Στα 8 εκατ. ευρώ η «μαύρη τρύπα» στα ταμεία του Π.Σ.

Στα 8 εκατ. ευρώ η «μαύρη τρύπα» στα ταμεία του Π.Σ.

1' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ελεγχο στα οικονομικά του Αρχηγείου της Πυροσβεστικής ζήτησε ο αναπληρωτής υπουργός Δημόσιας Τάξης Νίκος Τόσκας. Τον έλεγχο θα διενεργήσει η Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών και αφορά εκκρεμείς οφειλές του Πυροσβεστικού Σώματος προς τη νατοϊκή υπηρεσία NSPA (NATO Support and Procurement Agency) για την τεχνική υποστήριξη των ιδιόκτητων ελικοπτέρων του σώματος. Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, οι εκκρεμείς προς διερεύνηση οφειλές –σύμφωνα με την υπηρεσία NSPA– αγγίζουν τα 8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 7,1 εκατ. ευρώ αφορούν στην τριετία 2012 – 2014. Η διαδικασία ελέγχου ξεκινά λίγες ημέρες μετά την αιφνίδια παραίτηση του μέχρι πρότινος αρχηγού του Σώματος Γιάννη Καρατζιά.

Η βασική οικονομική εκκρεμότητα μεταξύ Πυροσβεστικής και ΝΑΤΟ χρονολογείται από το 2012 και αφορά, μεταξύ άλλων, χρήματα που δαπανήθηκαν για την επισκευή του στόλου των ιδιόκτητων ελικοπτέρων του Π.Σ., τα οποία παρέμεναν επί χρόνια καθηλωμένα στο έδαφος λόγω έλλειψης τεχνικής συντήρησης. Επειτα από σειρά άγονων διαγωνισμών, η τότε ηγεσία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης είχε αναθέσει στον νατοϊκό οργανισμό NSPA να μεσολαβήσει –σε ρόλο μεσίτη– για να βρεθεί ο ανάδοχος που θα αναλάμβανε τη συντήρηση των ελικοπτέρων. Ο ανάδοχος βρέθηκε και το διάστημα που ακολούθησε προχώρησε σε εκτεταμένες εργασίες επισκευής και συντήρησης, που προβλέπονται έπειτα από 12 χρόνια συνεχούς λειτουργίας των ελικοπτέρων.

Ο «συντηρητής» εξοφλήθηκε από τον νατοϊκό οργανισμό, ο οποίος όμως δεν έλαβε ποτέ τα χρήματα από την Ελλάδα. Επιπλέον, υπήρξε διαφωνία επί της τιμολόγησης του έργου. Κι αυτό διότι η ελληνική πλευρά αμφισβήτησε την αναγκαιότητα «ριζικού» (και περισσότερο δαπανηρού) σέρβις σε ελικόπτερα με εξαετή λειτουργία, αλλά πολύχρονη καθήλωση και σοβαρά μηχανικά προβλήματα. Οπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, διαφωνίες μεταξύ NSPA και Πυροσβεστικής υπάρχουν και σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις μίσθωσης των ελικοπτέρων τύπου Ερικσον και Καμόφ, που χρησιμοποιούνται κατά την αντιπυρική περίοδο. Μάλιστα, το θέμα δεν αποκλείεται να οδηγήσει τις δύο πλευρές στα δικαστήρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή