Γηρασμένα ταξί με μεγάλο μερίδιο ρύπων

Γηρασμένα ταξί με μεγάλο μερίδιο ρύπων

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντική επιβάρυνση στο περιβάλλον προκαλεί ο γηρασμένος στόλος των ταξί, που μετράει πάνω από 10 χρόνια μέσον όρο ηλικίας, όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Στην Αττική κυκλοφορούν 16.900 ταξί και οι συνολικοί ρύποι που εκπέμπουν ανέρχονται σε 46.000 τόνους αιωρούμενων σωματιδίων και 600.000 τόνους οξειδίων του αζώτου και υδρογονανθράκων. Παράλληλα, τα ταξί συμμετέχουν στο 50% της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης, με δεδομένο ότι εισέρχονται επανειλημμένως στο κέντρο της Αθήνας, όπου εκτελούν μεγάλο μέρος του μεταφορικού τους έργου.

Η μέση ηλικία των ταξί διαμορφώνεται στα 10,1 χρόνια, ενώ το 61,5% μετρά πάνω από δέκα χρόνια ζωής, με την πλειονότητά τους να έχουν κινητήρες τεχνολογίας Euro 3 ή παλαιότερης. Σήμερα, η νομοθεσία προβλέπει την απόσυρση των ταξί στα 15 ή 18 χρόνια (κατά περίπτωση), ενώ οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν καθιερώσει την απόσυρσή τους στα δέκα χρόνια. Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ έχει τεθεί το ζήτημα της αύξησης του ορίου ηλικίας απόσυρσης των οχημάτων στα 22 έτη από 15, που ισχύει σήμερα. «Ομως μια παράταση απόσυρσης επτά ετών, αναμένεται να έχει ουσιαστικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων των αστικών περιοχών σύμφωνα με πρόσφατες ιατρικές μελέτες» επισημαίνει ο ΣΕΑΑ. Οπως προσθέτει, τα οχήματα με 15-18 έτη όριο απόσυρσης εκπέμπουν 46.000 τόνους αιωρούμενων σωματιδίων έναντι 62.000 τόνων που εκλύονται από τα 22 ετών οχήματα. Αντίστοιχα, τα 22 ετών οχήματα ευθύνονται για την εκπομπή 720.000 τόνων οξειδίου του αζώτου και υδρογονανθράκων έναντι 600.000 τόνων που εκπέμπουν τα 15-18 ετών οχήματα.

Στο μεταξύ, η οικονομική συγκυρία και η μείωση του μεταφορικού έργου των αυτοκινητιστών ταξί δεν επιτρέπουν την επένδυση των ιδιοκτητών σε νέα οχήματα. Παράλληλα, σημαντικό εμπόδιο για τους ιδιοκτήτες ταξί αποτελεί η αύξηση του ΦΠΑ και της τιμής των καυσίμων, όπως επισημαίνει ο ΣΕΑΑ. «Η κρίση καθιστά αδύνατη την ανανέωση του στόλου των παλαιών ταξί σε νέας τεχνολογίας Euro 6, χωρίς την ουσιαστική στήριξη της πολιτείας για χρηματοδότηση» επισημαίνει και προτείνει: «Για την εύρεση των κονδυλίων η πολιτεία μπορεί να αιτηθεί στα κοινοτικά προγράμματα της Ε.Ε., τα οποία αφορούν τη ρύπανση του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα (π.χ. Horizon 2020)». Την ίδια στιγμή επισημαίνει ότι «πέραν της πετρελαιοκίνησης υπάρχει πλήθος επιλογών σε αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, (φυσικό αέριο, ηλεκτροκινητήρες), καθώς και αυτοκίνητα που διαθέτουν υβριδική τεχνολογία και θα μπορούσαν να αποτελέσουν εναλλακτική λύση για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή