ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταναλωτική συνείδηση εξαιτίας της κρίσης απέκτησαν οι Ελληνες

katanalotiki-syneidisi-exaitias-tis-krisis-apektisan-oi-ellines-2164562

Καταναλωτική συνείδηση λόγω οικονομικής στενότητας απέκτησαν οι Ελληνες τα τελευταία χρόνια. Ετσι, πλέον, προχωρούν σε καταγγελίες και διεκδικούν το δίκιο τους, ακόμη και σε περιπτώσεις όπου το οικονομικό διακύβευμα είναι χαμηλό. Το παραπάνω επισημαίνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ) στην ετήσια έκθεση πεπραγμένων του για το έτος 2015, η οποία παρουσιάστηκε χθες στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Την έκθεση παρουσίασαν ο ΣτΚ Λ. Ζαγορίτης, η αναπληρώτρια ΣτΚ δρ Αθ. Κοντογιάννη και η βοηθός ΣτΚ δρ Β. Μπώλου. Σύμφωνα με την έκθεση, το 2015 σημειώθηκε ρεκόρ αναφορών στον ΣτΚ για εξωδικαστική επίλυση διαφορών, καθώς έφθασαν τις 5.387, κατά 30,5% αυξημένες σε σχέση με το 2013 και οριακά αυξημένες σε σχέση με το 2014. Επίσης υποβλήθηκαν και 502 αναφορές για διασυνοριακές διαφορές, ανεβάζοντας τις συνολικές αναφορές σε 5.889, έναντι 5.882 το 2014, 4.372 το 2013 και 4.080 το 2012. Το ποσοστό επιτυχίας αυξήθηκε στη φιλική διευθέτηση σε 82,04% το 2015, έναντι 81,4% το 2014 και 80,5% το 2013.

Το 72,53% των υποθέσεων λύθηκε υπέρ του καταναλωτή και το 9,52% υπέρ του προμηθευτή, ενώ κατά μέσον όρο ο χρόνος που χρειάστηκε για την επίλυση δεν ξεπέρασε τις 85 ημέρες. Εάν, μάλιστα, απομονωθούν οι πιο περίπλοκες αναφορές, καθώς και εκείνες όπου οι καταγγελλόμενοι προμηθευτές ανταποκρίνονται με δυσκολία στο κάλεσμα της εναλλακτικής επίλυσης, τότε ο χρόνος διευθέτησης με τη διαμεσολαβητική παρέμβαση του ΣτΚ το 2015 δεν ξεπέρασε τις 58 ημέρες. Οι κλάδοι που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση αναφορών το 2015 ήταν τα καταναλωτικά αγαθά, η ενέργεια, η ύδρευση και οι υπηρεσίες αναψυχής. Μείωση παρουσίασαν οι αναφορές στους κλάδους των υπηρεσιών υγείας, εκπαίδευσης, ηλεκτρονικών επικοινωνιών και χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.