ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αιχμηρή κριτική μαθητών κατά Φίλη

aichmiri-kritiki-mathiton-kata-fili-2142174

«Δεν έχω δει ποτέ μου δένδρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του και έτσι η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα Αρχαία» επισήμανε χθες προς τον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη, μαθητής Λυκείου μιλώντας στη Βουλή των Εφήβων. Το σχόλιο ήταν για την απόφαση Φίλη να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας των Αρχαίων στο Γυμνάσιο. Οι έφηβοι επισήμαναν, μεταξύ άλλων, ότι τα Αρχαία Ελληνικά αποτελούν βάση για τη σωστή γνώση των Νεοελληνικών, ότι η πρωινή προσευχή και οι παρελάσεις πρέπει να διατηρηθούν και ότι τα Θρησκευτικά αποτελούν «εθνικό κεφάλαιο».

Ειδικότερα, στο σχόλιο του μαθητή ο κ. Φίλης απήντησε ότι τα Αρχαία Ελληνικά δεν είναι «ζωντανή γλώσσα». «Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη λογοτεχνία και τη ζωντανή γλώσσα» είπε, προσθέτοντας ότι «όποιος δεν γνωρίζει Αρχαία Ελληνικά δεν σημαίνει ότι δεν μιλάει καλά την ελληνική γλώσσα, να μιλήσουμε με βάση παιδαγωγική και όχι ιδεολογική».

Αιχμηρή κριτική έκαναν οι μαθητές και για την πρόθεση κατάργησης των Θρησκευτικών υπό τη σημερινή τους μορφή. «Καταργώντας τη χριστιανική παιδεία και τις παρελάσεις, στρέφεστε εναντίον του λαού και της εθνικής μας ταυτότητας» είπε ένας. «Δεν μπορεί να υπάρξει εθνική ταυτότητα χωρίς δημοκρατία. Δεν υπάρχουν πιο Ελληνες ανάμεσα στους Ελληνες. Δεν υπάρχει περιούσιος λαός. Είμαστε όλοι Ελληνες δημοκράτες» απάντησε ο κ. Φίλης, τονίζοντας: «Λέτε ότι δεν σέβομαι το έθνος και την ταυτότητά μας με όσα λέω. Είναι λάθος αυτή η άποψη. Είναι λάθος ο διχασμός. Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά όταν αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον. Θέλουμε ένα σχολείο που να είναι ουδετερόθρησκο, να μην παρεμβαίνει στη συνείδηση των παιδιών. Το κατηχητικό σημαίνει ότι πηγαίνει μέσα ο δάσκαλος, ο θεολόγος, για να κάνει κάποιον χριστιανό. Θα βαθμολογείται αυτό; Θα βαθμολογούμε αν κάποιος είναι καλός ή κακός χριστιανός;», ενώ για τις παρελάσεις υπενθύμισε ότι εφαρμόστηκαν από το 1937 για εθνικό φρονηματισμό των Ελληνοπαίδων.
Παράλληλα, ο κ. Φίλης δήλωσε ότι πρόθεσή του είναι να μπουν νέα γνωστικά αντικείμενα στα σχολεία, όπως η σεξουαλική αγωγή και ζητήματα εθισμού πάσης φύσεως, από τα ναρκωτικά μέχρι τα τάμπλετ.