Λιγότερα τροχαία τη φετινή εορταστική περίοδο του Πάσχα

Λιγότερα τροχαία τη φετινή εορταστική περίοδο του Πάσχα

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ακόμη και αν δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για μικρό αριθμό περιστατικών όταν έχουμε έστω και έναν νεκρό στην άσφαλτο, το γεγονός ότι κατά τη φετινή εορταστική περίοδο (7-23 Απριλίου) σημειώθηκαν λιγότερα τροχαία σε σύγκριση με την περυσινή περίοδο αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, 37 άτομα έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, έναντι 52 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ καταγράφηκαν 26 βαρείς τραυματισμοί έναντι 55 το Πάσχα του 2016. Μικρή μείωση καταγράφηκε και στον αριθμό των ελαφρά τραυματισμένων, που από 594 το 2016 φέτος μειώθηκαν στους 554. Τα παραπάνω θύματα ήταν αποτέλεσμα 37 δυστυχημάτων (έναντι 44 το Πάσχα του 2016), 24 τροχαίων με βαριά τραυματίες (έναντι 47 το 2016) και 411 ατυχημάτων με ελαφρά τραυματίες έναντι 428 πέρυσι.

Την ίδια περίοδο, οι περισσότερες παραβάσεις, σύμφωνα με τις κλήσεις της Τροχαίας, αφορούσαν σε υπερβολική ταχύτητα (9.193 σε σύνολο 41.950 παραβάσεων), μη χρήση κράνους (1.829), οδήγηση υπό την επήρεια μέθης (1.411), μη χρήση ζώνης ασφαλείας (1.116), ενώ ακολουθούν η χρήση κινητού τηλεφώνου (697) και τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα (687).

Πρόσφατη μάλιστα έρευνα του Ευρωβαρόμετρου καταδεικνύει ότι η οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων χαρακτηρίζεται από έντονη ανωριμότητα. Ενώ το 85% των Ελλήνων οδηγών δηλώνει ότι φοβάται τη συμπεριφορά των άλλων οδηγών, την οποία χαρακτηρίζει ιδιαίτερα επιθετική, η πλειονότητα των οδηγών παραδέχεται ότι μιλάει στο κινητό, «πιάνει» το τιμόνι έχοντας πιει ένα ποτηράκι παραπάνω, δεν φοράει ζώνη ασφαλείας και βρίζει ενώ οδηγεί.

Συγκεκριμένα το 70% των Ελλήνων οδηγών συνοδεύει την οδήγηση με έντονο υβρεολόγιο και ένταση, ενώ το 62% θεωρεί ότι η τήρηση αποστάσεων ασφαλείας είναι… χαμένος χώρος. Η συντριπτική πλειονότητα μάλιστα παραδέχεται ότι πατάει το γκάζι λίγο πιο δυνατά από όσο πρέπει, ξεπερνώντας κατά λίγα χιλιόμετρα το ανώτατο όριο ταχύτητας, συστηματικά. Κόπωση και αλκοόλ αποτελούν τον «συνοδηγό» για το 58% και το 33% των οδηγών αντίστοιχα, ενώ 4% έχει οδηγήσει υπό την επήρεια ναρκωτικών. Παρά την υπερβολική κούραση που ένιωθε, το 47% των οδηγών συνέχισε να οδηγεί ενώ αισθάνονταν ότι δεν άντεχε άλλο, γιατί «έπρεπε», ενώ 26% πήρε έναν υπνάκο έστω και για λίγα δευτερόλεπτα εν κινήσει.

Μπορεί οι οδηγοί να επιδεικνύουν και να παραδέχονται ότι η συμπεριφορά τους πίσω από το τιμόνι δεν είναι η πλέον νομοταγής, ωστόσο ο ελεγκτικός μηχανισμός παραμένει απών. Μόλις σε ένα σημείο σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας υπάρχουν σήμερα κάμερες-ραντάρ της Tροχαίας. Στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους τα όρια ταχύτητας ελέγχονται μόνο με χειροκίνητα μέσα, όποτε διατίθενται αστυνομικοί από την Τροχαία αυτοκινητοδρόμων. Εξαίρεση αποτελεί η Αττική Οδός, που παρακολουθείται από 14 κάμερες. Το μόνο σημείο σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας στο οποίο η τροχαία «τσακώνει» τους παραβάτες οδηγούς είναι η σήραγγα του Αρτεμισίου, που ελέγχεται με τέσσερα ραντάρ. Ανάλογες συσκευές, που «φωτογραφίζουν» τον παραβάτη, είχαν τοποθετηθεί την προηγούμενη δεκαετία σε πολλά σημεία της Εγνατίας Οδού, ωστόσο δεν λειτουργούν πλέον.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή