Κανένα απογευματινό τμήμα δεν έχει λειτουργήσει στα νησιά Β. Αιγαίου

Κανένα απογευματινό τμήμα δεν έχει λειτουργήσει στα νησιά Β. Αιγαίου

1' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη Μυτιλήνη έρχεται την Παρασκευή ο Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Γιώργος Μόσχος, προκειμένου να επισκεφθεί δομές φιλοξενίας ανήλικων προσφύγων, ενώ την ερχόμενη Δευτέρα θα μιλήσει σε εκδήλωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για το δικαίωμα των παιδιών στην εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα ζήτημα που «καίει» αρκετά την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και όλους όσοι ασχολούνται με το προσφυγικό στη Λέσβο και στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, καθώς το σχέδιο που είχε εξαγγελθεί από το υπουργείο Παιδείας για απογευματινές σχολικές τάξεις έχει καθυστερήσει αρκετούς μήνες.

Από τον περασμένο Νοέμβριο έχουν τοποθετηθεί πέντε συντονιστές εκπαίδευσης (οι οποίοι αποσπάστηκαν από τη θέση τους και αντικαταστάθηκαν με αναπληρωτές) σε όλες τις δομές όπου μένουν παιδιά προσφύγων: σε ξενώνες ανηλίκων, στη Μόρια και στον Καρά Τεπέ. Αν και τον Νοέμβριο μπήκαν τα μικρότερα παιδιά στις πρωινές τάξεις υποδοχής και παρακολουθούν κάποια μαθήματα μαζί με ντόπιους μαθητές, κάτι που έχει πολύ θετική επίδραση στην ψυχολογία και στην πρόοδό τους, όπως λένε στην «Κ» συντονιστές, το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα προσφυγόπουλα ηλικίας 12 έως 15 ετών που δεν έχουν μπει στην τάξη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μάλιστα, ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, Αριστείδης Καλάργαλης, επεσήμανε στην «Κ» ότι το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ορίσει ούτε τα σχολεία που θα φιλοξενήσουν απογευματινές τάξεις στα νησιά του Βορείου Αιγαίου ούτε έχει προχωρήσει στην προκήρυξη θέσεων αναπληρωτών.

«Σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση, οι συντονιστές εκπαίδευσης συντονίζουν διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στις δομές φιλοξενίας, μέχρι να ξεκινήσουν τα κανονικά μαθήματα», ανέφερε.

Στο μεταξύ, διαπίστωσε μεταβολές αναφορικά με τον αριθμό των παιδιών, λόγω των συχνών μετακινήσεων αρκετών οικογενειών προσφύγων από τη Λέσβο και τα νησιά στην ηπειρωτική Ελλάδα. Κάποια παιδιά προσφύγων έχουν ενταχθεί σε τάξεις υποδοχής τριών δημοτικών σχολείων, αλλά έχει απορροφηθεί με αυτό τον τρόπο ένα ελάχιστο ποσοστό, καθώς αυτό που απουσιάζει είναι μια δομή αντίστοιχη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή