Αυτοκίνητο, η αδυναμία των Ελλήνων

Αυτοκίνητο, η αδυναμία των Ελλήνων

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Κολλημένοι» με το Ι.Χ. τους παραμένουν οι Ελληνες οδηγοί, οι οποίοι –σε ποσοστό 54%– θεωρούν το αυτοκίνητο πιο σημαντικό από το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ οι περισσότεροι δεν θα ήθελαν να μοιραστούν το αυτοκίνητό τους με κάποιον άλλο.

Ο Ελληνας οδηγός χαρακτηρίζει ως πιο ενοχλητική συμπεριφορά στους άλλους τη χρήση κινητού τηλεφώνου, ενώ την ίδια στιγμή παραδέχεται ότι αποτελεί την πιο δημοφιλή δραστηριότητα στην οποία επιδίδεται όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

Ειδικότερα, οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης δεν φαίνεται να έχουν τροποποιήσει σημαντικά τις συνήθειες των οδηγών, τουλάχιστον κατά δήλωσή τους. Και αυτό γιατί τα οικονομικά οφέλη (για παράδειγμα, απαλλαγή τελών κυκλοφορίας) αποτελούν σημαντικό λόγο απόκτησης ενός «πράσινου» οχήματος μόλις για το 22% των οδηγών, έναντι του 55% που θα δεχόταν να χρησιμοποιεί ένα τέτοιο όχημα κυρίως για να καθησυχάσει την οικολογική του συνείδηση, όπως παραδέχεται. Παρά το υψηλό κόστος συντήρησης και χρήσης Ι.Χ., το car sharing δεν φαίνεται να κερδίζει δυναμικά έδαφος. Μόλις το 17% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το αντιμετωπίζει ως μια «ενδιαφέρουσα» προοπτική, ενώ η πλειονότητα των οδηγών δήλωσε ότι δεν αισθάνεται άνετα με την προοπτική τού να μοιράζεται το αυτοκίνητό του με αγνώστους.

Το 17% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ της κοινής χρήσης εταιρικών οχημάτων, ενώ σε ποσοστό 56% δήλωσαν ότι δεν θέλουν να μοιραστούν το αυτοκίνητό τους. Το 74% των οδηγών δεν θα μοιραζόταν το αυτοκίνητό του ακόμη και εάν αυτό οδηγούσε σε σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων.

Το αυτοκίνητο αποτελεί το κυρίαρχο μέσο μεταφοράς για το 80% των ερωτηθέντων έρευνας (της Lease Plan Hellas σε συνεργασία με την TNS ICAP) και είχε ως αντικείμενο την οδήγηση και τις προτιμήσεις των Ελλήνων. Το ποσοστό αν και υψηλό, είναι περιορισμένο σε σχέση με πέρυσι που άγγιζε το 93%. Το αμέσως επόμενο δημοφιλέστερο μέσο αποτελεί η πεζή μετακίνηση (11%), ακολουθεί η μοτοσικλέτα σε ποσοστό 5%, το ποδήλατο (3%) και τέλος το ταξί και το τρένο που συγκεντρώνουν 1% αντίστοιχα. Εντυπωσιακό βέβαια παραμένει το γεγονός ότι εκτός δείγματος μένουν τα λεωφορεία, τα οποία όμως διαθέτουν το πιο διευρυμένο δίκτυο.

Κριτήρια επιλογής

Η μάρκα του αυτοκινήτου αποτελεί το πρωταρχικό κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου (49%), ενώ η τιμή συγκεντρώνει χαμηλότερο ποσοστό (47%) και μόλις το 39% επιλέγει το επόμενο αυτοκίνητό του με γνώμονα το καύσιμο που καταναλώνει.

Στις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της οδήγησης κατατάσσονται η πραγματοποίηση κλήσεων, ενώ στις πιο ενοχλητικές συμπεριφορές ανήκουν η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η οδήγηση με πάρα πολύ χαμηλή ταχύτητα, η μη έγκαιρη χρήση προειδοποιητικών σημάτων και η έλλειψη προσοχής.

Οι πολύ επιθετικοί οδηγοί θεωρούνται οι πιο εκνευριστικοί, ενώ οι κυριότερες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα θεωρούνται η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η υπερβολική ταχύτητα. Παρά του ότι γνωρίζουν ότι αποτελεί κυρίαρχη αιτία ατυχημάτων, το 55% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι μερικές φορές ξεπερνάει τα όρια ταχυτήτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή