Ο Γαβρόγλου έσπευσε να καταργήσει τη διαγωγή

Ο Γαβρόγλου έσπευσε να καταργήσει τη διαγωγή

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την κατάργηση του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών στο σχολείο από τους εκπαιδευτικούς προανήγγειλε χθες ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις. Συγκεκριμένα, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών –«κοσμιωτάτη» «κοσμία» και «επίμεμπτη» είναι οι διαβαθμίσεις– «είναι εντελώς αναχρονιστικό μέτρο, ένα μέτρο που χρησιμοποιήθηκε ενάντια και στους Αριστερούς αλλά και ενάντια σε πάρα πολύ δημιουργικούς πολίτες της χώρας». Την κατάργηση του χαρακτηρισμού ζήτησαν με κοινοβουλευτική ερώτηση 28 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Από την πλευρά της, η τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. Νίκη Κ. Κεραμέως, σχολίασε ότι «οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας εγείρουν σοβαρή ανησυχία για τον τρόπο που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αντιμετωπίζει τη συμπεριφορά και την πειθαρχία στο σχολικό περιβάλλον. Αυτό που θα έπρεπε να προβληματίσει την ηγεσία του υπουργείου είναι πώς θα μπορούσε να διασφαλιστεί η πιο ουσιαστική εφαρμογή της διάταξης και με ποιον τρόπο θα μπορούσε να θωρακιστεί με δικλίδες αντικειμενικότητας και διαφάνειας. Αντί αυτού, επιλέγει την κατάργηση της διάταξης σε μια μηδενιστική και ανεύθυνη λογική». Από την άλλη, η βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Εύη Χριστοφιλοπούλου επέκρινε τον κ. Γαβρόγλου για λαϊκισμό, αφού, όπως είπε, ο χαρακτηρισμός της διαγωγής ως πειθαρχικό μέτρο δεν γίνεται στη συντριπτική πλειονότητα των σχολείων και στην πράξη έχει ξεπεραστεί.

Το θέμα ετέθη κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή της ερώτησης της κ. Χριστοφιλοπούλου για τη μείωση του αριθμού εισακτέων στις περιζήτητες σχολές (π.χ. Ιατρική), την οποία αποφάσισε φέτος το υπουργείο. Ο κ. Γαβρόγλου παρουσιάστηκε αμετακίνητος στην απόφαση, παρά τις αντιδράσεις από γονείς και μαθητές. «Μας κατηγορείτε ότι το κάναμε λίγο πριν από τις εξετάσεις και αναστατώσαμε τους υποψηφίους. Καταλαβαίνω το ψυχολογικό θέμα και το σέβομαι, αλλά και η πολιτεία πρέπει να λειτουργήσει μέσα σε νόμους. Λέει λοιπόν ο νόμος ότι ο υπουργός αποφασίζει μέχρι τις 15 Μαρτίου ποιοι θα είναι οι αριθμοί. Αυτό κάναμε» υπογράμμισε, τονίζοντας ότι το υπουργείο δεν υιοθέτησε τις προτάσεις των ΑΕΙ «διότι και τα ιδρύματα είναι υπερβολικά στο να θέλουν λίγους φοιτητές. Δεν πρέπει η μάχη για την ποιότητα της εκπαίδευσης να εκφυλιστεί σε μάχη για τον αριθμό αυτών που εκπαιδεύονται».

Διορισμοί

Ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε ότι με αναπληρωτές –περί τις 21.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση– θα λειτουργήσουν τα σχολεία και την επόμενη σχολική χρονιά, ενώ μόνιμοι διορισμοί θα γίνουν έπειτα από έγκριση των θεσμών. Αναφερόμενος στον τομέα της ειδικής αγωγής, επισήμανε ότι θα προσληφθούν περί τους 10.000 εκπαιδευτικούς, όπως πέρυσι. Μάλιστα, το υπουργείο έθεσε (έως τη Δευτέρα 3/4, 3 μ.μ.) σε διαβούλευση σχέδιο υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ.

Κεραμέως: Η κυβέρνηση κλείνει την πόρτα στην εξωστρέφεια

«Οχι άλλες χαμένες ευκαιρίες για τα ελληνικά πανεπιστήμια» ανέφερε χθες η τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ., Νίκη Κεραμέως, σχολιάζοντας τις αντιρρήσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για τη διενέργεια ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Αθηνών με δίδακτρα και στόχο την προσέλκυση φοιτητών από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, και κυρίως από την Κίνα (το θέμα αποκάλυψε η «Κ» στο φύλλο της Τετάρτης). «Την ώρα που τα ελληνικά πανεπιστήμια διψούν για πρωτοβουλίες που θα τα καταστήσουν πιο δυναμικά και ανταγωνιστικά διεθνώς, η κυβέρνηση σχεδιάζει να κλείσει την πόρτα σε προσπάθειες που στόχο έχουν να δημιουργήσουν νέες εστίες εξωστρέφειας, καθώς και νέες πηγές χρηματοδότησης. Η κυβέρνηση και το υπουργείο παραμένουν, δυστυχώς, όμηροι των ιδεοληπτικών τους αγκυλώσεων. Για τη Ν.Δ., η ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων και των συνεργασιών με ιδρύματα του εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ξενόγλωσσων προγραμμάτων, και σε προπτυχιακό επίπεδο, αποτελεί βασικό στόχο της μεταρρύθμισης για την ανώτατη εκπαίδευση», δήλωσε η κ. Κεραμέως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή