Το κέρδος και η γοητεία των… εικονικών διακοπών

Το κέρδος και η γοητεία των… εικονικών διακοπών

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν ονειρεύεστε τον Ιούλιο του 2017 να κάνετε μπάνιο στα καταγάλανα νερά της Μήλου.., πρέπει να βιαστείτε! Μια γρήγορη αναζήτηση καταλυμάτων στις δημοφιλείς πλατφόρμες κρατήσεων, που δίνουν τη δυνατότητα στους ενδιαφερομένους να επιλέξουν ξενοδοχείο για τους επόμενους 12 μήνες, ενδέχεται να σας προκαλέσει άγχος. Ακόμα και αν επιλέξετε την τελευταία εβδομάδα του επόμενου Αυγούστου σε προορισμούς «χαμηλού» προφίλ, φωτεινές επιγραφές θα σας ενημερώσουν ότι απομένουν ελάχιστα διαθέσιμα δωμάτια και ότι την ίδια στιγμή άλλοι δύο χρήστες «ζαχαρώνουν» το παραθαλάσσιο δωμάτιο που εσείς κοιτάζετε κ.λπ. Γίναμε, άραγε, ξαφνικά τόσο Ευρωπαίοι, ώστε να προγραμματίζουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, ακόμα και έναν χρόνο πριν;

«Απαξ και μπορούμε να κάνουμε κρατήσεις δωματίων σε καλές τιμές, χωρίς την υποχρέωση να καταθέσουμε χρήματα, ποιος ο λόγος να διστάζουμε;» αναφέρει στην «Κ» η 37χρονη Ελευθερία, που ομολογεί ότι κατά αυτόν τον τρόπο έχει «εικονικά» κανονίσει τριήμερες αποδράσεις την 28η, τα Χριστούγεννα, την 25η και όλες τις υπόλοιπες αργίες – συμπεριλαμβανομένου και του 15Αυγουστου. «Κάνω την κράτηση σήμερα και μία εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση αποφασίζω αν, πράγματι, θα πάω και μόνον τότε δίνω χρήματα». Σύμφωνα με την ίδια, όσοι ακολουθούν αυτή την τακτική, «το κάνουμε κυρίως για λόγους ψυχολογικούς, για να έχουμε κάτι να περιμένουμε και την ψευδαίσθηση ότι παρά τα περιορισμένα οικονομικά μας, μπορούμε ακόμα να απολαύσουμε τον ήλιο και τη θάλασσα».

Οπως εξηγεί στην «Κ» επαγγελματίας από την Κορινθία, «κάθε επιχειρηματίας υπογράφει ένα συμφωνητικό και βάσει αυτού παραχωρεί ένα μέρος μόνον των δωματίων του». Η καταχώριση σε διεθνείς ιστοτόπους λειτουργεί ως «κράχτης». «Για εμάς επιτυχία είναι να μας αναζητήσει ο πελάτης αυτόνομα και τότε μπορούμε να του κάνουμε μια καλύτερη τιμή, 10 – 20% χαμηλότερα, το ποσοστό δηλαδή που δίνουμε στον μεσάζοντα». Η σχέση των ξενοδόχων με τις εν λόγω σελίδες είναι αγάπης και μίσους. «Στις εποχές με χαμηλή ζήτηση μας σώζουν, αλλά τα καλοκαίρια είναι για εμάς ένας βραχνάς», ομολογούν. Εξ ου και συχνά δίνουν τόσο δυσθεώρητα υψηλές τιμές στις ιστοσελίδες, ώστε να μην τους προτιμήσουν οι ενδιαφερόμενοι χρήστες. «Αυτό που όλοι τρέμουν είναι τα σχόλια των πελατών στο site μετά τη διαμονή τους, τα οποία αποτελούν και το μεγαλύτερο διαπραγματευτικό τους όπλο».

«Εχουμε άπειρη διαθεσιμότητα για τον επόμενο Αύγουστο» απαντά γελώντας ξενοδόχος από τη Νάξο, του οποίου το ξενοδοχείο φαίνεται τη δεδομένη στιγμή sold out. «Συμβαίνει επειδή δεν έχουμε ενεργοποιήσει το σύστημα κρατήσεων για το επόμενο καλοκαίρι», διευκρινίζει, «έχουμε, βέβαια, κρατήσεις από ορισμένους πιστούς μας πελάτες, που φεύγοντας μας δήλωσαν ποιες μέρες θα έρθουν του χρόνου το καλοκαίρι». Στην εν λόγω περίπτωση, «πρόκειται για ξένους ή Ελληνες, που όμως γνωρίζουν ήδη τις άδειες τους, όπως εκπαιδευτικοί». Πάντως, για λόγους εξοικονόμησης, «όλο και περισσότεροι υποκύπτουν στη γοητεία του early booking».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή