Την Παρασκευή τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών

Την Παρασκευή τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αντίστροφη μέτρηση για τον πρώτο σταθμό στον δρόμο προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση ξεκίνησε για τους 103.402 υποψηφίους για 69.985 θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, την προσεχή Παρασκευή 17 Ιουνίου οι βαθμοί θα αναρτηθούν σε όλα τα λύκεια και στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας.

Αγωνία τέλος για τους υποψηφίους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ (της ομάδας Β΄) που διεκδικούν μία θέση σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Οι υποψήφιοι θα μπορούν μετά την επίσημη ώρα ανάρτησης (πιθανότατα 1 μ.μ.) να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στη διεύθυνση http://results.minedu.gov.gr, πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Φέτος είναι ιδιαίτερη χρονιά για τις βάσεις εισαγωγής, καθώς υπάρχουν δύο ιδιαιτερότητες, που δυσχεραίνουν τη σύγκριση με τις βάσεις του 2015. Η πρώτη είναι ότι τα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 (ή 5 κατά περίπτωση) από 6, ενώ η δεύτερη ότι φέτος, σε αντίθεση με έως πέρυσι, δεν θα μετρήσουν οι προφορικοί βαθμοί στη διαμόρφωση των τελικών μορίων εισαγωγής. Στοιχείο που πιέζει πτωτικά τις βάσεις, αφού η πλειονότητα των υποψηφίων έχει καλύτερους προφορικούς ενδοσχολικούς βαθμούς από εκείνους των πανελλαδικών, και ο προφορικός βαθμός συνέβαλλε έως πέρυσι σε αύξηση μορίων μέχρι 600 μόρια.

Τα στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα επιβεβαιώνουν αυτό που είχε διαφανεί από τις πρώτες ημέρες εξετάσεων. Τα θέματα επέτρεψαν σε έναν μέτρια προετοιμασμένο υποψήφιο να ξεπεράσει εύκολα το 10 και να προσεγγίσει το 12. Αυτό, όπως λέει στην «Κ» ο εκπαιδευτικός-ερευνητής Στράτος Στρατηγάκης, θα προκαλέσει υπερσυγκέντρωση υποψηφίων σε βαθμολογίες μεταξύ 10 και 14. Οι βάσεις στις σχολές υψηλής ζήτησης αναμένεται να κυμανθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ή ελαφρώς πτωτικά, ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο. Αντίρροπα λειτουργεί η απουσία του προφορικού βαθμού, που βελτίωνε τις επιδόσεις των γραπτών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή