Κινητοποιήσεις με ακυρώσεις πτήσεων

Κινητοποιήσεις με ακυρώσεις πτήσεων

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μολονότι το υπουργείο Υποδομών διαβεβαιώνει ότι το σχέδιο νόμου για τον μετασχηματισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έχει εγκριθεί από τους θεσμούς, καθυστερεί να το φέρει προς ψήφιση στη Βουλή. Την ίδια στιγμή συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις, αυτή τη φορά από τους τηλεπικοινωνιακούς της ΥΠΑ, οι οποίες οδηγούν σε ακύρωση οκτώ πτήσεων σήμερα (δύο πτήσεις Αθήνα – Πάρος, Ρόδος – Καστελλόριζο, Αθήνα – Κάρπαθος μετ’ επιστροφής).

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχαν διακινηθεί τις τελευταίες ημέρες, το ταξίδι-αστραπή στις Βρυξέλλες του υπουργού Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη, συνοδεία του διοικητή της ΥΠΑ, Κ. Λιτζεράκου, «είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα» και η διαχωρισμένη πλέον ΥΠΑ «θα έχει αμιγώς δημόσιο χαρακτήρα», ικανοποιώντας το αίτημα των εργαζομένων της. Ωστόσο, κάτι φαίνεται να μην οδεύει πολύ ομαλά στη διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, καθώς το υπουργείο Υποδομών δεν έχει φέρει ακόμη το νομοσχέδιο προς ψήφιση στη Βουλή με το πρόσχημα ότι αυτό δεν έχει πάρει ακόμη την τελική του μορφή. Πληροφορίες αναφέρουν πως παρά το γεγονός ότι ο κ. Σπίρτζης ήθελε τις Βρυξέλλες –οι οποίες έχουν αναλάβει τη λήψη οριστικής απόφασης καθ’ υπόδειξιν των θεσμών– να συμφωνούν με την πρότασή του, φαίνεται ότι εν τέλει επιμένουν στον ιδιωτικό χαρακτήρα του κλάδου που θα διαχειρίζεται τα τέλη αεροναυτιλίας. Αλλωστε, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, η πλευρά των πιστωτών ήταν ισχυρά υπέρ της διαχείρισης των τελών αεροναυτιλίας από μια εταιρική μορφή ΝΠΙΔ (Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου), παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του κ. Σπίρτζη – οι τελευταίες συνομιλίες μεταξύ εργαζομένων στην ΥΠΑ και του αρμοδίου υπουργού ήθελαν τον δεύτερο να κάνει λόγο για ΝΠΔΔ (Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου) στη χειρότερη περίπτωση.

Το μόνο βέβαιο, ωστόσο, είναι ότι ο διαχωρισμός της ΥΠΑ, με το ένα κομμάτι να είναι το εποπτικό-κανονιστικό και το άλλο αυτό που θα παρέχει την υπηρεσία, πρέπει να θεσμοθετηθεί και να υλοποιηθεί άμεσα, καθώς αποτελεί προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης. Παράλληλα, αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει την αξιοποίησή τους.

Την περασμένη εβδομάδα όταν είχε τεθεί πρώτη φορά το θέμα της μετατροπής του παρόχου αεροναυτιλίας, δηλαδή των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, σε ΝΠΙΔ, οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ είχαν θορυβηθεί εξαγγέλλοντας κινητοποιήσεις. Το επιχείρημά τους ήταν ότι η νέα εταιρική μορφή θα αποκτούσε προίκα ετήσιων εσόδων ύψους 180 εκατ. ευρώ. Στην πραγματικότητα, όμως, ο πάροχος αεροναυτιλίας απλώς διαχειρίζεται το κονδύλι, ενώ ό,τι περισσεύει κατευθύνεται σε επενδύσεις στον τομέα της αεροναυτιλίας. Οι διαβεβαιώσεις του κ. Σπίρτζη προς τους εργαζoμένους της ΥΠΑ, ότι αυτό το σενάριο είχε φύγει από το τραπέζι, είχαν οδηγήσει στην αναστολή των κινητοποιήσεων. Το νομοσχέδιο όμως καθυστερεί και οι πληροφορίες θέλουν το σενάριο του ΝΠΙΔ να διατηρεί περίοπτη θέση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή