Ο εφοπλισμός επιστρέφει ξανά στην Ερμούπολη της Σύρου

Ο εφοπλισμός επιστρέφει ξανά στην Ερμούπολη της Σύρου

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ένα λαμπρό δημαρχιακό μέγαρο, σχεδιασμένο από τον Τσίλερ, ένα λυρικό θέατρο του 1864 που θα το ζήλευε και η Αθήνα, εκατοντάδες κομψές νεοκλασικές οικίες, η Ερμούπολη φέρει το πιστοποιητικό γέννησης της ισχνής μας αστικής τάξης. Και μπορεί η πρωτεύουσα των Κυκλάδων να πέρασε παλαιότερα μια κακή περίοδο με τηλεοπτικής προέλευσης τουρισμό, όμως τώρα φαίνεται να είναι σε τροχιά αξιοποίησης των μοναδικών της πλεονεκτημάτων. Η έμφαση έχει αρχίσει να δίδεται στον πολιτισμό και την προσέλκυση εκείνων των επισκεπτών που αντιλαμβάνονται την ιστορία της Σύρας (εμείς οι Συριανοί πάντα προτιμάμε την τρυφερή κατάληξη σε -α, ίσως για να θυμόμαστε τις παλιές της δόξες).

Αρωγός στην προσπάθεια αυτή στάθηκε, από την πρώτη στιγμή, ο εφοπλιστής Αντώνης Κομνηνός, που έλκει την καταγωγή του από το νησί, καθώς ο πατέρας του Εμμανουήλ γεννήθηκε στην Ερμούπολη. Με φανερές χειρονομίες ευεργεσίας αλλά και άλλες που μένουν μυστικές, το Ιδρυμα «Αντώνιος Ε. Κομνηνός» έχει συμβάλει ενεργά στην αναβάθμιση της πόλης: από την ανακαίνιση της Πινακοθήκης Κυκλάδων, τη χορηγία καλλιτεχνικών και θεατρικών δράσεων μέχρι τη φωταγώγηση του κτιρίου των Λοιμοκαθαρτηρίων, τη στήριξη της Ορθόδοξης Επισκοπής κ.ά. Η ύπαρξη ενός ισχυρού μαικήνα συχνά συμπαρασύρει και άλλους να ανακαλύψουν και να αγαπήσουν έναν τόπο, κάτι που φαίνεται να συμβαίνει σταδιακά. Οποιος βρέθηκε στη Σύρο το περασμένο Σαββατοκύριακο σίγουρα αντιλαμβάνεται αυτήν τη ζωογόνο αλλαγή για το νησί.

Πλήθος κόσμου που ήρθε από την Αθήνα ειδικά για τον σκοπό αυτόν έδωσε το «παρών» σε πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις, με κορύφωση τη συγκινητική τελετή που έγινε το Σάββατο το βράδυ, όταν το δημοτικό συμβούλιο του νησιού, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης, ανακήρυξε τον Αντώνη Κομνηνό επίτιμο δημότη Ερμούπολης. Το ψήφισμα επεδόθη από τον δήμαρχο Γιώργο Μαραγκό με θερμά λόγια ευχαριστίας. Παραλαμβάνοντας την τιμητική πλακέτα ο εφοπλιστής προσέθεσε ότι η ευχή του είναι τόσο η κόρη του όσο και η εγγονή του, που ήταν παρούσες, να συνεχίσουν το έργο της προσφοράς.

Η εκδήλωση της ανακήρυξης έγινε στο πλαίσιο των εγκαινίων της έκθεσης του Κώστα Βαρώτσου στην Πινακοθήκη Κυκλάδων με εξαιρετικά νέα έργα. Μια παλαιότερη δημιουργία του καλλιτέχνη με τίτλο «Ορίζοντες» τοποθετήθηκε με χορηγία του εφοπλιστή στην προκυμαία της Ερμούπολης και ήδη έχει γίνει ένα εμβληματικό τοπόσημο. Παρούσα στην εκδήλωση ήταν η Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, που υπογράμμισε ότι ο Αντώνης Κομνηνός στηρίζει και το μουσείο της Αθήνας, έχοντας δώσει χρήματα για την τεχνολογική υποδομή τού υπό ανακαίνιση κτιρίου. Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης αναφέρθηκε εκτενώς στην πορεία του Βαρώτσου λέγοντας ότι ο «Δρομέας» είναι «ο εγγονός της Νίκης της Σαμοθράκης».

Η βραδιά συνεχίστηκε στην κατοικία που αγόρασε ο Αντώνης Κομνηνός στα Βαπόρια, με θέα τον Αγιο Νικόλαο. Σύσσωμη η εφοπλιστική και η επιχειρηματική κοινότητα απόλαυσε τη ζεστή φιλοξενία σε έναν χώρο που θυμίζει περισσότερο μουσείο, από την ποιότητα των έργων τέχνης.

Εκτός όμως από τα εικαστικά, την τιμητική τους είχε το θέατρο και η μουσική. Στο Θέατρο Απόλλων την Παρασκευή και το Σάββατο ανέβηκε η παράσταση «Ο θησαυρός του μακαρίτη» από τη θεατρική ομάδα «Θεατροπαρέα 08», χορηγία του ιδρύματος, με τα έσοδα να διατίθενται σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Και επειδή, όπως είπαμε, ο ένας μαικήνας φέρνει τον άλλο, ακόμα ένα γνωστό όνομα της ναυτιλίας, ο Στέλιος Νιώτης (που συνδέεται και αυτός με το νησί και υποστηρίζει και αυτός την Πινακοθήκη Κυκλάδων), έκανε την Παρασκευή μια ειδική βραδιά αφιερωμένη στο ρεμπέτικο, παρουσία του Σταύρου Ξαρχάκου και της Ηρώς Σαΐα. Μαζί με τον σπουδαίο συνθέτη έχουν προχωρήσει ήδη η δημιουργία σωματείου «Εν Χορδαίς και Οργάνοις» για τη διδασκαλία της ρεμπέτικης παραδοσιακής μουσικής, για να ακολουθήσουν και νέοι μουσικοί τα χνάρια του Βαμβακάρη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή