Θέματα ηθικής με μεταπτυχιακά

Θέματα ηθικής με μεταπτυχιακά

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκτός ελέγχου είναι η κατάσταση στα εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά προγράμματα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αυτά ανακοίνωσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, με τα φώτα να στρέφονται κυρίως σε προγράμματα που παρέχονται από ιδρύματα της Κύπρου και της Ιταλίας, τα οποία επιλέγουν Ελληνες για να βελτιώσουν τα προσόντα τους με στόχο τη διεκδίκηση μιας θέσης στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Ο υπουργός στις 22 Μαρτίου θα ενημερώσει για το θέμα τον υπουργό Παιδείας της Κύπρου, ενώ προανήγγειλε τη θεσμοθέτηση ιδιαίτερα αυστηρού θεσμικού πλαισίου, καθώς, όπως είπε, «τα εξ αποστάσεως προγράμματα αν δεν νομοθετηθούν, μάλιστα πολύ αυστηρά, μπορεί να μας τινάξουν στον αέρα, και ξέρω ακριβώς τι λέω. Διότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει νομικό καθεστώς, δυστυχώς δεν υπάρχει και τίποτα που να τα απαγορεύει, και έχουν παρθεί πρωτοβουλίες που με σοκάρουν. Αυτές οι πρωτοβουλίες έχουν γίνει στο όνομα της εξωστρέφειας, όμως παίζουν με τις αγωνίες των οικογενειών, διότι υπόσχονται πτυχία και επαγγελματικές δυνατότητες».

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Μαντάς στο πλαίσιο επίκαιρης κοινοβουλευτικής ερώτησης, ρώτησε εάν ευσταθούν καταγγελίες ότι την τελευταία διετία έχουν αναγνωρισθεί στον ΔΟΑΤΑΠ, από την προηγούμενη διοίκηση στις επιστήμες της εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής, χιλιάδες τίτλοι που έχουν αποκτηθεί με τη μορφή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με σπουδές ενός έτους κυρίως από ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Λευκωσίας αλλά και της Ιταλίας. Και αυτοί οι τίτλοι έχουν χρησιμοποιηθεί σε διαδικασίες πρόσληψης στο ελληνικό Δημόσιο.

Ο κ. Γαβρόγλου, απαντώντας, ανέφερε ότι σχετικά με τις αναγνωρίσεις του ΔΟΑΤΑΠ σε μεταπτυχιακά που προσφέρονται από ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου και της Ιταλίας και τις συμπράξεις με ΑΕΙ της χώρας μας, προκύπτουν θέματα εκτός ακαδημαϊκής ηθικής τάξης. «Τι εννοώ; Στην καλύτερη περίπτωση, πράγματα που δεν μελετήθηκαν τόσο πολύ, στη χειρότερη, πράγματα που είναι παράνομα. Τα πτυχία αυτά είναι 5.300. Εχει μεγάλη σημασία να πούμε ότι δεν ακολουθούνται οι διαδικασίες του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, αλλά ένα σύνολο άλλων διαδικασιών που ήταν αποτέλεσμα αλληλογραφίας με τα κυπριακά ΑΕΙ και επανειλημμένων συνεδριάσεων του ΔΟΑΤΑΠ ώστε να μπορέσει να τεκμηριωθεί κάποιου είδους κανονικότητα ως προς τις αναγνωρίσεις», τόνισε. «Τη στιγμή που ο ΔΟΑΤΑΠ με δικές του διαδικασίες έχει επικυρώσει αυτά τα πτυχία, καταλαβαίνετε ότι υπάρχει μεγάλη αδικία στους πίνακες για τους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής», προσέθεσε. Ερώτημα είναι επίσης ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην εργασιακή θέση των κατόχων των τίτλων αυτών.

Ευρύτερα, η δυναμική της αγοράς των εξ αποστάσεως προγραμμάτων είναι ισχυρή, αφού μπορούν να έχουν μεγάλη συμμετοχή –υπάρχει e-learning μεταπτυχιακό πρόγραμμα με 900 φοιτητές– ενώ τα δίδακτρα μπορούν να ανέλθουν έως και 5.000 ευρώ το άτομο, με το κόστος να είναι χαμηλότερο των συμβατικών προγραμμάτων. Δηλαδή, ο τζίρος ενός προγράμματος μπορεί να φτάσει το εκατομμύριο ευρώ. Ενδεικτικό είναι ότι ο γ.γ. του υπ. Παιδείας Γιάννης Παντής, μιλώντας στην «Κ», χαρακτήρισε τον κλάδο «νέο Ελ Ντοράντο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης».

Τέλος, διερευνάται η χρήση του ονόματος του ΔΟΑΤΑΠ στις διαφημίσεις εκπαιδευτικών φορέων ως ενισχυτική του πτυχίου που δίνουν, ενώ το υπουργείο θα προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό του οργανισμού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή