Υπ. Μεταφορών: Η πρόοδος του μετρό Θεσσαλονίκης

Υπ. Μεταφορών: Η πρόοδος του μετρό Θεσσαλονίκης

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αφορμή την ολοκληρωση σήμερα της διάνοιξης της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία που αφορούν στην πρόοδο του έργου.

Αναφορικά με τις απορροφήσεις, τα ποσοστά ολοκλήρωσης και το υπολειπόμενο αντικείμενο, τα κύρια στοιχεία του κατασκευασμένου έργου συνοψίζονται στα εξής:

  • Ποσοστό ολοκλήρωσης συνολικού οικονομικού αντικειμένου – 54% περίπου
  • Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων ΠΜ – 74% περίπου
  • Ποσοστό ολοκλήρωσης των σηράγγων ΤΒΜ  – 100%
  • Ποσοστό ολοκλήρωσης μελετών – 85% περίπου
  • Ποσό απορροφήσεων (με προκαταβολές και αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ)  – 496 εκ.€ περίπου
  • Ποσό απορροφήσεων μόνο για εργασίες (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ)  – 429 εκ.€ περίπου

Σχετικά με την πρόοδο του έργου, έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί οι κύριες εργασίες στους σταθμούς: “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, “Σιντριβάνι”,“Πανεπιστήμιο”, “Παπάφη”,“Ευκλείδης”,“Φλέμινγκ”,σταθμός και διασταύρωση “Ανάληψη”, Επίσταθμος ΝΣΣ, Διακλάδωση “Δημοκρατίας”,Διασταύρωση “Σιντριβάνι”. Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (τοιχοποιίες) στους σταθμούς “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, “Φλέμινγκ”, “Παπάφη”,  “Σιντριβάνι”  και “Ευκλείδης” και στους υπόλοιπους σταθμούς η κατασκευή θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα. Επίσης στο σταθμό “Ευκλείδης” βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή επιχρισμάτων και η τοποθέτηση μεταλλικών θυρών.

Κυλιόμενες κλίμακες έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς “Ευκλείδης”, “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, “Πανεπιστήμιο” και “Φλέμινγκ”, ενώ στους υπολοίπους η τοποθέτηση θα αρχίσει το επόμενο διάστημα.

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες στο σταθμό και τη διακλάδωση “Πατρίκιος”, στο σταθμό “Βούλγαρη”, στο σταθμό και τη διασταύρωση “Νέα Ελβετία”, ενώ στο σταθμό “Αγ. Σοφία”, βρίσκεται σε εξέλιξη η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο τμήμα του σταθμού και στις δύο προσβάσεις.

Στο σταθμό “Βενιζέλου”, από το Δεκέμβριο 2012 δεν εκτελείται καμία εργασία. Μετά την πρόσφατη έκδοση της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού,  έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες υλοποίησης της προταθείσας λύσης.

Ακόμα, εχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των δύο σηράγγων μονής τροχιάς με ΤΒΜ, συνολικού μήκους 7,8 χλμ έκαστη, και συγκεκριμένα από το σταθμό “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός” μέχρι το σταθμό “Ν. Ελβετία”, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διάλυση και απομάκρυνση του 1ου ΤΒΜ  από το φρέαρ που βρίσκεται στη Διασταύρωση του σταθμού “Αναλήψεως”. Στο αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάει η διάλυση και απομάκρυνση του 2ου ΤΒΜ από το φρέαρ που βρίσκεται στη Διασταύρωση του σταθμού “Αναλήψεως”.

Η πρόοδος του αρχαιολογικού έργου έχει ολοκληρωθεί στο σταθμό και τη διακλάδωση ''Δημοκρατία” (εκκρεμεί στη βόρεια και νότια πρόσβαση και στο νοτιοδυτικό φρεάτιο), στο σταθμό “Σιντριβάνι”, στο σταθμό “Πανεπιστήμιο”,  “Ευκλείδης” και  “Φλέμινγκ”, ενώ έχει ολοκληρωθεί και το αμαξοστάσιο.

Σχετικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά τα κύρια στοιχεία του κατασκευασμένου έργου συνοψίζονται στα εξής:

  • Ποσοστό ολοκλήρωσης συνολικού οικονομικού αντικειμένου – 30% περίπου
  • Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων ΠΜ –  38% περίπου
  • Ποσό απορροφήσεων (με προκαταβολές και αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ) –  98 εκ.€ περίπου
  • Ποσό απορροφήσεων μόνο για εργασίες (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ) –  74 εκ.€ περίπου

Στο σταθμό “Ν. Κρήνη” και στη διασταύρωση “Νομαρχία” έχουν ολοκληρωθεί τα έργα Πολιτικού Μηχανικού ενώ στους σταθμούς “Νομαρχία”, “Καλαμαριά” και “Αρετσού”,  έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του προσωρινού περιμετρικού κελύφους από πασσάλους, η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη και βρίσκεται εξέλιξη η κατασκευή του πλακών και τοιχείων.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία το 2019, όπως και η επέκταση της Καλαμαριάς

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή