«Υιοθετώντας» Δανούς τουρίστες για να μην… καούν

«Υιοθετώντας» Δανούς τουρίστες για να μην… καούν

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα θλιμμένα ηλιοκαμένα πρόσωπα των Δανών τουριστών «κατέκλυσαν» πριν από ένα μήνα τις οθόνες των υπολογιστών μας. H ευφάνταστη καμπάνια «Danish Sun Safety», που εκπόνησαν οι Danish Cancer Society και Trygfonden Foundation με το εύσχημο μότο «Βοήθησε έναν Δανό», είχε ως στόχο την αφύπνιση των Δανών για τους κινδύνους από την έκθεση στον ήλιο και έως τώρα σημειώνει πρωτοφανή επιτυχία. Στο ελληνικό, δε, κοινό φαίνεται να άγγιξε ιδιαίτερα ευαίσθητες χορδές. «Η έκκληση των Δανών δεν θα μπορούσε να μας αφήσει ανεπηρέαστους», λέει στην «Κ» ο 33χρονος μηχανικός Γιάννης Ρέντζος, ο οποίος προέρχεται από τον χώρο των νεοφυών επιχειρήσεων και είναι ο ιθύνων νους της «αντίστροφης» καμπάνιας. «Παρακολούθησα το βίντεο μαζί με μερικούς συνεργάτες μου και το εκλάβαμε ως μία πρόσκληση – πρόκληση για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού». Ετσι, ξεκίνησαν τη δράση «Βοήθησε έναν Δανό, στην πράξη», που αποσκοπεί στη «στράτευση» όσο το δυνατόν περισσότερων Ελλήνων εθελοντών, που ο καθένας τους θα «υιοθετεί» έναν Δανό. «Θα υποδεχθούν τους Δανούς στην Ελλάδα, θα τους ενημερώσουν για τους κινδύνους της ηλιακής ακτινοβολίας, θα τους προσφέρουν προϊόντα προστασίας, ενώ ταυτόχρονα θα τους ξεναγήσουν στα στέκια τους και θα τους οδηγήσουν τις αγαπημένες τους παραλίες», περιγράφει ο κ. Ρέντζος. «Σπάνια αξιοποιούμε τη δυνατότητα μιας διαδικτυακής καμπάνιας για τον τουρισμό, που ωστόσο είναι η βαριά βιομηχανία μας». Οπως υπενθυμίζει ο 33χρονος, «οι Δανοί που θα φιλοξενήσουμε θα εξελιχθούν στους καλύτερους πρεσβευτές της χώρας μας».

«Η ισχύς του βιώματος είναι μεγαλύτερη από την επιρροή μιας απλής διαφημιστικής καμπάνιας», συμπληρώνει ο ίδιος. Στόχος τους είναι «να βγάλουμε το θετικό πρόσωπο της Ελλάδας προς τα έξω, αλλά και να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας σε όσους επιλέγουν τη χώρα μας, σε μια δύσκολη εποχή, για διακοπές». Ο νεαρός μηχανικός έχει ήδη επικοινωνήσει με την πλευρά των Δανών, ενώ από μέρα σε μέρα ολοκληρώνεται η διαδικασία για την ίδρυση της ΜΚΟ «Greeks for help a Dane». «Αν όλα πάνε καλά, δεν θα περιοριστούμε στη Δανία, αλλά θα συνεχίσουμε και με άλλες χώρες, κάνοντας προώθηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο Google, αλλά και στοχευμένα σε μέσα κάθε χώρας», καταλήγει ο κ. Ρέντζος, που δεν είναι ο μοναδικός που έχει κινητοποιηθεί από αυτή την υπόθεση. Την ίδια στιγμή, στο YouTube έχει ανέβει βίντεο «Help a Dane-The Greek Edition», όπου μια παρέα Ελλήνων εξηγεί σε άπταιστα δανικά πώς προστατευόμαστε ως Ελληνες από τον ήλιο και πώς απολαμβάνουμε τη ζωή. Ως εκ τούτου, δεν προκαλεί απορία που και η εταιρεία Κορρές άδραξε την ευκαιρία να δημιουργήσει στην ίδια λογική ένα πανομοιότυπο διαφημιστικό σποτ για την αντηλιακή σειρά της.

Ενώπιον όλου αυτού του οργασμού… συμπαράστασης, οι Δανοί έχουν εκπλαγεί. «Κάθε χρόνο κάνουμε καμπάνια ενημέρωσης, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που τολμήσαμε μια τέτοια διεθνή προσέγγιση», λέει στην «Κ» η εκπρόσωπος Τύπου της δανικής Αντικαρκινικής Εταιρείας. «Επιλέξαμε και δημιουργήσαμε βίντεο για τους πέντε πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς: Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα και Ταϊλάνδη», διευκρινίζει η ίδια.

«Αναμέναμε να συγκεντρώσουμε περίπου 200 εθελοντές, αλλά στην πλατφόρμα μας www.helpadane.com έχουν ήδη εγγραφεί 14.000 άτομα από όλες τις χώρες», σημειώνει. Μακάρι όλη αυτή η δημοσιότητα να συμβάλει στην πρόληψη, καθώς 1 στους 7 Δανούς αναπτύσσει καρκίνο του δέρματος πριν από τα 75, ενώ η εν λόγω μορφή καρκίνου είναι η συνηθέστερη και στην ηλικιακή κλίμακα 15-34 ετών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή