Αυξάνεται το ποσοστό των e-αγορών

Αυξάνεται το ποσοστό των e-αγορών

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με το βλέμμα στραμμένο στο εξωτερικό φαίνεται ότι είναι οι Ελληνες καταναλωτές, οι οποίοι δεν διστάζουν να πραγματοποιήσουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους από διαδικτυακά καταστήματα του εξωτερικού.

Ο Ελληνας χρήστης φαίνεται ότι ωριμάζει, αυξάνοντας συνεχώς το ποσοστό αγορών μέσω Διαδικτύου, ενώ παράλληλα διευρύνει και τα μέσα που χρησιμοποιεί. Σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν – ELTURN του ΟΠΑ, οι αγορές μέσω κινητού αυξάνονται σημαντικά, ενώ ο χρήστης έχει πολύ πιο διαδραστική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καταλήγοντας συχνά σε αγορές.

Για το 33% των αγορών από φυσικά καταστήματα έχει προηγηθεί διαδικτυακή έρευνα αγοράς, ενώ πλέον μόλις το 16% των ηλεκτρονικών αγορών γίνεται αφού πρώτα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα. Την ίδια στιγμή, η εξωστρέφεια που παρατηρείται κατά τις ηλεκτρονικές αγορές ενισχύει την ωριμότητα του Ελληνα χρήστη. Η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών δεν διστάζει να απευθυνθεί σε καταστήματα του εξωτερικού για τα ψώνια της. Το 88% δηλώνει, σε έρευνα της PayPal, ότι αισθάνεται άνετα με αυτή την κίνηση στην οποία επιδίδεται το 95% των Ελλήνων διαδικτυακών καταναλωτών.

Η Αγγλία αποτελεί την κύρια αγορά εξωτερικού (54%), ακολουθούν η Κίνα (47%) με έντονα αυξητική τάση, η Αμερική (34%) και η Γερμανία κατά 21%. Η καλύτερη τιμή αποτελεί το κίνητρο για αγορές από την Αγγλία για το 27%, από την Αμερική και τη Γερμανία για το 22%. Το 72% των αγορών που πραγματοποιείται από κινεζικά ηλεκτρονικά καταστήματα έχει ως κίνητρο τη χαμηλότερη τιμή.

Δευτερευόντως απευθύνονται σε καταστήματα της Αγγλίας, της Γερμανίας ή των ΗΠΑ επειδή βρίσκουν προϊόντα που δεν εντοπίζουν στην Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή, ο Ελληνας χρήστης επιλέγει ξένα καταστήματα, που να του προσφέρουν επιπρόσθετα προγράμματα προστασίας καταναλωτή. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 41% των πελατών δηλώνει ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα μπορεί να τους οδηγήσει πιο εύκολα σε αγορά από ηλεκτρονικό κατάστημα.

Το 35% των αγοραστών δεν ενδιαφέρεται για την προέλευση της εταιρείας, αρκεί να πρόκειται για αξιόπιστο και αναγνωρισμένο έμπορο, ενώ το 23% των ερωτηθέντων δίνει έμφαση στην τιμή. Εάν η τιμή είναι ελκυστική (συμπεριλαμβανομένου και του κόστους μεταφοράς) θα προχωρήσει στην αγορά αγνοώντας τη χώρα προέλευσης του ηλεκτρονικού καταστήματος. Η πλειονότητα των αγορών από το εξωτερικό αφορά σε ρούχα (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (31%), ενώ ακολουθούν τα κοσμήματα και τα ρολόγια σε ποσοστό 17%.

Ψηφιακά προϊόντα και ταξίδια αποτελούν τις επόμενες κατηγορίες που επιλέγουν οι καταναλωτές σε ποσοστό 11% (η κάθε κατηγορία).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή