Αισιοδοξία και ανοικτά ζητήματα στην Πάτρα

Αισιοδοξία και ανοικτά ζητήματα στην Πάτρα

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΑΤΡΑ. Σε καλό δρόμο εκτιμάται πως βρίσκεται η οριστική παραχώρηση μέρους του θαλασσίου μετώπου της Πάτρας στον δήμο, όπως τουλάχιστον προκύπτει απ’ όσα δήλωσαν ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης. Μετά λοιπόν τις τελευταίες εξελίξεις, σχετικά με την έκταση των περίπου 3,5 χιλιομέτρων που θα παραχωρηθεί, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η πόλη μπορεί να αποκτήσει χώρους πολιτισμού, αναψυχής και άθλησης δίπλα στη θάλασσα. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα ανοικτά ζητήματα, όπως η χρήση της λιμενολεκάνης μεταξύ της οδού Γούναρη και του μώλου της Αγίου Νικολάου, καθώς και η λειτουργία του εμπορικού τμήματος στο παλιό λιμάνι. Ειδικότερα, ο Θοδωρής Δρίτσας ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «είχαμε μια διαφορά, μόνο, με τον δήμαρχο που αφορά την προβλήτα του εμπορικού λιμανιού» και διευκρίνισε ότι «πιστεύουμε ότι αυτή η προβλήτα πρέπει να παραμείνει στη δυνατότητα του Οργανισμού Λιμένος Πατρών και σε έκτακτες συνθήκες να μπορεί τη χρησιμοποιηθεί. Είναι μια λιμενική εγκατάσταση που δεν θα εμποδίσει καθόλου την προσβασιμότητα και τη χρήση του ευρύτερου χώρου. Μια λιμενική εγκατάσταση που είναι πληρωμένη από τον ελληνικό λαό και δίνει μια δυνατότητα να καλυφθεί μια οποιαδήποτε ανάγκη, δεν υπάρχει λόγος να την καταργήσουμε».

Σύμφωνα με τον Θοδωρή Δρίτσα, «τώρα το σχέδιο υλοποιείται αυξημένο και εμπλουτισμένο σε σχέση με τις παραχωρούμενες εκτάσεις» και –όπως τόνισε– «χρειάστηκε να μελετήσουμε όλες τις παραμέτρους, ώστε να είναι βέβαιη η παραχώρηση και όχι απλώς μια εξαγγελία». Μάλιστα κατηγόρησε προηγούμενες κυβερνήσεις πως «είχαν εξαγγείλει την παραχώρηση, αλλά αυτή είχε μείνει στα χαρτιά, καθώς δεν είχαν προβλεφθεί πολλά πράγματα».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πατρέων είπε ότι το σχέδιο της κυβέρνησης βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, προσθέτοντας ότι «η δημοτική αρχή εξέφρασε τη διαφωνία της σε ορισμένα από τα προτεινόμενα και ζήτησε την πλήρη αποσαφήνισή τους».

Σύμφωνα με το σχέδιο, αποχαρακτηρίζεται από χερσαία λιμενική ζώνη και παραχωρείται στον δήμο το τμήμα από το νέο λιμάνι μέχρι και τον μώλο της Αγίου Νικολάου, με εξαίρεση το κολυμβητήριο του Ναυτικού Ομίλου Πατρών και την Ιχθυόσκαλα». Ακόμη, προβλέπεται η παραχώρηση του τμήματος από την οδό Θεσσαλονίκης μέχρι και τον ποταμό Μείλιχο, περιλαμβανομένης της μαρίνας και των καταστημάτων της παραλιακής οδού Ηρώων Πολυτεχνείου. Μετά την Αγίου Νικολάου, όπως ανέφερε ο Κώστας Πελετίδης, «προτείνεται η δημιουργία μιας ζώνης για ποδηλατόδρομο ή πεζόδρομο, μέχρι το ύψος της οδού Νόρμαν». Επίσης, σύμφωνα με τον δήμαρχο, «προτείνεται να διατηρηθεί μια λωρίδα πλάτους έξι μέτρων χερσαίας λιμενικής ζώνης κατά μήκος του κρηπιδώματος από τον μώλο Αγίου Νικολάου μέχρι το ύψος του τελωνείου και στην προέκταση της οδού Γούναρη». Η λιμενολεκάνη από Γούναρη μέχρι τον μώλο της Αγίου Νικολάου, θα είναι ελεύθερη από σκάφη, πλην περιπτώσεων έκτακτης ανάγκης, κάτι που θα προσδιοριστεί με κοινή υπουργική απόφαση. Ακόμη, ο δήμαρχος ζήτησε να μεταφερθεί το εμπορικό λιμάνι στην 5η νηοδόχο του νέου λιμανιού, η κατασκευή της οποίας ολοκληρώνεται. Πάντως, όταν φθάσει και επισήμως η πρόταση του υπουργείου στον δήμο με την αποτύπωση του σχεδίου, τα επόμενα βήματα των προβλεπόμενων διαδικασιών θα επισπευσθούν.

Ενστάσεις

Βέβαια, ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Χρήστος Πατούχας διατυπώνει ενστάσεις σχετικά με το σχέδιο, λέγοντας πως «το τμήμα της χερσαίας ζώνης της λιμενολεκάνης, μεταξύ Γούναρη και μόλου Αγίου Νικολάου, θα χρησιμοποιείται για αυτοκινητόδρομο βαρέων οχημάτων». Επίσης αναφέρει ότι «το κεντρικό τμήμα του θαλασσίου μετώπου, μεταξύ μόλου Αγίου Νικολάου και Θεσσαλονίκης, δεν αποδίδεται». Ισως όπως προσθέτει «με τον ισχυρισμό για την εξυπηρέτηση εμπορευματικών αναγκών, αλλά δεν αποκλείουμε κρυφές σκέψεις καθώς το τμήμα αυτό αποτελεί το “επενδυτικό” φιλέτο». Ακόμη τονίζει ότι «η απόδοση λωρίδας πέντε μέτρων για ποδηλατόδρομο και η κατασκευή νέων φρακτών σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να μας ικανοποιούν».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή