TCBL: βιώσιμη μόδα, αειφόρος ανάπτυξη, ευρωπαϊκές συνέργειες

TCBL: βιώσιμη μόδα, αειφόρος ανάπτυξη, ευρωπαϊκές συνέργειες

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι χαρακτηριστικές δημιουργικές «σιλουέτες» της Ιωάννας Κουρμπέλα, με τα ρούχα να αγκαλιάζουν το σώμα, έφεραν μια ειδική σφραγίδα. Προϊόν μιας ελληνικής «συνέργειας», στην οποία συμμετείχαν η εταιρεία νημάτων Βαρβαρέσος και τα Θρακικά Εκκοκκιστήρια, η συλλογή της σχεδιάστριας είχε τη «στάμπα» της αειφόρου παραγωγής και την πιστοποίηση «Certified Sustainable FiberMax» (CSF) της Bayer.

Τη συλλογή «επεξεργάστηκε» ένα ειδικό κοινό στην Τεχνόπολη της Αθήνας στις 20 και 21 Ιουνίου, στο πλαίσιο της ετήσιας συνάντησης του ευρωπαϊκού δικτύου TCBL, όπου μέλη του πήραν μέρος σε παρουσιάσεις και συζητήσεις με θέμα τη βιωσιμότητα στη βιομηχανία της μόδας. Με κεντρικούς άξονες ιδέες όπως η ανάπτυξη της κυκλικής, έναντι της γραμμικής, οικονομίας και η παραγωγή «πράσινων» υφασμάτων, η συνάντηση της Αθήνας έφερε κοντά επαγγελματίες της βιομηχανίας από πολλά διαφορετικά σημεία της Ευρώπης.

«Το TCBL είναι ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2016 και ολοκληρώνεται το 2019 στο πλαίσιο του προγράμματος της Eυρωπαϊκής Ενωσης “Horizon 2020”. Στόχος του είναι η αναζήτηση και ταυτόχρονα η ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση φορέων, εταιρειών, σχεδιαστών και γενικά επιχειρησιακών παραγόντων του κλάδου για την ανάπτυξη ενός νέου επιχειρησιακού μοντέλου, ενός νέου οικοσυστήματος στον κλάδο, το οποίο θα έχει ως βασικές αρχές την αειφορία στον σχεδιασμό, την παραγωγή και την κατανάλωση. Γιατί έχουμε μια γενικότερη ανάγκη για ανάπτυξη προϊόντων με ουσιαστική αξία για τους καταναλωτές και σεβασμό προς το περιβάλλον με την ευρεία έννοια», λέει στην «Κ» ο Μελέτης Καραμπίνης, διευθυντής του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ετοίμων Ενδυμάτων, ένας από τους δύο Ελληνες παρτενέρ του TCBL (ΣΚΕΕ-ΕΒΕΤΑΜ). Το διήμερο της Αθήνας έφερε κοντά παραγωγούς υφασμάτων και ένδυσης, σχεδιαστές και ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων αλλά και ιδρυτές start-ups, μεταξύ άλλων. Το ινστιτούτο έρευνας στον χώρο του υφάσματος Aitex, π.χ., με έδρα τη Βαλένθια της Ισπανίας, παρουσίασε projects όπως το «smart shirt», ένα πουκάμισο που δεν λερώνεται, δεν τσαλακώνεται και δεν μυρίζει άσχημα έπειτα από πολύωρη χρήση, ενώ η «μικρή» εταιρεία Tashka της Σλοβενίας εξήγησε γιατί όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις των τσαντών της πηγαίνουν σε άνεργους νέους που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στον χώρο της ενέργειας, του μάρκετινγκ και των ΜΜΕ. Ο Γιώργος Τσιακίρης, μέλος της τέταρτης γενιάς οικογένειας παραγωγών μεταξιού στο Σουφλί, «μύησε» μέλη του TCBL στην πρακτική του μπατίκ.

Νέοι παρτενέρ

Στην Τεχνόπολη, το ευρωπαϊκό δίκτυο «καλωσόρισε» και έναν μεγάλο αριθμό νέων παρτενέρ, όπως το Institut Francais De La Mode (IFM) στο Παρίσι, το οποίο βρέθηκε στην τρίτη θέση της κατάταξης των καλύτερων σχολών παγκοσμίως σε επίπεδο μεταπτυχιακών σπουδών για το 2016 κατά την έγκυρη διαδικτυακή έκδοση The Business of Fashion.

Στο μεταξύ, μέλη του TCBL αντάλλαξαν απόψεις για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αλλάξει η νοοτροπία μιας παγκόσμιας βιομηχανίας που συνεχίζει να δραστηριοποιείται με σημαντική αδιαφάνεια. Παράλληλα με τη βιωσιμότητα, το πρόγραμμα του TCBL στοχεύει και στην επιστροφή ενός 5% της ευρωπαϊκής παραγωγικής ικανότητας μέχρι το 2025. «Στην Ελλάδα υπήρξε κινητοποίηση από ένα δίκτυο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο καθαρό βαμβάκι και αναμένουμε μια έντονη δραστηριότητα προς την κατεύθυνση αυτή σε όλες τις φάσεις παραγωγής βάμβακος», σημειώνει ο κ. Καραμπίνης. Τη σημασία της δικτύωσης επισημαίνει ο Γιώργος Τσιακίρης, ο οποίος, μιλώντας στην «Κ», χαρακτήρισε τη συνάντηση της Αθήνας μια ευκαιρία «για εύρεση νέων αγορών, χωρίς κόστος».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή