Παράδοση 3 χλμ. της περιμετρικής Καλαμάτας

Παράδοση 3 χλμ. της περιμετρικής Καλαμάτας

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα τελευταία 3,5 χλμ. της περιμετρικής Καλαμάτας, με τα οποία ολοκληρώνεται ο πρώτος από τους παραχωρημένους σε ιδιώτες αυτοκινητοδρόμους, παραδίδονται σήμερα στην κυκλοφορία. Τα εγκαίνια θα πάρουν πανηγυρικό χαρακτήρα, καθώς αναμένεται να γίνουν παρουσία του πρωθυπουργού, υπουργών της κυβέρνησης, βουλευτών και τοπικών παραγόντων. Ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Καλαμάτας (158 χλμ.) και Λεύκτρου – Σπάρτης (47 χλμ.) άρχισε να κατασκευάζεται το 2008, λίγους μήνες μετά την παραχώρηση της κατασκευής και λειτουργίας (για 30 χρόνια) του άξονα στην κοινοπραξία Μορέας. Οι πρώτες παραδόσεις τμημάτων ξεκίνησαν το 2010, σταμάτησαν το 2012, λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση του έργου, και ξεκίνησαν πάλι φέτος. Η περιμετρική Καλαμάτας, με την οποία ολοκληρώνεται σήμερα το έργο, καθυστέρησε περισσότερο λόγω σημαντικών προβλημάτων (πού αλλού;) στις απαλλοτριώσεις.

Το νέο τμήμα (κομμάτι του οποίου δόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία) έχει συνολικό μήκος 12 χιλιομέτρων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης). Από τεχνικής άποψης περιλαμβάνει τρεις ισόπεδους και τρεις ανισόπεδους κόμβους, εννέα στέγαστρα και ημιστέγαστρα, μήκους από 21-210 μέτρα και τη γέφυρα του ποταμού Νέδοντα (μήκους 360 μ.).

Με τον νέο αυτοκινητόδρομο, μειώθηκε σημαντικά η απόσταση μεταξύ της Αθήνας, της Καλαμάτας και της Σπάρτης (σήμερα σε περίπου δύο ώρες). Σημαντικότερη όμως είναι η αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, καθώς ο οδικός άξονας έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου. Το πιο σημαντικό από τα έργα που εκτέλεσε ο Μορέας ήταν η τοξωτή γέφυρα Τσακώνας, που χρειάστηκε 9,5 χρόνια για να μελετηθεί και να κατασκευαστεί, για έναν βασικό λόγο: έπρεπε να γεφυρώσει μια εκτεταμένη περιοχή που κατολίσθησε το 2003, στηριζόμενη σε πολύ σαθρά εδάφη. Η τοξωτή γέφυρα Τσακώνας έχει συνολικό μήκος 390 μέτρα και μέγιστο ελεύθερο άνοιγμα 300 μέτρα, το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα μετά τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Ο αυτοκινητόδρομος έχει έξι σταθμούς διοδίων (Σπαθοβούνι, Νεστάνη, Γέφυρα Μάναρη, Βελιγοστή, Καλαμάτα και Πετρίνα, στον κλάδο Λεύκτρου – Σπάρτης) και τρεις πλευρικούς (Παραδείσια, Αρφάρες, Θουρία). Η συνολική χρέωση για ένα Ι.Χ. είναι 9,90 ευρώ από Κόρινθο έως Καλαμάτα και 10 ευρώ από Κόρινθο έως Σπάρτη. Να σημειωθεί ότι ο Μορέας δεν διαθέτει δικό του πομποδέκτη (για διέλευση από τα ηλεκτρονικά διόδια) αλλά εξυπηρετείται από τους υπολοίπους (πλην των πομποδεκτών Νέας και Κεντρικής Οδού).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή