Στην τελική ευθεία μπαίνει η Ιονία Οδός

Στην τελική ευθεία μπαίνει η Ιονία Οδός

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οριακά εντός του χρονοδιαγράμματος, που θέλει το κύριο κομμάτι της Ιονίας Οδού να παραδίδεται τον Μάρτιο και τη σήραγγα της Κλόκοβας τον Αύγουστο του 2017, βρίσκεται το έργο, όπως υποστηρίζει η κοινοπραξία Νέα Οδός. Ωστόσο, τα προβλήματα παραμένουν, καθώς το 14,5% των απαλλοτριώσεων δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, μόλις οκτώ μήνες πριν από την προγραμματισμένη παράδοση του έργου. Με την ολοκλήρωσή του, η διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά (έναντι 3,5 ωρών σήμερα) και θα «κοστίζει» 12 ευρώ σε διόδια.

Προχθές, η κοινοπραξία Euroionia (ΤΕΡΝΑ – ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή), που κατασκευάζει το έργο για λογαριασμό της Νέας Οδού (ΤΕΡΝΑ, Ferrovial, ACS Group), προχώρησε στη διάνοιξη του πρώτου κλάδου της δίδυμης σήραγγας της Κλόκοβας, ενώ σε λίγες ημέρες θα ακολουθήσει και ο δεύτερος. Η σήραγγα έχει μήκος 2.950 μέτρα, ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον περασμένο Μάιο (κόστος 100 εκατ. ευρώ) και θα παραδοθεί τελευταία (σήμερα η τελική της επένδυση βρίσκεται στο 40%).

Γενικά, το έργο κινείται πλέον με γρήγορους ρυθμούς και οι κοινοπραξίες των παραχωρησιούχων και των κατασκευαστών αισιοδοξούν ότι θα ολοκληρωθεί εγκαίρως. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Νέας Οδού Στέλιος Πενθερουδάκης, έως το τέλος του έτους θα μπορούσαν να αποδοθούν στην κυκλοφορία δύο αυτοτελή τμήματα: από το τέλος της σήραγγας της Κλόκοβας έως την Αμφιλοχία (38 χλμ.), το οποίο «κουμπώνει» με την κατασκευασμένη από το Δημόσιο και από έτη σε κυκλοφορία παράκαμψη Αγρινίου (33 χλμ.), καθώς και το τμήμα από τη Φιλιππιάδα έως την περιοχή του Αβγού (περίπου 30 χλμ.), το οποίο «κουμπώνει» με την κατασκευασμένη από το Δημόσιο παράκαμψη Αρτας (17 χλμ.). Οπως επισήμανε ο κ. Πενθερουδάκης, η παράδοση των δύο τμημάτων θα πρέπει, όμως, να συνδυαστεί με τη λειτουργία των σταθμών διοδίων που περιλαμβάνουν: Κλόκοβας και Αγγελόκαστρου στο νότιο τμήμα, Δωδώνης (Τερόβου) στο βόρειο τμήμα. Να σημειωθεί ότι το συνολικό κόστος των διοδίων στη διαδρομή Αντιρρίου – Ιωαννίνων (4 μετωπικοί σταθμοί, 5 πλευρικοί) θα είναι 12 ευρώ (196 χλμ. προς 0,06 ευρώ/χλμ.).

Αναλυτικά, η πρόοδος της Ιονίας Οδού είναι η εξής:

• Τμήμα Αντίρριο – Κεφαλόβρυσο (76 χλμ.). Η κατασκευή 6 γεφυρών βρίσκεται στο 90,3%, των 3 δίδυμων σηράγγων στο 97,7% και των ανοικτών τμημάτων δρόμου στο 45,1%. Σημαντικότερο πρόβλημα παραμένει η απαλλοτρίωση 1,6 χλμ. στην περιοχή Ρίζας.

• Τμήμα Κουβαρά – Κομποτίου (53 χλμ.). Η κατασκευή 8 γεφυρών βρίσκεται στο 76,7%, ενώ η οδοστρωσία στο 80,6%. Το σημαντικότερο πρόβλημα εστιάζεται στα 3 χλμ. απαλλοτριώσεων που εκκρεμούν στο Κρίκελο, σε σημείο με ιδιαίτερα ασταθή εδάφη που ενδεχομένως να χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί.

• Τμήμα Αρτας – Τσαγκαρόπουλου (40,6 χλμ.). Οι 6 γέφυρες βρίσκονται στο 91%, η κατασκευή του δρόμου στο 73,2%.

• Τμήμα Τσαγκαρόπουλου – Εγνατίας (26 χλμ.). Η κατασκευή 2 γεφυρών βρίσκεται στο 85%, μιας σήραγγας στο 80% και η οδοστρωσία στο 73%. Τους κατασκευαστές προβληματίζει η μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση της γης από το στρατόπεδο Παπαγεωργίου έως το Αβγό (5,6 χλμ.).

Αξίζει να σημειωθεί ότι, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις σε διάφορα σημεία του έργου (για τις οποίες ευθύνονται αποκλειστικά τα κατά τόπους εφετεία και όχι οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών), η Euroionia προχώρησε… στη μίσθωση εκτάσεων 1.746 στρεμμάτων από 363 ιδιοκτήτες. Επίσης, ανέλαβε για λογαριασμό των δήμων τη μετακίνηση δικτύων κοινής ωφελείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή