Στις τάξεις το «Σκασιαρχείο»

Στις τάξεις το «Σκασιαρχείο»

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσω του «Σκασιαρχείου» και του «Κινήματος του Μοντέρνου Σχολείου» ο Κώστας Γαβρόγλου θέλει να επαναφέρει στη σχολική τάξη μέτρα που είχε λάβει η Αννα Διαμαντοπούλου αλλά κατήργησε ο Νίκος Φίλης.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του υπουργού Παιδείας, ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), θα υλοποιηθεί πιλοτικό πρόγραμμα στην παιδαγωγική Φρενέ (Freinet) σε συνεργασία με τμήματα των πανεπιστημίων Αθηνών και Πελοποννήσου, το διεθνές δίκτυο «Κίνημα του Μοντέρνου Σχολείου» και το ελληνικό «Το Σκασιαρχείο – Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας». Τα δύο τελευταία είναι μη κυβερνητικές οργανώσεις, και τη σχετική πρόταση κατέθεσε η ελληνική ΜΚΟ.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Αττική, οι οποίοι επιθυμούν να εφαρμόσουν στην τάξη τους τη συνεργατική μάθηση με την παιδαγωγική Φρενέ. Θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις σε διάστημα δύο σχολικών ετών, από τον Μάρτιο του 2017 έως τον Ιούνιο του 2018, με συνολική διάρκεια τρία τετράμηνα. Στην πρώτη φάση θα γίνει εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν, θα ακολουθήσει εφαρμογή της παιδαγωγικής Φρενέ σε πιλοτικές τάξεις και σχολεία με την υποστήριξη των υπευθύνων του προγράμματος, και στην τρίτη φάση θα γίνει απολογισμός και διάχυση των αποτελεσμάτων. Η συνολική διάρκεια της επιμόρφωσης θα είναι 120 ώρες. Οι επόμενοι κύκλοι επιμόρφωσης, μετά την πρώτη εφαρμογή, θα γίνουν και με πολλαπλασιαστές – που θα προκύψουν από τον πρώτο κύκλο. Βάσει της εγκυκλίου που υπογράφει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ιωάννης Παντής και περιέχει όλες τις λεπτομέρειες, οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων που επιθυμούν να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου.

Το παράδοξο με το πιλοτικό πρόγραμμα είναι ότι η παιδαγωγική Φρενέ στηρίζεται στη βιωματική μάθηση, στις δημιουργικές εργασίες (π.χ. έκδοση εντύπων, διαδικτυακή επικοινωνία, τέχνες, σχολικοί συνεταιρισμοί κ.ά.). Πρόκειται για δραστηριότητες που προβλέπονταν στην Ευέλικτη Ζώνη, στα project και στα προγράμματα του «Νέου Σχολείου» που κατήργησε ο πρώην υπουργός Νίκος Φίλης από το αναλυτικό πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Επίσης, εκπαιδευτικοί εγείρουν αμφιβολίες για την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να ενισχύσει το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας –το σχετικό νομοσχέδιο συζητήθηκε χθες στη Βουλή– την ίδια στιγμή που από το Δημοτικό αφαιρέθηκε μία ώρα διδασκαλίας των Αγγλικών, ενώ δεν προχώρησε η εφαρμογή του (και βραβευθέντος) προγράμματος τρίωρης εκμάθησης της ξένης γλώσσας για τους μαθητές της Α΄ και Β΄ Δημοτικού.

Αντιδράσεις προκαλεί και η απόφαση του κ. Γαβρόγλου στο πιλοτικό πρόγραμμα να μη συμμετέχουν οι σχολικοί σύμβουλοι, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την παιδαγωγική λειτουργία των τάξεων και των σχολείων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή