Ανασφαλείς οι αυτοκινητιστές ταξί

Ανασφαλείς οι αυτοκινητιστές ταξί

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανοχύρωτοι απέναντι στον κίνδυνο δηλώνουν ότι είναι οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι εξηγούν ότι, πέραν της παρουσίας αστυνομικών δυνάμεων σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία της πόλης, δεν υπάρχει τρόπος προστασίας τους. Μεγάλη μερίδα των αυτοκινητιστών εμφανίζεται αρνητική στο ενδεχόμενο τοποθέτησης διαχωριστικού μεταξύ του χώρου των επιβατών και της θέσης του οδηγού, που αποτελεί συνηθισμένη διεθνή πρακτική. Μολονότι θεωρείται σε άλλες χώρες ένα από τα στάνταρ μέτρα ασφαλείας, οι Ελληνες οδηγοί έχουν τις ενστάσεις τους. «Κατ’ αρχάς είμαστε μεσογειακός λαός, δεν μπορούμε να μετατρέψουμε τα οχήματά μας σε φυλακές και η επαφή με τον πελάτη είναι μέρος της δουλειάς μας. Αν μας το στερήσουν αυτό, θα περιορίσουμε ακόμη περισσότερο την ήδη πεσμένη πελατεία μας», εξηγεί ο Κωνσταντίνος Δήμου, ιδιοκτήτης ταξί, μέλος του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής).

Παράλληλα, ο κ. Δήμου εξηγεί ότι τα περισσότερα ταξί στην Αττική δεν έχουν ούτε το απαιτούμενο μέγεθος, ούτε τα κυβικά ώστε να αντέξουν τον όγκο και το βάρος ενός διαχωριστικού. «Το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να κάνουμε κάποιους να πλουτίσουν» σημειώνει, ενώ υποστηρίζει ότι εάν θέλει κάποιος να τους πυροβολήσει μπορεί να το κάνει στα πόδια ή ακόμα και έξω από το όχημα. «Σε περιοχές όπως είναι τα Ανω Λιόσια μας σταματούν Τσιγγάνοι, σπάνε το τζάμι και παίρνουν μέσα από το αυτοκίνητο κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, εισπράξεις. Τι θα μπορούσε να μας κάνει ένα διαχωριστικό;», αναρωτιέται ο ίδιος.

Μεγαλύτερη πιθανότητα να προστατευθούν έχουν όσοι συνεργάζονται με εταιρείες ραδιοταξί και έχουν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με τα γραφεία της εταιρείας μέσω ασυρμάτου ή κάποιας άλλης συσκευής. Θεωρητικώς οι αυτοκινητιστές μπορούν να αρνηθούν επιβίβαση εάν αισθανθούν ότι «κάτι δεν τους κάθεται στον πελάτη» όπως λένε, ωστόσο εξηγούν ότι δεν μπορεί η ασφάλειά τους να επαφίεται σε μια πρώτη αίσθηση ούτε να σχετίζεται με την εμφάνιση του υποψήφιου πελάτη.

Ηδη ορισμένες ομοσπονδίες ταξί κάνουν λόγο για μέτρα αυτοπροστασίας, τα οποία προγραμματίζουν να λάβουν. Συγκεκριμένα, στον Πειραιά οι ιδιοκτήτες – οδηγοί ταξί αποφάσισαν να προβούν σε κάποιες κινήσεις τις νυχτερινές ώρες. Ετσι, όταν το πρώτο ταξί στην πιάτσα επιβιβάσει πελάτη, το τελευταίο όχημα στην ουρά θα ακολουθεί το πρώτο μέχρι την ολοκλήρωση της διαδρομής και την αποβίβαση του πελάτη. «Μας δημιουργεί μια αίσθηση ασφάλειας», εξηγεί οδηγός ταξί από τον Πειραιά. Στον αντίποδα, όμως, συνάδελφός του υποστηρίζει ότι πρόκειται για μια πρακτική που δεν μπορεί να εφαρμοστεί, ενώ παρέχει μόνο ψευδαίσθηση ασφάλειας και όχι ουσιαστική θωράκιση. «Να κάνεις μια διαδρομή που θα σου δώσει πέντε ευρώ και να έχεις τον συνάδελφο να ξοδέψει άλλα τόσα στη βενζίνη, μαζί με το ενδεχόμενο απώλειας κούρσας όσο σε ακολουθεί, πραγματικά δεν έχει νόημα», εξηγεί ο κ. Δήμος. Ο ίδιος μάλιστα υποστηρίζει ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να προλάβω να βοηθήσω συνάδελφο που δέχεται επίθεση ακόμα και αν αυτή σημειωθεί μπροστά στα μάτια μου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή