ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα μέτρα στην Πάτρα απέδωσαν

ta-metra-stin-patra-apedosan-2142341

Η λειτουργία των κέντρων καταγραφής και φιλοξενίας μεταναστών σε συνδυασμό με τα μέτρα που εφαρμόζονται στο λιμάνι της Πάτρας φαίνεται ότι λειτούργησαν αποτρεπτικά ως προς την έλευση μεταναστών στην αχαϊκή πρωτεύουσα, με σκοπό να ταξιδέψουν παράνομα προς την Ιταλία.

Στην εκτίμηση αυτή προχώρησε χθες ο κεντρικός λιμενάρχης Πατρών Τρύφων Κοροντζής, παρουσιάζοντας τον απολογισμό του α΄ εξαμήνου. Μάλιστα, όπως ανέφερε, τα στοιχεία των συλλήψεων για το α΄ εξάμηνο του 2016 δείχνουν ότι δεν υπήρξε κάποια σημαντική διαφοροποίηση σχετικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015. Ειδικότερα, το α΄ εξάμηνο του 2016 συνελήφθησαν 43 διακινητές, 119 μετανάστες που προσπάθησαν να ταξιδέψουν με πλαστά έγγραφα και άλλοι 215 μετανάστες που επιχείρησαν να μπουν σε πλοία, κρυμμένοι σε κάποιο φορτηγό. Αντίστοιχα, το α΄ εξάμηνο του 2015 είχαν συλληφθεί 67 διακινητές, 206 μετανάστες που προσπάθησαν να ταξιδέψουν με πλαστά έγγραφα και άλλοι 168 μετανάστες που επιχείρησαν να ταξιδέψουν χωρίς έγγραφα. Οπως προκύπτει, μειώθηκε ο αριθμός των διακινητών και όσων προσπάθησαν να ταξιδέψουν με πλαστά έγγραφα, αλλά αυξήθηκε ο αριθμός των μεταναστών που βρέθηκαν κρυμμένοι σε κάποιο φορτηγό. Οι συλληφθέντες με πλαστά έγγραφα ήταν κυρίως Σύροι, ενώ οι χωρίς έγγραφα ήταν υπήκοοι Αφγανιστάν και Ιράν. Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί ακριβώς απέναντι από τη λιμενική ζώνη, ο Τρύφων Κοροντζής είπε ότι εκεί βρίσκονται περίπου 50 μετανάστες, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι ανήλικοι, που προσπαθούν να μπουν μέσα στο λιμάνι και να κρυφτούν σε κάποιο φορτηγό. Ομως, όπως πρόσθεσε, πραγματοποιούνται συνεχείς περιπολίες και συλλήψεις.

Παράλληλα, το Κεντρικό Λιμεναρχείο φαίνεται ότι είναι καλός «αιμοδότης» των δημοσίων ταμείων. Ειδικότερα, από το α΄ εξάμηνο του 2016 απέδωσε άμεσα στην αρμόδια ΔΟΥ της Πάτρας 272.000 ευρώ που προήλθαν από την είσπραξη προστίμων που επιβλήθηκαν έπειτα από έλεγχους που έγιναν σε φορτηγά για υπέρβαση φόρτωσης μέχρι 10%, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία.

Το μέτρο αυτό, το οποίο εφαρμόζεται μόνο στο λιμάνι της Πάτρας, τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2015, ενώ για όλο το 2015 είχαν εισπραχθεί 177.000 ευρώ από αντίστοιχα πρόστιμα.