Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό

Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα έργο που θα αλλάξει τη ζωή σε πυκνοκατοικημένες και αδικημένες συγκοινωνιακά περιοχές της πρωτεύουσας μπαίνει σε τροχιά. Η Αττικό Μετρό προχώρησε χθες στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για την κατασκευή της γραμμής 4, το πρώτο –προκαταρκτικό– στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας που θα ολοκληρωθεί στις 30 Ιουνίου. Το έργο αφορά την κατασκευή 13 χλμ. νέας γραμμής με 14 σταθμούς, έχει προϋπολογισμό 1,45 δισ. ευρώ και διάρκεια κατασκευής 8 ετών.

Σύμφωνα με την πρόσκληση ενδιαφέροντος, την οποία υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θεόδ. Παπαδόπουλος, ο διαγωνισμός αφορά την κατασκευή της γραμμής Αλσους Βεΐκου – Γουδί «με το κλειδί στο χέρι»: η κοινοπραξία θα πρέπει να μελετήσει και να κατασκευάσει το έργο, να προμηθευτεί τα τρένα του, να εκπαιδεύσει το προσωπικό. Πιο συγκεκριμένα:

Η γραμμή Αλσος Βεΐκου – Γουδί έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετήσει πυκνοκατοικημένες περιοχές (Κυψέλη, Γαλάτσι, Καισαριανή, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδί), σημαντικές εγκαταστάσεις όπως νοσοκομεία (Παίδων, Λαϊκό), εκπαιδευτικά ιδρύματα (πανεπιστημιούπολη, πολυτεχνειούπολη), δικαστήρια (Ευελπίδων) και δημόσια κτίρια. Θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 κατοίκους και σε πλήρη ανάπτυξη (με τους υπόλοιπους σταθμούς) 310.000.

Από τα 13 χλμ. της σήραγγας, τα 10 χλμ. θα είναι διπλής τροχιάς (μια σήραγγα και για τις δύο κατευθύνσεις) και θα κατασκευαστούν με μετροπόντικα. Μάλιστα προβλέπεται ότι η διάνοιξη θα ξεκινήσει ταυτόχρονα από τα δύο άκρα (με δύο ΤΒΜ). Το υπόλοιπο της σήραγγας θα είναι μονής τροχιάς και θα κατασκευαστεί με συμβατικά μέσα. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας σε διαθέσιμο χώρο στα Σεπόλια, με την προοπτική να ενσωματωθούν σε αυτό τα υφιστάμενα κέντρα λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3 και του τραμ. Στον ίδιο χώρο θα κατασκευαστεί και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών. Στην αρχή (Αλσος Βεΐκου) και στο τέλος (Γουδί) της γραμμής θα κατασκευαστούν οι επίσταθμοι, δηλαδή τα κατάλληλα έργα για την αλλαγή των συρμών, τον καθαρισμό τους κ.λπ.

Ολοι οι σταθμοί θα έχουν πλευρικές αποβάθρες μήκους έως 110 μέτρων και πλάτους 4-5,5 μ. κατά περίπτωση, που θα διαχωρίζονται από τις γραμμές με ειδικές θύρες (όπως προβλέπεται στο μετρό της Θεσσαλονίκης). Οι σταθμοί θα είναι σε βάθος από 20 έως 34 μ. από την επιφάνεια του εδάφους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατασκευή ορισμένων σταθμών. Στους σταθμούς Γαλάτσι και Κολωνάκι πρέπει να γίνει προσεκτική διαχείριση των αγωγών υψηλής τάσης της ΔΕΗ. Ο σταθμός Ακαδημία χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, κοντά στην αθηναϊκή τριλογία, μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων. Οι σταθμοί Εξάρχεια, Κυψέλη, Κολωνάκι, Ιλίσια θα κατασκευαστούν με συνδυασμό ανοικτού ορύγματος και υπόγειας «επέκτασης», καθώς ο διαθέσιμος χώρος στην επιφάνεια δεν επαρκεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή