Η μικρή εξέδρα των επισήμων και οι γενικόλογες ευχαριστίες στα εγκαίνια της Κορίνθου-Πατρών

Η μικρή εξέδρα των επισήμων και οι γενικόλογες ευχαριστίες στα εγκαίνια της Κορίνθου-Πατρών

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα χθεσινά εγκαίνια δεν είχαν… την αίγλη της περασμένης εβδομάδας. Χωρίς θέσεις καθήμενων, προκειμένου να δοθεί γρήγορα στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος, οι καλεσμένοι βουλευτές, υπουργοί, τοπικοί πολιτευτές και κομματικά στελέχη, εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας και της Εκκλησίας, δημοσιογράφοι και φωτογράφοι, όλοι στριμώχθηκαν όρθιοι μπροστά από μια μικρή εξέδρα περιμένοντας κάτω από τον ήλιο την έλευση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Ως αποτέλεσμα, υπήρξαν και αρκετές εντάσεις, με την αστυνομία να προσπαθεί φιλότιμα να οργανώσει το πλήθος και το πλήθος να δυσανασχετεί για την απρόσμενη ταλαιπωρία. Ευτυχώς ο πρωθυπουργός δεν άργησε πολύ (κάπου μισή ώρα, ενώ στα Τέμπη είχε «στήσει» πλέον της μιας ώρας τους προσκεκλημένους, ανάμεσα στους οποίους και την επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου).

Ο πρωθυπουργός λοιπόν ξεκίνησε την ομιλία του επαναλαμβάνοντας την εκτίμησή του περί ισχυρού συμβολισμού των εγκαινίων στους αυτοκινητοδρόμους, καθώς «μεταφέρουν την εικόνα μιας χώρας που παρά τις στερήσεις και τη μεγάλη περιπέτεια ολοκληρώνει σημαντικά έργα». Συνέχισε με μια σύντομη αναδρομή: «Δεν θέλω να μιλήσω για την ιστορία του έργου, ο δρόμος είχε γίνει θρύλος για την ατελείωτη ταλαιπωρία που χάριζε στους πολίτες, ιδίως τις ημέρες των μαζικών εξόδων». Και επανέλαβε ότι «μοναδικός ιδιοκτήτης των έργων είναι ο ελληνικός λαός». Απάντησε δε στην κριτική που δέχθηκε από την αντιπολίτευση: Οταν ένα έργο εγκαινιάζεται, ανέφερε, πολλοί διεκδικούν την πατρότητά του, αντιθέτως με τις περιόδους που αυτό αντιμετωπίζει προβλήματα. «Κανείς δεν έχει κάνει την αυτοκριτική του, να αναλάβει την ευθύνη για τις συμβάσεις που έδεσαν το δημόσιο συμφέρον χεροπόδαρα», ανέφερε.

«Μας κατηγορούν για όλα», συμπλήρωσε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης. «Για τις αποζημιώσεις που έδωσαν, για την εξαίρεση του τμήματος Πάτρας -Πύργου – Τσακώνας – Καλού Νερού, για τα υπέρογκα διόδια». Ο υπουργός υποσχέθηκε ότι «το έργο θα ολοκληρωθεί για εμάς όταν εγκατασταθεί το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, όταν μειωθούν τα διόδια και όταν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εγκαινιάσει τη σύνδεση της Πάτρας με την Καλαμάτα, την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου». Στάθηκε τέλος στη μετονομασία των σηράγγων Παναγοπούλας σε σήραγγες «Ανδρέα Παπανδρέου», «που ενέπνευσε πολλούς από εμάς, όπως εμπνέει σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας».

Πάντως, όπως και στα διόδια στα Τέμπη, ούτε ο πρωθυπουργός ούτε ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκαν στην κοινοπραξία που κατασκεύασε το έργο (Απιον Κλέος) ή την κοινοπραξία στην οποία το Δημόσιο παραχώρησε τη λειτουργία και την εκμετάλλευση του άξονα για 30 χρόνια (Ολυμπία Οδός). Και οι δύο περιορίστηκαν σε γενικόλογες ευχαριστίες σε όσους εργάστηκαν για την κατασκευή των έργων.

«Δεν θα μπω σε διαδικασία μικροψυχίας», σχολίασε λίγο πριν από την τελετή ο τομεάρχης για θέματα Υποδομών στη Νέα Δημοκρατία Κώστας Καραμανλής. «Καλό είναι να θυμόμαστε ότι όταν η Νέα Δημοκρατία έφερε τις συμβάσεις στη Βουλή, ο ΣΥΡΙΖΑ τις καταψήφισε. Πρέπει να αφήσουμε όμως το χθες και να δούμε ποια έργα θα σχεδιάσουμε».

Ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών πρόκειται για τις ημέρες του Πάσχα να λειτουργήσει με δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας στο μεγαλύτερο μέρος της (πλην της περιοχής του Ρίου), προκειμένου να εξυπηρετηθεί η εορταστική έξοδος. Κατόπιν θα ξεκινήσουν και πάλι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προκειμένου να ολοκληρωθούν τα σημεία με ημιτελή έργα. Σήμερα ο κ. Σπίρτζης πρόκειται να δώσει στην κυκλοφορία στην Ιονία Οδό τη σήραγγα της Κλόκοβας και ακόμη 34 χλμ. δρόμου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή