Καταγγελίες των μηχανοδηγών για το δίκτυο του ΟΣΕ

Καταγγελίες των μηχανοδηγών για το δίκτυο του ΟΣΕ

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου ανέδειξε, με τον πιο δραματικό τρόπο, το τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο που κόστισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους. Την ίδια στιγμή, το προκαταρκτικό πόρισμα εκδόθηκε «ιδιαίτερα γρήγορα», όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, επιρρίπτοντας «πολύ εύκολα» ευθύνες στον ανθρώπινο παράγοντα. Στελέχη ωστόσο του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι μένει να διαπιστωθεί, στο τελικό πόρισμα, εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, γεγονός που θα απαλλάξει τον νεκρό μηχανοδηγό από μεγάλο μέρος της ευθύνης. Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Ελξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μηχανοδηγοί) τόνισε ότι παρά τα τεράστια ποσά που έχουν επενδυθεί, το μεγαλύτερο μέρος των έργων δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ η σιδηροδρομική υποδομή έχει λεηλατηθεί σε μεγάλο βαθμό και το τροχαίο υλικό έχει απαξιωθεί λόγω ελλιπούς συντήρησης.

Τα σοβαρότερα προβλήματα που εντοπίζονται στο δίκτυο, σύμφωνα με τους μηχανοδηγούς, είναι:

Στο 70% της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα. Η γραμμή Θήβας – Τιθορέας είναι μονή εδώ και 10-12 μήνες λόγω εργασιών. Ο ορεινός όγκος (Τιθορέα – Δομοκός) λειτουργεί μεν με φωτοσήματα, αλλά με σημαντικά προβλήματα στη συντήρησή τους.

Το τμήμα Δομοκός – Παλαιοφάρσαλο εξυπηρετείται εδώ και 8 μήνες από μονή γραμμή κυκλοφορίας λόγω έργων. Οι μόνιμες είσοδοι στις παρακαμπτηρίους Δομοκού, Παλαιοφαρσάλου, Μεζούρλου, Λάρισας, Νέων Πόρων, Αδενδρου, Σίνδου και Θεσσαλονίκης παραμένουν χωρίς φωτοσήματα. Η ηλεκτροκίνηση λειτουργεί μόνο μεταξύ Παλαιοφαρσάλου και Θεσσαλονίκης. Στο Παλαιοφάρσαλο γίνεται αλλαγή μηχανής (σε diesel προς Αθήνα, σε ηλεκτράμαξα προς Θεσσαλονίκη). Σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται στον φωτισμό και την επικοινωνία σε Πλαταμώνα και Τέμπη.

Οσον αφορά στον Προαστιακό Αθήνας («Ελ. Βενιζέλος» – Κιάτο) οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξηγούν ότι το δίκτυο είναι ηλεκτροκινούμενο αλλά χωρίς τηλεδιοίκηση, σύστημα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους (ECTS) και χωρίς σύστημα επικοινωνίας (GSMR). Τα φωτοσήματα λειτουργούν μόνο σε μέρος του δικτύου (Λιόσια – Αεροδρόμιο). Τα συστήματα λειτούργησαν μέχρι το 2010, ενώ μεγάλο μέρος τους σήμερα έχει λεηλατηθεί. Τα δρομολόγια έχουν περιοριστεί σε 3 ανά ώρα (αρχικά ήταν 4 ή 5) λόγω έλλειψης μηχανοδηγών και μη λειτουργίας της τηλεδιοίκησης. Λόγω έλλειψης μηχανοδηγών τα δρομολόγια σταματούν στις 21.44 από το αεροδρόμιο, ενώ το μετρό συνεχίζει τη λειτουργία του μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα.

Ανά δύο ώρες εκτελούνται τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνας (προς Χαλκίδα και Πειραιά) λόγω έλλειψης προσωπικού, σε δίκτυο χωρίς τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, ECTS, GSMR. Ηλεκτροκίνηση υπάρχει μόνο στο τμήμα Κιούρκα – Χαλκίδα και από εκεί πραγματοποιείται μετεπιβίβαση σε ντιζελοκίνητους συρμούς. Από Αθήνα μέχρι Πειραιά η κυκλοφορία γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας. Το δίκτυο από τη Θεσσαλονίκη προς την Αλεξανδρούπολη είναι μονής γραμμής κυκλοφορίας, χωρίς κανένα σύστημα (φωτοσήματα – τηλεδιοίκηση). Το ίδιο και η γραμμή προς Φλώρινα και Εδεσσα.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν επίσης ότι η σύνδεση μεταξύ Δράμας και Θεσσαλονίκης έχει διακοπεί από 25 Σεπτεμβρίου 2016, ενώ από 25 Μαΐου δεν λειτουργεί η σύνδεση με τη Βουλγαρία λόγω έλλειψης μηχανοδηγών. Από το 2010, έχει διακοπεί η σύνδεση με την Τουρκία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή