Δύο νέες οδικές αρτηρίες δίνουν κυκλοφοριακή «ανάσα» στην Πάτρα

Δύο νέες οδικές αρτηρίες δίνουν κυκλοφοριακή «ανάσα» στην Πάτρα

3' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας και ευκαιρίες για αναβάθμιση του εμπορικού και ιστορικού κέντρου της πόλης, αναμένεται να δώσουν δύο νέες οδικές αρτηρίες που κατασκευάζονται και πρόκειται σύντομα να δοθούν σε χρήση.

Ειδικότερα, η κατασκευή της μικρής περιμετρικής και η διάνοιξη της κεντρικής οδού Κανακάρη προς την νέα εθνική οδό Πατρών – Αθηνών, επιτρέπουν στον δήμο να προχωρήσει σε μερική πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος, που διασχίζει την «καρδιά» του κέντρου της Πάτρας.

Οσον αφορά τη μικρή περιμετρική, η κατασκευή της οποίας πέρασε μέσα από μεγάλες «περιπέτειες», αναμένεται εκτός απροόπτου να δοθεί σε κυκλοφορία στα τέλη του ερχόμενου Δεκεμβρίου. Η νέα οδική αρτηρία ξεκινάει από την περιοχή των Ταμπαχάνων, στην άνω πόλη και καταλήγει στην νέα εθνική οδό Πατρών – Αθηνών.

Ετσι οι οδηγοί που κινούνται από τις πυκνοκατοικημένες νότιες και ανατολικές συνοικίες της πόλης, δεν θα χρειάζονται να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης και θα φθάνουν στον προορισμό τους, στη βόρεια πλευρά, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, η μικρή περιμετρική θα συνδέσει τα δύο μεγάλα νοσοκομεία της πόλης, καθώς και τα δύο μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Πάτρας, το πανεπιστήμιο με το ΤΕΙ. Οπως ανέφερε ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, «βρισκόμαστε σε ένα πολύ καλό επίπεδο, καθώς ξεπεράσαμε και τα τελευταία εμπόδια με τις αρχαιολογικές ανασκαφές».

Οπως πρόσθεσε «δώσαμε μεγάλο αγώνα για να φτάσουμε στο σημερινό επίπεδο υλοποίησης και είμαστε πολύ κοντά στο να παραδώσουμε στους συμπολίτες μας ένα έργο “κόσμημα”, ένα έργο που αναμένουμε για περισσότερα από 15 χρόνια».

Οσον αφορά τις αρχαιολογικές ανασκαφές, κατά τη διάρκεια των εργασιών αποκαλύφθηκε τμήμα του μεσαιωνικού υδραγωγείου της Πάτρας, ενώ πριν από λίγες ημέρες το μνημείο αποκαλύφθηκε πλήρως. Πρόκειται για μια υδατογέφυρα αποτελούμενη από τέσσερις καμάρες, πάνω στις οποίες βαίνει υδραύλακας. Ας σημειωθεί πως όταν έγινε η πρώτη αποκάλυψη του υδραγωγείου, τμήμα της υδατογέφυρας μεταφέρθηκε λίγα μέτρα νοτιότερα, όπου εκεί η 6η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων δημιούργησε έναν οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο.

Σχετικά με το δεύτερο έργο, τη διάνοιξη δηλαδή της οδού Κανακάρη, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους και όπως είπε στην «Κ» ο αντιδήμαρχος Πατρέων, έχουν πλέον ξεπερασθεί όλα τα προβλήματα.

Σύμφωνα με όσα έχουν σχεδιαστεί, η οδός Κανακάρη θα μετατραπεί, αφού πρώτα αντιδρομηθεί, στη βασική οδική αρτηρία εξόδου προς την νέα εθνική οδό Πατρών – Αθηνών, ενώ ένας ακόμη κεντρικός δρόμος της Πάτρας, η οδός Κορίνθου θα αντιδρομηθεί και αυτή και θα γίνει η βασική είσοδος από την Πατρών – Αθηνών.

Οπως ανέφερε στην «Κ» ο Παύλος Στάμος, η αντιδρόμηση της Κανακάρη και της Κορίνθου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2017, αφού χρειάζεται να γίνει εκ νέου ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών.

Μετά τη διάνοιξη της Κανακάρη θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες για τη μερική πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος από την οδό Αράτου έως την οδό Γούναρη, υπό την προϋπόθεση ότι το έργο θα ενταχθεί στη νέα προγραμματική περίοδο, για να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Ουσιαστικά, το πεζοδρομημένο τμήμα της οδού Μαιζώνος θα είναι παράλληλο με τον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου, γεγονός που αναμένεται να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής μέσα στο κέντρο της Πάτρας.

Ηδη, στον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου καταγράφεται σε καθημερινή βάση μεγάλη κίνηση, αφού εκεί λειτουργούν εμπορικές επιχειρήσεις και μεγάλος αριθμός καταστημάτων εστίασης και αναψυχής. Μάλιστα, τον τελευταίο καιρό αρκετές επιχειρήσεις που λειτουργούσαν σε άλλα σημεία της Πάτρας μετακινήθηκαν στον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου, ενώ εκδηλώνεται ενδιαφέρον και από «αλυσίδες» που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα.

Οσον αφορά την πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος εκτιμάται ότι μπορεί να τονώσει ακόμα περισσότερο την εμπορική κίνηση, χωρίς βέβαια να αποκλείεται η λειτουργία νέων επιχειρήσεων εστίασης και αναψυχής.

Πάντως, σύμφωνα με τον Παύλο Στάμο, μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να είναι έτοιμη η μελέτη, ενώ όπως εκτίμησε, οι εργασίες της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, θα έχουν ολοκληρωθεί τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή