Πέθανε ο Ανδρέας Μπάρκουλης

Πέθανε ο Ανδρέας Μπάρκουλης

2' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα 80 του  και έπειτα από μεγάλη ταλαιπωρία και περιπέτειες με την υγεία του έφυγε ο γόης του παλιού ελληνικού σινεμά, ο Ανδρέας Μπάρκουλης που τις δύο τελευταίες εβδομάδες νοσηλευόταν στο νοσοκομείο Αγία Ολγα με λοίμωξη του αναπνευστικού και καρδιακή ανεπάρκεια. Στο πλευρό του διαρκώς  ήταν η σύζυγός του Μαίρη (μάς επιβεβαίωσε την απώλεια), η οποία του στάθηκε σε όλη την περιπέτεια που κράτησε εδώ και χρόνια.

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης γεννήθηκε στις 24 Ιουλίου του 1936 στον Πειραιά. Σπούδασε στη δραματική σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη για ένα χρόνο και απέκτησε την άδεια άσκησης επαγγέλματος ως εξαιρετικό ταλέντο, το 1956. Οι πρώτες του εμφανίσεις στο θέατρο ήταν ερασιτεχνικές. Από το 1950 έως το ΄55 έπαιξε στα έργα «Ο έμπορος της Βενετίας» του Σαίξπηρ, «Ο Αυγερινός και η Παύλια», Τοπικός παράγων» κ.α. Το 1955 συμμετείχε στο θίασο Κρ.Παπά -Σπ.Μουσούρη στο θεατρο «Χαν» Θεσσαλονίκης παίζοντας στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και στην «Ερωφίλη» του Γ.Χορτάτζη. Η πρώτη του επαγγελματική εμφάνιση έγινε στο θέατρο «Κοτοπούλη- Ρεξ» το 1956 με τον «Κορυδαλλό» του Ζ.Ανούιγ. Στο θέατρο Κοτοπούλη έπαιξε στις παραστάσεις«Σιμούν» (Λένορμαν),« Η διαθήκη μου» (Σασά Γκιτρύ), «Ρέκβιεμ για μια μοναχή» (Ου.Φώκνερ), «Οθέλλος» (Σαίξπηρ), «Λυσσασμένη γάτα» (Τ.Ουίλιαμς), κ.α ενώ το 1957 συνέχισε στο θίασο των Ντίνου Ηλιόπουλου -Άννας Κυριακού με τα «Παλάτια στην άμμο» του Στεφ.Φωτιάδη, «Ο φίλος μου ο Λευτεράκης», «Θανασάκης ο πολιτευόμενος» κ.α.

Συνεργάστηκε ακόμη με τον θίασο της Βίλμας Κύρου στα έργα «Τριακόσιες λέξεις στο λεπτό» του Λ.Φοντόρ, στο θίασο της Μαίρης Αρώνη όπου ερμήνευσε τον Δημήτριο Υψηλάντη στην «Μαντώ Μαυρογένους», στη «Διαβολεμένη μυλωνού» του Αλ.Κασσόνα. Το 1960 έγινε συνθιασάρχης με την Μ.Λαλοπούλου και   ένα χρόνο αργότερα σχημάτισε το δικό του θίασο. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ΄70 συνεργάστηκε με τους :  Χρήστο Ευθυμίου, Γκάρυ Μαυροπούλου, Διονύση Παπαγιαννόπουλο, Σαμαρούλα Γιούλη, Μιράντα Μυράτ, Χριστίνα Σύλβα, Τζένη Καρέζη, Γιάννη Φέρτη,  Ξένια Καλογεροπούλου, Μάρω Κοντού, Σταύρο Ξενίδη, Αλεξάνδρα Λαδικού, Μαίρη Χρονοπούλου, Ανδρέα Φιλιππίδη, Γιώργο Μιχαλακόπουλο, Άγγελο Αντωνόπουλο κ.α. Την περίοδο 1970 έως και το 1973 δούλεψε με την Κάκια Αναλυτή και τον Κώστα Ρηγόπουλο στις παραστάσεις «Αγάπη μου Ουάουα» του Φρ.Καμπώ και στο «Ερωτας και πολιτική» του Λ.Βερνέιγ.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 70 έως και το 1983 που επανήλθε, απουσίασε από τη θεατρική ζωή. Η επιστροφή του συνδέθηκε με μια διάθεση για αλλαγή στην καριέρα του το 1983 στο «Θέατρο της 3ης Σεπτεμβρίου» στον οποίο έπαιξε με την Γιούλα Γαβαλά στη «Μικρούλα φελάχα γιουλαλάμ» του Νίκου Περέλη. Ακολούθησε το «Σπίτι του σπαραγμού» του Μπέρναντ Σω στο Εθνικό θέατρο, οι «Ακρότητες» με την  Κάτια Δανδουλάκη , ο «Κύριος» του Μπάμπη Τσικληρόπουλου που ανέβασε και σκηνοθέτησε ο Θανάσης Παπαγεωργίου στη «Στοά» το 1986. Εκείνη την περίοδο ξεχώρισε και η συνεργασία του με τον Θύμιο Καρακατσάνη στη «Βίδα» του Γιάννη Ξανθούλη,  ενώ το 1988 στο «Αλάμπρα» με δικό του θίασο και συμπρωταγωνιστή τον Βασίλη Διαμαντόπουλο ανέβασαν το «Σλούθ» του Άντονι Σάφφερ. Τελευταία του θεατρική εμφάνιση ήταν στην «Καρυδόπιτα» στο θέατρο «Αναλυτή».

Το ευρύ κοινό βέβαια τον αγάπησε από τον κινηματογράφο. Ανάμεσα στις 120 ταινίες ήταν οι: «Μαρία Πενταγιώτισσα», «Διακοπές στην Αίγινα», «Ο Μιμίκος και η Μαίρη»,, «Εγκλημα στο Κολωνάκι», «Τζένη Τζένη», «Κοινωνία ώρα μηδέν», «Κοντσέρτο για πολυβόλα», «Βίβα Ρένα», «Η εφοπλιστίνα» ενώ το 1988 έδωσε δείγματα και στον λεγόμενο τότε νέο ελληνικό κινηματογράφο. Πρωταγωνίστηκε στην ταινία του Πανουσόπουλου «Μ’ αγαπάς;». Εξίσου έντονη ήταν και η καριέρα του στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο .

Ο ηθοποιός είχε παντρευτεί τρεις φορές, είχε αποκτήσει  παιδιά και εγγόνια.

Η κηδεία του Ανδρέα Μπάρκουλη θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Αυγούστου στο Κοιμητήριο της Μεταμόρφωσης στις 5.30 μ.μ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή