ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην ΙΝΤΕΡΚΑΤ το 5ο τμήμα του οδικού έργου Πάτρας – Πύργου

stin-interkat-to-5o-tmima-toy-odikoy-ergoy-patras-amp-8211-pyrgoy-2183679

H εταιρεία ΙΝΤΕΡΚΑΤ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος στην 5η από τις 8 εργολαβίες του οδικού τμήματος Πάτρας – Πύργου. Αξιοσημείωτο είναι ότι το έργο δεν διεκδίκησε η κοινοπραξία συμφερόντων ομίλου Καλογρίτσα, η οποία υπερίσχυσε στους διαγωνισμούς για τα πρώτα τέσσερα τμήματα του έργου. Το τμήμα Σαγαίικα – Βάρδα, μήκους 14,4 χλμ., είναι το 5ο κατά σειρά που δημοπρατείται από τα 8 στα οποία έχει «σαλαμοποιηθεί» ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου και το πρώτο που βρίσκεται εντός των ορίων της Αχαΐας. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 74,3 εκατ. ευρώ και δύναται να αυξηθεί κατά 6,5 εκατ. ευρώ, αν το Δημόσιο ζητήσει (δικαίωμα προαίρεσης) να κατασκευάσει νέο ανισόπεδο κόμβο για τον Αραξο και να βελτιώσει τον δρόμο σύνδεσης. Στον διαγωνισμό λοιπόν επικράτησε η εταιρεία ΙΝΤΕΡΚΑΤ (Αφοί Παπαϊωάννου ΑΤΕΒΕ), η οποία προσέφερε έκπτωση 49,91%. Δεύτερη ήρθε η ιταλική GD Infrastrutture με 48,4%. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν και οι τέσσερις «μεγάλοι» του κλάδου (ακόμα και η ΤΕΡΝΑ, που απείχε από τους τελευταίους διαγωνισμούς), όλοι με ασυνήθιστα μεγάλες εκπτώσεις (ΙΝΤΡΑΚΑΤ 45,8%, ΑΚΤΩΡ 41,5%, ΤΕΡΝΑ 38,8%, J&P ΑΒΑΞ 36,2%).

Δεν συμμετείχε ο όμιλος Καλογρίτσα

Η είδηση βέβαια δεν είναι άλλη από την απουσία του ομίλου Καλογρίτσα, που δεν συμμετείχε. Η κίνηση αυτή ερμηνεύεται από πολλούς ως ενδεικτική των προθέσεων του ομίλου για το έργο (ότι δηλαδή αρκείται στα τέσσερα πρώτα τμήματα και δεν πρόκειται να διεκδικήσει άλλα).

Με τη δημοπράτηση της 5ης εργολαβίας ανοίγει πλέον ο δρόμος για την κατάθεση φακέλου μεγάλου έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς συμπληρώνεται ποσοστό μεγαλύτερο του 60% του φυσικού αντικειμένου του έργου. Πάντως, το υπουργείο Υποδομών έχει σαφή όρο στον διαγωνισμό ότι οι συμβάσεις δεν πρόκειται να υπογραφούν αν δεν δοθεί πρώτα το «πράσινο φως» για κοινοτική χρηματοδότηση.