ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εξαγγελία 996 προσλήψεων στον ΟΑΣΑ

exaggelia-996-proslipseon-ston-oasa-2145045

Προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες, μέσω ΑΣΕΠ, οι οποίες όμως ακόμη και να υλοποιηθούν δεν θα αποτελέσουν πραγματικότητα πριν από το 2018, υποσχέθηκε εν μέσω θέρους ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης.

Ειδικότερα, τη στιγμή που το επιβατικό κοινό έρχεται καθημερινά αντιμέτωπο με σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια κυρίως των οδικών μέσων, την πολιτεία να αδυνατεί να προστατεύσει στόλο και εργαζομένους από τις συστηματικές επιθέσεις αγνώστων, ο επικεφαλής των συγκοινωνιακών φορέων κάνει λόγο σε δηλώσεις του (ΑΠΕ – ΜΠΕ) για προσλήψεις σχεδόν 1.000 εργαζομένων. Ο κ. Ταστάνης έκανε λόγο για πρόσληψη 996 μονίμων υπαλλήλων, μέσω ΑΣΕΠ, που θα απορροφηθούν και στους δύο συγκοινωνιακούς οργανισμούς ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες). Οι προσλήψεις θα αφορούν σε 495 νέους οδηγούς και 201 τεχνικούς στις ΟΣΥ (εταιρεία που διαχειρίζεται λεωφορεία και τρόλεϊ) και 130 οδηγούς και 170 τεχνικούς στις ΣΤΑΣΥ (εταιρεία που διαχειρίζεται μετρό, ηλεκτρικό και τραμ).

Η διαδικασία προσλήψεων, μέσω ΑΣΕΠ, είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στα τέλη του 2016, προκειμένου να προκηρυχθεί και να διεξαχθεί ο διαγωνισμός το 2017. Ετσι με συντηρητικούς υπολογισμούς η ανάδειξη των επιτυχόντων προσδιορίζεται στα τέλη του 2017 στην καλύτερη περίπτωση, και οι σχεδόν 1.000 προσλήψεις δεν θα πραγματοποιηθούν πριν από το πρώτο εξάμηνο του 2018, σε περίπτωση που λάβει σάρκα και οστά η εξαγγελία του κ. Ταστάνη.

Ωστόσο παραμένει άγνωστο κατά πόσον θα παρέχει το υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων, στο οποίο εντάσσονται οι εταιρείες αστικών συγκοινωνιών, την ευελιξία νέων προσλήψεων. Αναφερόμενος μάλιστα στην υπαγωγή των συγκοινωνιακών φορέων στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών, ο κ. Ταστάνης περιορίστηκε να διαψεύσει το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησής τους. «Πρόθεση της σημερινής κυβέρνησης δεν είναι, σε καμιά περίπτωση, η ιδιωτικοποίηση ή το “ξεπούλημα” των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, όπως βιάστηκαν να προβλέψουν κάποιες “Κασσάνδρες”. Ηταν, είναι και θα παραμείνουν δημόσιες, για να μπορούν οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου να μετακινούνται με συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας και με δρομολόγια που θα διακρίνονται για τη συνέπειά τους», ανέφερε χαρακτηριστικά. Προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών κινείται και η αναζήτηση κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Ενωση, προκειμένου να ανανεωθεί ο γερασμένος στόλος οχημάτων.

Οι ανάγκες σε προσωπικό όμως είναι δεδομένες, καθώς οι συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με το πάγωμα των προσλήψεων έχουν προκαλέσει σημαντικά κενά στο δυναμικό. Εργαζόμενοι και διοικήσεις επισημαίνουν εδώ και τέσσερα χρόνια περίπου τις ελλείψεις οδηγών και τεχνικών κυρίως στις ΟΣΥ. Σύμφωνα με τα στοιχεία στις ΟΣΥ, μία στις τρεις βάρδιες (οδηγών και τεχνικών) που απαιτούνται καθημερινά για την κυκλοφορία ενός οχήματος δεν καλύπτεται πλέον, οδηγώντας σε συρρίκνωση κατά 24% του συγκοινωνιακού έργου.