Τα τηλεφωνήματα, η ρυμούλκηση και η αντίδραση του Λιμενικού

Τα τηλεφωνήματα, η ρυμούλκηση και η αντίδραση του Λιμενικού

3' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το μεσημέρι της 16ης Αυγούστου, λίγα λεπτά μετά το πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα στον δίαυλο μεταξύ του χωριού Πέρδικα και της νησίδας Μονή, ο επαγγελματίας δύτης Μ.Α. δέχτηκε την επίσκεψη του Π.Ι. στο σκάφος του «Μπέι Κουίν» που ήταν δεμένο στο λιμάνι της Αίγινας. «Μου είπε να πάμε μαζί μέχρι τη νήσο Μονή για να βοηθήσουμε τον φίλο του Θρασύβουλο Λυκουρέζο του οποίου το σκάφος είχε συγκρουστεί με μια βάρκα. Δεν μου είπε περισσότερες λεπτομέρειες», δήλωσε αργότερα ο ίδιος στο Λιμενικό.

Οι δύο άντρες με το φουσκωτό «Συμεών» προσέγγισαν το σημείο του δυστυχήματος μέσα σε 15 λεπτά. «Είδα από μακριά δύο λάντζες σταματημένες η μία δίπλα στην άλλη και μου κίνησε την περιέργεια. Μόλις πλησίασα στο σημείο είδα κόσμο στη θάλασσα, δύο πτώματα καθώς και συντρίμμια που όπως έμαθα αργότερα ήταν από το σκάφος “Αντωνία”», είπε ο Μ.Α. στους λιμενικούς. Σύμφωνα με την κατάθεσή του, ο δύτης υποστηρίζει ότι βοήθησε να ανέβει κόσμος στις λάντζες και περίμενε μέχρι να ολοκληρωθεί η περισυλλογή όσων έβλεπε. Επειτα, όπως κατέθεσε, είδε το ταχύπλοο σκάφος «Ντουέντε», σε απόσταση περίπου 80-100 μέτρων, ακυβέρνητο. Εκεί, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, επέβαιναν τέσσερα άτομα μεγάλης ηλικίας συμπεριλαμβανομένου του 77χρονου χειριστή. «Οι τρεις από αυτούς βρίσκονταν σε πανικό και φώναζαν βοήθεια ότι βουλιάζουν», ανέφερε στους λιμενικούς. Τους μετέφερε στο λιμάνι της Πέρδικας και επέστρεψε στο «Ντουέντε». Τοποθέτησε μια ηλεκτροκίνητη αντλία για να αντιμετωπίσει την εισροή υδάτων και ξεκίνησε να ρυμουλκεί το ταχύπλοο. Οσα κατέθεσαν ο ίδιος και άλλα πρόσωπα που κλήθηκαν να συνδράμουν τον 77χρονο χειριστή του ταχυπλόου δίνουν μια εικόνα –της δικής τους εκδοχής– για όσα συνέβησαν τις κρίσιμες ώρες μετά το δυστύχημα.

Διασώσεις και Λιμενικό

Οπως φαίνεται από αυτές τις καταθέσεις και άλλα στοιχεία της δικογραφίας, ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος φέρεται να κάλεσε στις 12.45 τον Π.Ι. (ο οποίος κατά καιρούς αναλάμβανε τη συντήρηση του ταχυπλόου) και τον ενημέρωσε ότι χτύπησε μια βάρκα. Περί τις 13.15-13.30 μαζί με τον επαγγελματία δύτη ο συντηρητής του ταχυπλόου φαίνεται πως έφτασε στο σημείο του δυστυχήματος. Στο μεταξύ αυτόπτης μάρτυρας, λουόμενος στη θάλασσα της Πέρδικας, είχε ειδοποιήσει στις 12.48 το Λιμεναρχείο Αίγινας για το συμβάν. Η πρώτη λάντζα «Αγιος Νικόλαος» βρισκόταν ήδη στο σημείο διασώζοντας δύο άντρες και μια γυναίκα με μερικό ακρωτηριασμό στο πόδι. Στην περιοχή είχαν σπεύσει για διάσωση και οι λάντζες «Ουρανός», «Ελένη» και «Αγιος Νικόλαος ΙΙ».

Η πρώτη παρουσία του Λιμενικού όμως –προτού βρεθούν εκεί τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος– φαίνεται να καταγράφεται στις 13.15 στην ξηρά, όταν το ΛΣ3820 περιπολικό όχημα του Λιμεναρχείου Αίγινας έφτασε στην Πέρδικα. Με ερώτησή τους 33 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ζητούν από τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα απαντήσεις για την αντίδραση και τις ενέργειες των λιμενικών αρχών αμέσως μετά το δυστύχημα.

Ο ιδιοκτήτης του ταχυπλόου

Ιδιοκτήτης του «Ντουέντε» φαίνεται πως είναι ένας συνταξιούχος, μόνιμος κάτοικος Βρετανίας. Σύμφωνα με την κατάθεσή του στο Λιμενικό, στις 13.30 βρισκόταν σε καφετέρια στο Κολωνάκι όταν δέχτηκε τηλεφώνημα του 77χρονου χειριστή του σκάφους. Τον ενημέρωσε για ένα «τρομερό ατύχημα» και του είπε σύμφωνα με την κατάθεσή του για «ενδεχόμενο αριθμό θυμάτων». Οι δύο άντρες ήταν συμμαθητές στο Κολλέγιο Αθηνών. Από το 2010, όταν αγοράστηκε το ταχύπλοο «Ντουέντε», ο ιδιοκτήτης του δέχτηκε κατά δήλωσή του να αναλάβει την επίβλεψη και χρήση του σκάφους ο κ. Λυκουρέζος. Οταν ο ιδιοκτήτης του ταχυπλόου ξεκίνησε στις 17.30 από τον Πειραιά με προορισμό την Αίγινα, είχε μάθει ήδη ότι ο 77χρονος φίλος του βρισκόταν στο λιμεναρχείο του νησιού. Το Λιμενικό αναφέρει ότι ο χειριστής του ταχυπλόου παρουσιάστηκε αυτοβούλως στις Αρχές στις 15.30. Τον συνάντησαν στο μνημείο «Πύργος του Μάρκελλου» και όχι στο κτίριο του Λιμεναρχείου υπό τον φόβο αντιδράσεων πολιτών που είχαν συγκεντρωθεί εκεί.

Οι άνθρωποι που συμμετείχαν στη διάσωση των ναυαγών λένε ότι αντιμετώπισαν εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες με συντρίμμια και κόσμο διάσπαρτο στη θάλασσα. Ενας εκ των ναυαγών κατέθεσε ότι φώναξε στον χειριστή του ταχυπλόου να τους ρίξει σωσίβια. Ωστόσο αυτό δεν συνέβη. Στο γραπτό απολογητικό του υπόμνημα ο κ. Λυκουρέζος υποστήριξε ότι το σκάφος του, ακυβέρνητο και παρασυρόμενο από το ρεύμα, είχε απομακρυνθεί από το σημείο και δεν ήταν δυνατή η συνδρομή του. Σήμερα εκτός απροόπτου αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Πειραιά για την προφυλάκιση ή μη του 77χρονου. Μετά την απολογία του έχει τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό. Σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας ο δύτης που ρυμούλκησε το ταχύπλοο «Ντουέντε» προς την Αίγινα, είχε επίσης αναλάβει να ανελκύσει το τουριστικό σκάφος «Αντωνία» από το λιμάνι της Αίγινας το 2008. Τότε μεταξύ άλλων θα επιθεωρούσε τη γάστρα για τυχόν ρήγμα και βλάβες. Δεν είναι γνωστή η αιτία εκείνης της βύθισης. Σε έναν από τους πιο πρόσφατους ελέγχους πάντως, αρχικά στην ξηρά στις 14 Ιουνίου 2016 και έπειτα στη θάλασσα στις 23 Ιουνίου, το «Αντωνία» κρίθηκε αξιόπλοο. Το σχετικό έγγραφο, ισχύος ενός έτους, φέρει υπογραφή του λιμενάρχη Αίγινας και αναφέρει ότι το σκάφος, οι μηχανές και τα μηχανήματα και οι χώροι του πληρούν τις απαιτήσεις των κανονισμών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή