Λιγότερα κρουαζιερόπλοια με περισσότερους τουρίστες στη Θεσσαλονίκη

Λιγότερα κρουαζιερόπλοια με περισσότερους τουρίστες στη Θεσσαλονίκη

4' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί, αριθμητικά, τα κρουαζιερόπλοια που θα αγκυροβολήσουν τη φετινή σεζόν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να καταγράφονται λιγότερα συγκριτικά με πέρυσι (30 έναντι 34) ωστόσο θα μεταφέρουν περισσότερους τουρίστες (30.000 έναντι 25.963 το 2015), όπως προκύπτει από στοιχεία που παραχωρήθηκαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ από την ΟΛΘ Α.Ε.

Μεταξύ των κρουαζιερόπλοιων που έριξαν ήδη ή θα ρίξουν άγκυρα το επόμενο διάστημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δύο προσεγγίζουν για πρώτη φορά την πόλη. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΟΛΘ ΑΕ, για πρώτη φορά θα «δέσουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τα MSC Opera και Astoria, με το πρώτο να έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 2.500 και το δεύτερο να έχει προγραμματίσει διανυκτέρευση στην πόλη, στις 2 Οκτωβρίου φέτος και θα αλλάξει επιβάτες, όπως κι ένα μικρότερο ιστιοφόρο. To Salamis Filoxenia, πλοίο που κάθε χρόνο επισκέπτεται την πόλη μας, θα φύγει μετά τα μεσάνυχτα και τις δύο φορές που θα επισκεφτεί την πόλη (5/7 και 22/9).

Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο έφτασε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 27 Απριλίου και το τελευταίο της σεζόν, το «MV Minerva», αναμένεται στις 18 Νοεμβρίου 2016. O μήνας με τις περισσότερες αφίξεις είναι ο Οκτώβριος (εννέα κρουαζιερόπλοια) και ακολουθούν ο Ιούλιος και ο Σεπτέμβριος, οπότε και αναμένεται να καταπλεύσουν επτά κρουαζιερόπλοια/μήνα.

Από τα διαθέσιμα στοιχεία φαίνεται ότι τα κρουαζιερόπλοια που «δένουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έρχονται κυρίως από Βόλο, Καβάλα και Κωνσταντινούπολη και παραμένουν στην πόλη από πέντε μέχρι και 23 ώρες, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται σε 11 ώρες.

Αναμένεται αύξηση της κρουαζιέρας

Από τα στοιχεία της ΟΛΘ ΑΕ προκύπτει ακόμη -μεταξύ άλλων- ότι «η κίνηση της κρουαζιέρας αναμένεται να αυξηθεί, ακολουθώντας τις τάσεις του τουριστικού κλάδου, καθώς η Θεσσαλονίκη στρατηγικά προβάλλεται σαν 'πόλη-προορισμός'. Την ίδια στιγμή, ο λιμένας αναμένεται να λειτουργήσει και σαν 'home port', προσφέροντας αντίστοιχες υπηρεσίες σε ελληνικές ή μεσογειακές εταιρείες κρουαζιέρας».

Κύρια επιδίωξη της ΟΛΘ ΑΕ είναι «να τοποθετηθεί η Θεσσαλονίκη στο χάρτη των γραμμών κρουαζιέρας ως ένας σημαντικός προορισμός στην Ανατολική Μεσόγειο με αυξανόμενη κίνηση επιβατών και αφίξεις σύγχρονων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, γεγονός στο οποίο θα συντελέσει και η αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της ακίνητης περιουσίας αλλά και της γεωγραφικής θέσης του λιμένα».

Αναφορικά με τις εξελίξεις στη «γειτονιά» μας, από την ΟΛΘ ΑΕ επισημαίνεται: «το κλίμα αναστάτωσης πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά, καθώς επηρεάζει την κρουαζιέρα σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Οι επιλογές των τουριστών καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από το αίσθημα ασφάλειας στους τουριστικούς προορισμούς. Η χώρα μας αποτελεί ασφαλή προορισμό. Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης παρέχει υπηρεσίες με υψηλά στάνταρτ ασφάλειας και εξυπηρέτησης».

Εξυπηρετήθηκαν οι επιβάτες, αλλά υπό αντιμετώπιση οι επιπτώσεις από τις απεργίες

Για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, αλλά και τις απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η ΟΛΘ ΑΕ επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «οι επιβάτες της κρουαζιέρας εξυπηρετήθηκαν κατά τη διάρκεια των απεργιών χωρίς προβλήματα. Οι επιπτώσεις όμως της μακρόχρονης απεργίας υπάρχουν και γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν και να ανακτηθεί η αξιοπιστία της εταιρείας στην εξυπηρέτηση των πελατών της».

Πάντως, όπως παραδέχεται και η ΟΛΘ ΑΕ, «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να αναβαθμίσει το ρόλο του και να επαναπροσδιορίσει τη θέση του στα παγκόσμια δίκτυα μεταφορών, αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων. Την πρόκληση αυτή πρέπει να αντιμετωπίσουμε θετικά από κοινού με τους φορείς της πόλης, εκμεταλλευόμενοι την ιδιαίτερη γεωστρατηγική θέση του λιμανιού, καθώς και τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται σήμερα στο παγκόσμιο εμπόριο και τη μεταφορά προϊόντων».

Υπογραμμίζεται ότι η ΟΛΘ ΑΕ εφαρμόζει ένα τριετές σχέδιο αναβάθμισης της κρουαζιέρας για το διάστημα 2016-2018 με στρατηγικά σχεδιασμένες ενέργειες μάρκετινγκ και σε συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού, τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και τον Δήμο. Συμμετέχει ενεργά στη MedCruise (Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας) και συστηματικά συμμετέχει στις μεγάλες εκθέσεις κρουαζιέρας (Seatrade Global – Maimi, Seatrade Europe – Hamburg κ.α.) για σημαντικές επαγγελματικές συναντήσεις με εταιρείες κρουαζιέρας.

Ειδικότερα και στοχεύοντας στην αύξηση δραστηριότητας διερχόμενης κρουαζιέρας (transit)- ανάπτυξη μεσοπρόθεσμα κρουαζιέρας αφετηρίας (home porting) στο εγκεκριμένο Προγραμματικό Σχέδιο Ανάπτυξης (master plan) του Λιμένος της Θεσσαλονίκης σε βάθος 25ετίας, στο οποίο προσδιορίζονται οι χρήσεις και οι όροι δόμησης εντός λιμενικής ζώνης προβλέπονται -μεταξύ άλλων- τα εξής:

*Διαμόρφωση του προβλήτα 2 ως σύγχρονης τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας- επιβατικού σταθμού, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως.

*Βέλτιστη αξιοποίηση της υφιστάμενης λιμενικής υποδομής στη λιμενολεκάνη μεταξύ των Προβλητών Νο1 Νο2.

*Ανάπλαση και αξιοποίηση των υπαίθριων χώρων και κτιρίων στην περιοχή των προβλητών Νο1 και Νο2 σε εμπορικές δραστηριότητες συνδεδεμένες με το θαλάσσιο μέτωπο, τον τουρισμό, τον πολιτισμό και την επικοινωνία με την πόλη.

*Ανάπτυξη δυνατοτήτων εξειδικευμένου μάρκετινγκ προς τις ναυτιλιακές εταιρίες κρουαζιέρας.

Υδροπλάνα από το 2017

Σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το εάν υπάρχουν εξελίξεις αναφορικά με το project του υδατοδρομίου (4 θέσεις), η ΟΛΘ ΑΕ ανέφερε: «έχουν υποβληθεί οι σχετικοί φάκελοι στα αρμόδια υπουργεία και αναμένουμε τις εγκρίσεις για τη λειτουργία. Η διαδικασία έγκρισης προχωρεί κανονικά, με στόχο από τη θερινή περίοδο του 2017 να μπορεί ο Λιμένας Θεσσαλονίκης να προσφέρει υπηρεσίες εξυπηρέτησης των υδροπλάνων».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή