Η Περιφέρεια Ηπείρου «στρώνει» τον δρόμο της ψηφιακής εποχής

Η Περιφέρεια Ηπείρου «στρώνει» τον δρόμο της ψηφιακής εποχής

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν είναι λίγες οι φορές που όλοι μας, μπερδεμένοι και αποκαμωμένοι από το πηγαινέλα σε δημόσιες υπηρεσίες, αναζητούμε απαντήσεις στο Διαδίκτυο. Τα τελευταία τρία χρόνια (από 2/2014) χιλιάδες πολίτες βρήκαν την άκρη του μίτου της Αριάδνης σε ζητήματα που εμπίπτουν στη δικαιοδοσία των περιφερειών έπειτα από την περιήγησή τους στον ιστότοπο www.politis.gov.gr.

«Εμείς κατασκευάσαμε τον ιστότοπο έχοντας υπ’ όψιν τις ανάγκες της δικής μας περιφέρειας, ωστόσο ουκ ολίγες φορές απαντούμε σε αιτήματα πολιτών από την Κρήτη ή τη Χαλκιδική», σημειώνει στην «Κ» ο κ. Νικόλαος Ντέμος από τη Διεύθυνση Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, καθ’ ύλην αρμόδιος για το project «Οδηγός του Πολίτη της Περιφέρειας Ηπείρου» που διακρίθηκε σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό για την προώθηση των επαναχρησιμοποιημένων λύσεων πληροφορικής στις δημόσιες υπηρεσίες. «Στόχος μας ήταν να συγκεντρώσουμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες από τις πέντε γενικές διευθύνσεις της Περιφέρειας Ηπείρου σε έναν κεντρικό κόμβο», εξηγεί, «συνεργαστήκαμε όλοι εσωτερικά, το στήσιμο διήρκεσε έξι μήνες, αλλά η χαρτογράφηση είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα». Στο politis.gov.gr βρίσκουμε οδηγίες για τα απαραίτητα βήματα που σχετίζονται με 260 ενεργές διαδικασίες, όπως έκδοση άδειας οδήγησης, άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος αλλά και πολλών δραστηριοτήτων στον πρωτογενή τομέα. «Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να κατεβάσουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, ωστόσο δεν είναι εφικτή η ηλεκτρονική κατάθεση αυτών, καθώς εμπλέκονται πάντοτε πολλοί φορείς», διευκρινίζει ο ίδιος.

Είναι, όμως, το live chat με τον αρμόδιο υπάλληλο, αλλά και η απάντηση εντός εύλογου χρονικού διαστήματος σε email που ενθουσιάζει τους πολίτες. Η πλατφόρμα, που μετρά 5.225 επισκέψεις μηνιαίως, είναι φιλική και σε χρήστες με προβλήματα όρασης, αφού παρέχει και τη δυνατότητα φωνητικής ανάγνωσης του περιεχομένου. Η πλατφόρμα, που υλοποιήθηκε και λειτουργεί από το προσωπικό της Περιφέρειας Ηπείρου χωρίς δικό της προϋπολογισμό, διακρίθηκε στο Μάαστριχτ τον Ιούλιο του 2015 με το βραβείο «Καλής Πρακτικής». Αυτή τη φορά στον διαγωνισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έλαβε χώρα στη Λισσαβώνα, κατατέθηκαν 118 προτάσεις και ενεκρίθησαν 96 σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες. «Παρουσιάστηκαν οι δεκαεπτά καλύτερες λύσεις πληροφορικής, που πληρούσαν τα κριτήρια επιλεξιμότητας, όπως η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης, η βιωσιμότητα και ο αντίκτυπός τους» υπογραμμίζει ο κ. Ντέμος, που εκπροσώπησε τη μοναδική ελληνική υποψηφιότητα, η οποία έλαβε την 4η θέση.

Ωστόσο, η μεγαλύτερη ανταμοιβή για τον κ. Ντέμο και τους συναδέλφους του, που καθημερινά αφιερώνουν χρόνο στη διαδικτυακή εξυπηρέτηση, είναι άλλη. «Διαπιστώνουμε ότι και οι δύο πλευρές, υπάλληλοι και πολίτες, είναι περισσότερο διαβασμένοι, με αποτέλεσμα να εξοικονομούμε όλοι χρόνο και ενέργεια», σχολιάζει ο ίδιος, χωρίς να κρύβει την ικανοποίησή του. «Εχω την αίσθηση ότι η ψηφιακή εποχή είναι γεγονός», καταλήγει, «προχθές έλαβα mail από 80χρονο που ήθελε να ανανεώσει την άδεια οδήγησης».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή