Εργα και νέοι σταθμοί διοδίων από τη Νέα Οδό

Εργα και νέοι σταθμοί διοδίων από τη Νέα Οδό

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέους σταθμούς διοδίων στην Αττική, τη Φθιώτιδα και τη Χαλκίδα, έργα σε βασικούς κόμβους των βορείων προαστίων και δύο σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων στη Φθιώτιδα περιλαμβάνει το «πρόγραμμα δράσης» της Νέας Οδού για την ΠΑΘΕ. Το Δημόσιο εξακολουθεί να υπολείπεται σε απαλλοτριώσεις και αδειοδοτήσεις και αυτό που μένει να φανεί είναι ποια από τα έργα θα παραδοθούν τον Μάρτιο του 2017 και ποια τον Αύγουστο του ίδιου έτους.

Η «συμφωνία για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου» που αποκάλυψε χθες η «Κ» έχει πολλές αναφορές και στα έργα της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας (τμήμα Μεταμόρφωσης-Σκάρφειας) που διαχειρίζεται η Νέα Οδός, από κοινού με τα υπό κατασκευή τμήματα της Ιόνιας Οδού. Πιο συγκεκριμένα, στον προγραμματισμό ολοκλήρωσης του έργου περιλαμβάνονται:

• Η ίδρυση νέων πλευρικών σταθμών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και στον Αγιο Στέφανο. Η δημιουργία των σταθμών περιλαμβανόταν και στην αρχική σύμβαση παραχώρησης, ουδέποτε όμως προχώρησε εξαιτίας των τοπικών αντιδράσεων. Στόχος της δημιουργίας των σταθμών αυτών είναι να «πιάσει» τα φορτηγά που χρησιμοποιούν σήμερα το παράπλευρο οδικό δίκτυο για να αποφύγουν τα διόδια Αφιδνών. Ωστόσο επηρεάζει και τους κατοίκους των περιοχών αυτών (που πλέον ανήκουν στη μητροπολιτική Αθήνα) οι οποίοι θα πρέπει να κινούνται καθημερινά προς Αθήνα από το παράπλευρο δίκτυο μέχρι τους κοντινότερους κόμβους. Να σημειωθεί ότι, από πλευράς διαδικασίας, οι δύο σταθμοί βρίσκονται στο τελικό στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

• Η ίδρυση δύο νέων πλευρικών σταθμών διοδίων στην Αταλάντη και στις Λιβανάτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, αντίθετα με την Αθήνα, οι τοπικές κοινωνίες έχουν ζητήσει την ίδρυση των σταθμών για να αποτρέψουν την κίνηση βαρέων φορτηγών μέσα από τα χωριά.

• Η ίδρυση μετωπικού σταθμού διοδίων στη Χαλκίδα. Το τμήμα Σχηματαρίου-Χαλκίδας, 10 χλμ., κατασκευάστηκε από το Δημόσιο και δόθηκε στην κυκλοφορία το 2009. Ωστόσο δεν «παραδόθηκε» στην ευθύνη της Νέας Οδού, όπως προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης, καθώς δεν είχε προχωρήσει η κατασκευή του προβλεπόμενου σταθμού διοδίων. Οπως διαφαίνεται στη συμφωνία της κοινοπραξίας με το υπουργείο Υποδομών, που αποκάλυψε χθες η «Κ», οι απαλλοτριώσεις (για τα διόδια) δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί.

• Η δημιουργία δύο σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στο Μαρτίνο και στην Αρκίτσα Φθιώτιδας. Στην πρώτη περίπτωση απομένει μόνο η περιβαλλοντική αδειοδότηση (επομένως «προλαβαίνει» να κατασκευαστεί έως τον Μάρτιο), ενώ στη δεύτερη εκκρεμούν ακόμα οι απαλλοτριώσεις. Υπενθυμίζεται ότι η έλλειψη των ΣΕΑ χρησιμοποιήθηκε ως… δικαιολογία προκειμένου ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης να διατηρήσει (κατά παράβαση απόφασης του ΣτΕ) παράνομη είσοδο στην εθνική οδό που εξυπηρετεί μεγάλο παρόδιο καφεστιατόριο και να εμφανιστεί ταυτόχρονα ως «προστάτης-άγιος» όσων τη χρησιμοποιούσαν για να αποφύγουν τα διόδια. Ο δε υπάλληλος του ΥΠΟΜΕΔΙ, που πήγε να εφαρμόσει την απόφαση του ΣτΕ, κυνηγήθηκε με μένος από τον υπουργό, που πρώτα τον υποβίβασε σε τμηματάρχη και στη συνέχεια τον διαπόμπευσε (και τελικά τον εκδίωξε από την υπηρεσία) για άσχετο με την υπόθεση πειθαρχικό παράπτωμα

.

• Τέλος, η Νέα Οδός θα πρέπει να βελτιώσει ή να ανακατασκευάσει τους κόμβους Λυκόβρυσης, Καλυφτάκη και Κηφισιάς. Με δεδομένο ότι στους δύο τελευταίους εκκρεμούν ακόμα απαλλοτριώσεις, η κοινοπραξία αναζητεί λύση με το ΥΠΟΜΕΔΙ, ώστε να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις εντός χρονοδιαγράμματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή