ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Πληγή» για ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι στάσεις εργασίας

pligi-gia-trainose-oi-staseis-ergasias-2140949

Τις πληγές της συνεχίζει να μετράει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, μετά τις απώλειες (άνω των 4 εκατ. ευρώ) από τον πολύμηνο αποκλεισμό της Ειδομένης, έρχεται αντιμέτωπη με τις συνέπειες των επαναλαμβανόμενων στάσεων εργασίας των εργαζομένων. Εδώ και δύο εβδομάδες ο ελληνικός σιδηρόδρομος βρίσκεται σε απεργιακό κλοιό, με τους εργαζομένους να πραγματοποιούν τρίωρες επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας, αντιδρώντας στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Παρά το γεγονός ότι οι κινητοποιήσεις που έχουν ανακοινωθεί αναμένεται να ολοκληρωθούν την ερχόμενη Τετάρτη, ημέρα κατάθεσης προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές, με την 24ωρη απεργία, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και μετά την 6η Ιουλίου.

Οι συνέπειες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλέον είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές, καθώς κατά τη διάρκεια των επαναλαμβανόμενων στάσεων εργασίας (διεξάγονται μεταξύ 05.00-08.00, 13.00-16.00 και 21.00-00.00) η πλειονότητα των δρομολογίων δεν διεξάγεται. Ο χρόνος που τα τρένα «τρέχουν», μεταξύ των στάσεων εργασίας, δεν επαρκεί για την εκτέλεση δρομολογίων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τις ημέρες αυτές διεξάγονται, στην καλύτερη περίπτωση, δύο δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Μεγάλο πλήγμα όμως έχει υποστεί και το εμπορευματικό έργο της εταιρείας, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα δρομολόγησης συρμών από τον Πειραιά έως τα σύνορα. Και αυτό, διότι η διαδρομή από τον Πειραιά (από όπου αναχωρούν οι έμφορτοι συρμοί) διαρκεί 8 ώρες και κατά τις ημέρες των στάσεων εργασίας το μεγαλύτερο διάστημα συνεχούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου είναι πέντε ώρες. Η λύση που επιλέγεται για ορισμένα από τα προγραμματισμένα εμπορευματικά δρομολόγια είναι να σταματούν οι συρμοί στη Λαμία μέχρι τη λήξη της στάσης εργασίας, ώστε μετά να συνεχίσουν τη διαδρομή μέχρι την Ειδομένη.

Μέσα σε ένα κλίμα αρκετά τεταμένο η Cosco έχει έναν λόγο παραπάνω να ενοχλείται καθώς έρχεται αντιμέτωπη για πολλοστή φορά με σημαντικές καθυστερήσεις στη διακίνηση των φορτίων της.

Οι υπεύθυνοι συνεχίζουν να παραπονιούνται, ενώ έχουν το βλέμμα στραμμένο στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση με την ελπίδα να ολοκληρωθεί, ύστερα από πέντε αναβολές, μέσα στο 2016.

Οσον αφορά το επιβατικό έργο η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού θα συνεχιστεί όσο διαρκούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις. Και αυτό γιατί εκτός από το σύνολο του σιδηροδρομικού έργου, που ακυρώνεται κατά τις απεργίες, επηρεάζεται και η λειτουργία του μετρό από τον σταθμό «Δουκ. Πλακεντίας» έως το αεροδρόμιο.