Σχολικοί σύμβουλοι σε ρόλο «κριτικού φίλου»

Σχολικοί σύμβουλοι σε ρόλο «κριτικού φίλου»

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κριτικός φίλος! Αυτό τον ρόλο δίνει στους σχολικούς συμβούλους η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ). Στην πρότασή της επίσης, η Αρχή προκρίνει την αυτοαξιολόγηση ως κυρίαρχη μορφή αξιολόγησης αντί της εξωτερικής. Παράλληλα, ζητεί τη μη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης και να μη μετέχουν σε αυτή γονείς και μαθητές. Η πρόταση της ΑΔΙΠΠΔΕ χαρακτηρίζεται πολύ… light, ενώ η αξιολόγηση στα σχολεία είναι μνημονική υποχρέωση και, στο πλαίσιο αυτό, θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, η ΑΔΙΠΠΔΕ προτείνει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

• Η αυτοαξιολόγηση να είναι κυρίαρχη μορφή αξιολόγησης αφού «είναι σημαντικότερη της εξωτερικής αξιολόγησης και πρέπει να προηγηθεί και να στηριχθεί πολύτροπα», όπως λέει η Αρχή, συμπληρώνοντας ότι «καθώς οι δύο αυτές μορφές αξιολόγησης επιτελούν διαφορετικό ρόλο, μπορεί στο μέλλον και, αφού έχει εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης, να συνδυαστούν, με την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα για τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς».

• Οι σχολικοί σύμβουλοι να αναλάβουν ρόλο «κριτικού φίλου», με αποστολή να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν βαθύτερα τις διαφορετικές πτυχές του ρόλου τους.

• Ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει οργάνωση «πυρηνικών» προγραμμάτων σπουδών, τα οποία θα αντιστοιχούν περίπου στο 75% του διδακτικού χρόνου και θα είναι κοινά για όλα τα σχολεία της χώρας, και το υπόλοιπο 25% να αποφασίζεται σε σχολικό επίπεδο.

• Οι προδιαγραφές αξιολόγησης των μαθητών να ρυθμίζονται σε σημαντικό βαθμό από τη σχολική μονάδα, λέγοντας ότι η περιγραφική αξιολόγηση και η αξιολόγηση μέσω «ατομικού φακέλου μαθητή» έχουν τα περισσότερα πλεονεκτήματα.

• Οι μαθητές και οι γονείς τους να μην έχουν λόγο στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. «Οι απόψεις, στάσεις και προτάσεις τους μπορεί να τίθενται υπόψη της σχολικής μονάδας, η οποία θα τις εκτιμά και αξιοποιεί αναλόγως», αναφέρει η Αρχή.

• Τα μαθησιακά αποτελέσματα να μην αποτελούν κριτήριο αξιολόγησης των σχολείων.

• Οι αξιολογικές εκθέσεις να μη δημοσιοποιούνται, «αλλά να αξιοποιούνται από τις σχολικές μονάδες και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για ενημέρωση και ανατροφοδότηση».

• Θεσμοθέτηση των προϋποθέσεων πιστοποίησης και των προσόντων που πρέπει να διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί.

• Θεσμοθέτηση του ρόλου του μέντορα, του συντονιστή ειδικότητας και αναβάθμιση του ρόλου του υπευθύνου τμήματος – ζητώντας να υπάρχει πρόβλεψη ανάλογης μοριοδότησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή