Τα Captagon και η αιματηρή καταδίωξη το 2007

Τα Captagon και η αιματηρή καταδίωξη το 2007

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μια αιματηρή καταδίωξη ταχυπλόου ανοικτά της Χίου, με έναν νεκρό, το καλοκαίρι του 2007 συνδέεται η πολύκροτη υπόθεση εξάρθρωσης δικτύου ναρκεμπόρων που παρασκεύαζε στην Αττική αμφεταμινούχα χάπια Captagon, γνωστά ως το «ναρκωτικό των τζιχαντιστών».

Συνδετικός κρίκος των δύο υποθέσεων είναι ένας 48χρονος Ελληνας, «έμπειρος χειριστής σκαφών», όπως χαρακτηριστικά περιγράφεται στην πρόσφατη δικογραφία του ΣΔΟΕ. Ο 48χρονος δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των κατηγορουμένων, ωστόσο είναι πιθανό να αντιμετωπίσει δίωξη για συμμετοχή στο κύκλωμα. Διαπιστώθηκαν, άλλωστε, επαφές του με τους ναρκεμπόρους και επισκέψεις του στην αποθήκη του Κορωπίου, όπου φυλασσόταν το ταχύπλοο με το οποίο θα μεταφέρονταν 650.000 ναρκωτικά χάπια από το Πόρτο Ράφτη στην Τουρκία.

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες και τα δημοσιεύματα της εποχής, την 7η Αυγούστου 2007 ο 38χρονος, τότε, άνδρας είχε εμπλακεί σε καταδίωξη με σκάφος του Λιμενικού νότια της Χίου. Μαζί με δύο ακόμη άνδρες είχαν αποπλεύσει από το Πόρτο Ράφτη με ένα νεοαποκτηθέν φουσκωτό σκάφος (με μηχανές 1.050 ίππων) ιδιοκτησίας του και με προορισμό την Ικαρία. Νότια της Χίου, ωστόσο, και ενώ το ταχύπλοο είχε παρεκκλίνει της πορείας του περίπου 20 μίλια, καταδιώχθηκε από πλωτό του Λιμενικού που περιπολούσε στην περιοχή. Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή, οι επιβαίνοντες είχαν προσπαθήσει να διαφύγουν αναπτύσσοντας ταχύτητα, με συνέπεια οι άνδρες του Λιμενικού να «απαντήσουν» αρχικά με προειδοποιητικές βολές και στη συνέχεια με πυρά ακινητοποίησης κατά των μηχανών του ταχυπλόου. Στη διάρκεια του επεισοδίου, είχε τραυματιστεί από σφαίρα στα πλευρά και το χέρι ο 48χρονος χειριστής του σκάφους, ο οποίος αρκετές ώρες αργότερα και ενώ νοσηλευόταν στο νοσοκομείο της Χίου είχε πεθάνει από έμφραγμα.

Ο ένας από τους δύο συνεπιβάτες του, Θ.Μ., ο οποίος σήμερα φέρεται αναμεμειγμένος στην «υπόθεση Captagon», είχε παραχωρήσει συνεντεύξεις σε εφημερίδες και την τηλεόραση υποστηρίζοντας ότι το ταχύπλοο του Λιμενικού αναιτιολόγητα και απροειδοποίητα είχε εμβολίσει το φουσκωτό τους. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Γιώργο Μαρή, νομικό σύμβουλο του Λιμενικού επί επιχειρησιακών θεμάτων που είχε –τότε– χειριστεί την υπόθεση, «το πλήρωμα του περιπολικού είχε εφαρμόσει με απόλυτα νόμιμο τρόπο τους κανόνες εμπλοκής».

Τα δύο μέλη του πληρώματος που είχαν κατηγορηθεί για το συμβάν απαλλάχθηκαν με βούλευμα. Δημοσιεύματα και πληροφορίες της εποχής ενέπλεκαν τον νεκρό χειριστή και έναν ακόμη από τους επιβάτες του φουσκωτού σε υποθέσεις διακίνησης ναρκωτικών και μεταφοράς παράτυπων μεταναστών. Ενδεικτικά, ο 48χρονος που απεβίωσε στο νοσοκομείο της Χίου το διάστημα μεταξύ 1991 και 1996 είχε τέσσερις καταδικαστικές αποφάσεις σε Μόναχο και Νυρεμβέργη και είχε απελαθεί από τη Γερμανία το 1998.

Αντιθέτως, δεν είχαν προκύψει πληροφορίες για ανάμειξη του Θ.Μ. σε παράνομες δραστηριότητες, παρότι οι αξιωματικοί του Λιμενικού εξέφραζαν υπόνοιες για το αντίθετο. Σύμφωνα, εξάλλου, με τις εκτιμήσεις τους, οι τρεις επιβάτες του φουσκωτού το βράδυ της καταδίωξης, συμμετείχαν σε επιχείρηση μεταφοράς ναρκωτικών από ή προς τις ακτές της Τουρκίας, δίχως όμως πότε να προκύψουν ευρήματα που να επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή