Πάτρας.

Κάτι όμως που δεν πρόκειται να γίνει άμεσα, αφού σύμφωνα με πληροφορίες, οι συγκεκριμένες προτάσεις, στις οποίες εμπλέκεται και το ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να ανακοινωθούν τέλος Ιουνίου με αρχές Ιουλίου. Οι εμπλοκές που έχουν παρουσιαστεί οφείλονται κυρίως σε διαδικαστικού τύπου ζητήματα, όπως το τμήμα του εμπορικού λιμανιού που εξακολουθεί να λειτουργεί στο παλαιό λιμάνι, με βάση τον διεθνή κώδικα ασφάλειας (ISPS). Ενα ακόμα ζήτημα έχει να κάνει και με τις λιμενικές δραστηριότητες που θα μπορούν να αναπτύσσονται στο υπό παραχώρηση τμήμα.

Πάντως, όσον αφορά σε κυβερνητικό επίπεδο, ο γραμματέας της κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Ρήγας, είχε δηλώσει κατά την τελευταία επίσκεψή του στην Πάτρα, ότι η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πατρών έχει καταθέσει ένα σχέδιο το οποίο συμβάλλει, ώστε να περάσει το παράκτιο μέτωπο στον λαό της πόλης και πως πρέπει να στηριχθεί αυτή η προσπάθεια, ώστε να ξεπεραστούν τα όποια νομικά προβλήματα.

«Η νέα διοίκηση του ΟΛΠΑ έχει δει αναλυτικά και εξαντλητικά, το πώς θα μπορούσε η προσωρινή παραχώρηση να γίνει οριστική, χωρίς να αφήνει ασάφειες και αιτίες, που θα μπορούσαν να δημιουργούν τριβές ανάμεσα στην πόλη, τη δημοτική αρχή και την κυβέρνηση» ανέφερε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Σπαρτινός. Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, λέει στην «Κ» ότι «από τη στιγμή που έχουμε σε λειτουργία το νέο λιμάνι, δεν υπάρχει κανένας λόγος να κρατά ο ΟΠΛΑ το παλιό λιμάνι, διότι έπαψε να εξυπηρετεί τις χρήσεις για τις οποίες είχε δεσμευθεί» και προσθέτει: «Πρέπει να απελευθερωθεί όλος ο χώρος και να αποδοθεί στην πόλη, η οποία θα τον αξιοποιήσει για τις δικές της ανάγκες. Υπάρχει συμφωνία μεταξύ δήμου και ΟΛΠΑ για την προσωρινή παραχώρηση, από την οδό Γούναρη μέχρι τον μώλο της Αγίου Νικολάου, τη γνωρίζει η πολιτεία».

Oσον αφορά το τμήμα της εμπορικής δραστηριότητας που εξακολουθεί να αναπτύσσεται στο παλαιό λιμάνι, ο δήμαρχος τονίζει ότι «είναι κλεισμένη μία περιοχή, στην οποία περπατούν μόνο γάτες. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνει χρήματα το Δημόσιο για την ασφάλεια ενός χώρου στον οποίο δεν υπάρχει καμία δραστηριότητα». Γι’ αυτό ο δήμαρχος ζητεί να μεταφερθεί η εμπορική δραστηριότητα στο νέο λιμάνι, όπως και οι εκτελωνισμοί. «Να αφήσουν τον κόσμο να περνά και να περπατάει», λέει ο κ. Πελετίδης.

Aναβάθμιση

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, ο δήμος έχει αναβαθμίσει την παραλιακή περιοχή μεταξύ νέου και παλαιού λιμανιού, δημιουργήθηκαν πάρκο με παιδική χαρά, όργανα γυμναστικής, χώροι για ποδηλασία βουνού, ενώ προγραμματίζονται και άλλες παρεμβάσεις με επιπλέον πράσινο και φωτισμό, για να βρίσκουν διέξοδο οι κάτοικοι των νότιων συνοικιών. Οσον αφορά το τμήμα που έχει παραχωρηθεί, «θα γκρεμίσουμε τα σεισμόπληκτα κτίρια, θα κάνουμε διαγωνισμούς ιδεών για την αξιοποίηση και την επαναλειτουργία του κτιρίου που εξυπηρετούσε παλαιότερα τις υπηρεσίες λιμένα και παραμένει κλειστό λόγω ζημιών μετά τον μεγάλο σεισμό του 2008».

Από την πλευρά του, το μέλος της επιτροπής πρωτοβουλίας ενεργών πολιτών και δημοτικός σύμβουλος Νίκος Τζανάκος λέει στην «Κ» πως «δυστυχώς λείπει από την πόλη η ομοθυμία για το ζήτημα της παραχώρησης». Οπως τονίζει, απαιτείται κοινός βηματισμός για να επιτευχθούν οι στόχοι τη στιγμή που άλλες πόλεις τα έχουν καταφέρει, όπως η Θεσσαλονίκη». Το λιμάνι της Πάτρας, όπως υποστηρίζει ο δημοτικός σύμβουλος, «δεν αποτελεί μέρος της ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής, αλλά ούτε και της ελληνικής για τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου δεν προβλέπεται αύξηση της κίνησης. Το νέο λιμάνι θα είναι τεράστιο σε σχέση με τη δραστηριότητα την οποία θα έχει». Και υποστηρίζει ότι «απαιτείται άμεσα τροποποίηση της προγραμματικής σύμβασης του 2001 μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠΑ, προκειμένου να παραχωρηθεί στον Οργανισμό μόνο ο χώρος του νέου λιμανιού και ο υπόλοιπος να επιστραφεί στο ελληνικό Δημόσιο». Μετά την επιστροφή στο ελληνικό Δημόσιο, προσθέτει ο Νίκος Τζανάκος, θα μπορούσε να παραχωρηθεί από το Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ το θαλάσσιο μέτωπο στον δήμο για αρκετά χρόνια, αφού δεν μπορεί, λόγω απουσίας σχετικής διαδικασίας, να δοθεί ως ιδιοκτησία στον δήμο. Πάντως, το μεγάλο βήμα σε αυτή την υπόθεση σύμφωνα με τον Νίκο Τζανάκο είναι να έχει ομόθυμη στάση η πόλη στις ομόφωνες αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων.

Το υπό παραχώρηση τμήμα του θαλασσίου μετώπου αποτελεί ουσιαστικά το παραλιακό κομμάτι του ιστορικού και εμπορικού κέντρου της Πάτρας. Σήμερα στο τμήμα αυτό λειτουργούν το ΚΕΠ του δήμου, το συνεδριακό κέντρο του ΟΛΠΑ, ενώ σε καθημερινή βάση μετατρέπεται σε χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή