ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα επείγοντα μπαίνουν σε νέα εποχή

ta-epeigonta-mpainoyn-se-nea-epochi-2166738

Εδώ και δύο ημέρες έχει εμφανιστεί ένας ενοχλητικός πόνος στη μέση που δεν υποχωρεί. Οικογενειακό γιατρό δεν έχετε, και δεν γνωρίζετε πού είναι η κοντινή μονάδα ΠΕΔΥ και πώς λειτουργεί το σύστημα εκεί. Oπότε η «εύκολη» λύση είναι το νοσοκομείο που εφημερεύει. Εάν τουλάχιστον γνωρίζατε πόση ώρα πρέπει να περιμένετε στα επείγοντα θα ήσασταν προετοιμασμένοι. Ισως τελικά να διαλέγατε και μία πιο απλή λύση, όπως να βρείτε έναν γιατρό της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Σε αυτή τη λογική αναπτύχθηκε η εφαρμογή GoLive από τη διεύθυνση Πληροφορικής του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου Θεσσαλονίκης, μέσω της οποίας ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο την αναμονή στο τμήμα των επειγόντων περιστατικών του νοσοκομείου ανά ειδικότητα. Μπορεί, προς το παρόν, να αφορά μόνο το «Παπαγεωργίου», ωστόσο η «ελπίδα» είναι ότι και τα υπόλοιπα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης θα αναπτύξουν αντίστοιχες εφαρμογές ώστε ο ασθενής που δεν θα πάσχει από νόσημα που συνιστά άμεση απειλή κατά της ζωής του, να μπορεί να επιλέγει εκείνο το εφημερεύον νοσοκομείο στο οποίο θα εξυπηρετηθεί πιο γρήγορα.

Αφορμή για την ανάπτυξη της εφαρμογής αποτέλεσε το φαινόμενο της «υπερσυγκέντρωσης» των ασθενών στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) του «Παπαγεωργίου», το οποίο δέχεται σε κάθε εφημερία τουλάχιστον 1.000 περιστατικά. Από αυτά περίπου το 55% θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από μία δομή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 10% αν και εγγράφεται, φεύγει χωρίς να το δει γιατρός, πιθανόν λόγω της μεγάλης αναμονής.

Οπως είπε στην «Κ» ο κ. Λάμπρος Δερμετζόγλου από τη διεύθυνση Πληροφορικής του «Παπαγεωργίου», ένας εκ των δημιουργών της εφαρμογής, «μέσω της εφαρμογής φιλοδοξούμε να παρέχουμε στους ασθενείς μία εκ των έσω πληροφόρηση για την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στο τμήμα των επειγόντων περιστατικών, να ισοκατανείμουμε τα επείγοντα στα συνεφημερεύοντα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και εν τέλει να “εξορθολογήσουμε” τις προσδοκίες ασθενών και συνοδών, που λόγω της μεγάλης αναμονής έχουν συχνά έντονο εκνευρισμό». Και συνεχίζει «θέλουμε να δώσουμε στους χρήστες μία εικόνα από τα ΤΕΠ με την ελπίδα ότι θα επαναξιολογήσουν τη στάση τους και εφόσον δεν πρόκειται για επείγον περιστατικό θα επιλέξουν να εξυπηρετηθούν από την Πρωτοβάθμια». Η εφαρμογή GoLive είναι από την προηγούμενη Παρασκευή σε παραγωγική λειτουργία και διατίθεται από το ηλεκτρονικό «κατάστημα» Google Play για συσκευές Android (https://play.google.com/store/apps/details? id=gr.papageorgiou_hospital.www.golive), όσο και από το Διαδίκτυο (http://www.gnpap-golive.gr). Μέσω της εφαρμογής παρέχονται στον χρήστη στοιχεία για τον μέσο χρόνο αναμονής μέχρι την πρώτη επίσκεψη στα ιατρεία και για την ολοκλήρωση ενός περιστατικού ανάλογα και με τη βαρύτητά τους και ανά ειδικότητα.

Εν τω μεταξύ, σε λειτουργία έχουν θέσει πιλοτικά φαρμακοποιοί της Αθήνας την εφαρμογή Take care για την καλύτερη συμμόρφωση των πασχόντων στη θεραπευτική τους αγωγή. Πρόκειται για μία δωρεάν εφαρμογή του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (την κατεβάζει ο φαρμακοποιός στο κινητό του ασθενούς) και με την οποία ο χρήστης ενημερώνεται για το πότε πρέπει να λάβει το φάρμακό του, σε ποια δοσολογία, υπό ποιες προϋποθέσεις –π.χ. «όχι με άδειο στομάχι», «ακριβώς πριν το φαγητό», «δεν οδηγούμε δύο ώρες μετά»– αλλά και πόσες δόσεις απόθεμα έχει προκειμένου να πάει εγκαίρως στον γιατρό του. Η συγκεκριμένη εφαρμογή αναμένεται να λειτουργήσει σε πανελλαδικό επίπεδο από τις αρχές του 2017.