Αλλάζει ο τρόπος επιλογής διευθυντών στα ιδιωτικά σχολεία

Αλλάζει ο τρόπος επιλογής διευθυντών στα ιδιωτικά σχολεία

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών των ιδιωτικών σχολείων σκοπεύει να αλλάξει το υπουργείο Παιδείας, μετά τις αλλαγές στο σύστημα επιλογής διευθυντών στα δημόσια σχολεία, επειδή ο προηγούμενος σχετικός νόμος επί υπουργίας Τάσου Κουράκη κρίθηκε αντισυνταγματικός. Πάντως, για διατάξεις του νέου συστήματος, το οποίο συζητήθηκε χθες στη Βουλή με τη μορφή του κατεπείγοντος, η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής διατύπωσε ενστάσεις.

Ειδικότερα, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου δεσμεύτηκε στη Βουλή να φέρει ρύθμιση για νέο σύστημα επιλογής διευθυντών στα ιδιωτικά. Υψηλόβαθμες πηγές του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν χθες στην «Κ» ότι η ρύθμιση θα θέτει παιδαγωγικά και ακαδημαϊκά κριτήρια για την επιλογή, ενώ πρόθεση είναι στην επιλογή να ακούγεται και η γνώμη των εκπαιδευτικών του σχολείου. Δεν είναι σαφές, βέβαια, πώς αυτά θα αποκτήσουν νομική μορφή, και γι’ αυτό άλλωστε ο κ. Γαβρόγλου έχει αναφέρει ότι υπάρχουν ακόμη ορισμένα νομικά ζητήματα προς επίλυση.

Με βάση το ισχύον σύστημα, ο σχολάρχης προτείνει στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης τον εκπαιδευτικό που επιθυμεί να καταλάβει τη θέση του διευθυντή και ο διευθυντής Εκπαίδευσης τον διορίζει. Παρότι υπάρχει η δυνατότητα κάποιος άλλος εκπαιδευτικός να υποβάλει υποψηφιότητα, στην πράξη αυτό δεν συμβαίνει, όπως επίσης στην πράξη ο διευθυντής Εκπαίδευσης δέχεται την εισήγηση του σχολάρχη, αρκεί ο προτεινόμενος να μην έχει υποπέσει σε πειθαρχικό παράπτωμα (κάτι που άλλωστε έχει διασφαλιστεί πριν γίνει η εισήγηση).

Για το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών στα ιδιωτικά ο κ. Γαβρόγλου θα συναντηθεί με την ομοσπονδία  ιδιωτικών  εκπαιδευτικών και  τον  σύνδεσμο  ιδιωτικών σχολείων.

Ενστάσεις

Από την άλλη, και για το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών στα δημόσια σχολεία, η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής έχει διατυπώσει ενστάσεις. Ενδεικτικά, η Επιτροπή ανέφερε ότι «υπό το φως των αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, η γνώμη, προκειμένου να μπορεί αυτή επιτρεπτώς να ληφθεί υπόψη από το υπηρεσιακό συμβούλιο, πρέπει να τεκμηριώνεται βάσει στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα της κρίσης και να καθίσταται ελέγξιμη η ουσιαστική αποτίμηση του οικείου κριτηρίου. Η προτεινόμενη ρύθμιση δεν αναφέρει τα στοιχεία τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τη διατύπωση γνώμης επί των ερωτήσεων και δεν αποσαφηνίζει αν οι συνυπηρετούντες εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση στον φάκελο υποψηφιότητας των υποψηφίων ή σε άλλα σχετικά στοιχεία». Η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής διατύπωσε ενστάσεις και για την αποτίμηση του κριτηρίου της διδακτικής υπηρεσίας.

Από την πλευρά του, ο κ. Γαβρόγλου κατέθεσε χθες στη Βουλή νέες νομοτεχνικές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο, με τις οποίες μεταξύ άλλων μειώνεται στα οκτώ χρόνια από δέκα η υπηρεσία των εκπαιδευτικών ως προϋπόθεση για να θέσουν υποψηφιότητα, ενώ η διδακτική υπηρεσία υπό την ιδιότητα του σχολικού συμβούλου και του υπεύθυνου σε διάφορες θέσεις (π.χ. περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας ή πολιτιστικών θεμάτων στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, του υπεύθυνου Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού) αποτιμάται με μία μονάδα για κάθε έτος και συνολικά με κατ’ ανώτατο όριο δύο μονάδες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή