Κόντρα Δημοσίου και Α/Δ Αιγαίου για πυροσβεστήρες

Κόντρα Δημοσίου και Α/Δ Αιγαίου για πυροσβεστήρες

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάθε πόσα μέτρα πρέπει τελικά να υπάρχουν πυροσβεστικές φωλιές στις σήραγγες; Το –φαινομενικά απλό– ερώτημα οδηγεί σε σύγκρουση το Δημόσιο με την κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», η οποία κατασκεύασε και διαχειρίζεται τις σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα. Το Δημόσιο, μέσω της Διοικητικής Αρχής Σηράγγων, ζητεί από την κοινοπραξία να τοποθετήσει τον τριπλάσιο αριθμό πυροσβεστήρων και η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι πληροί τις προϋποθέσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.

Σήμερα στις τρεις σήραγγες η απόσταση ανάμεσα στα ερμάρια ανάγκης (πυροσβεστικές φωλιές) είναι 150 μέτρα. Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών, κατά τη διαδικασία αδειοδότησης των σηράγγων η (αρμόδια για να δώσει το «πράσινο φως») Διοικητική Αρχή Σηράγγων επεσήμανε στην εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» ότι πρέπει να τοποθετήσει τα εν λόγω ερμάρια κάθε 50 μέτρα, βάσει των εγκεκριμένων οδηγιών μελετών οδικών έργων. Οπως προκύπτει, ο παραχωρησιούχος δεν αρνείται να τοποθετήσει τα ερμάρια, αλλά ζητεί να θεωρηθεί αυτό συμπληρωματική εργασία, δηλαδή να αναλάβει το κόστος το Δημόσιο.

Οπως επισημαίνει στην «Κ» τεχνικό στέλεχος της εταιρείας, η ελάχιστη απόσταση (των 150 μέτρων) που ακολουθήθηκε ορίζεται από την ευρωπαϊκή Οδηγία και ελληνικό Προεδρικό Διάταγμα. Περαιτέρω σε νομικό επίπεδο η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι η σχετική υποχρέωση του παραχωρησιούχου ορίζεται με σαφήνεια από τη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα.

Τελικώς, έπειτα από μια μακρά αλληλογραφία, το Δημόσιο και η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» δεν κατέληξαν σε μια κοινά αποδεκτή απόφαση. Μάλιστα, όπως φαίνεται, δεν έλειψαν οι συνήθεις αλληλοκατηγορίες, με το Δημόσιο να κατηγορεί την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» ότι καθυστέρησε να υποβάλει τις σχετικές μελέτες και την εταιρεία να υποστηρίζει ότι η Διοικητική Αρχή Σηράγγων αδικαιολόγητα δεν παρείχε μια «άνευ όρων» άδεια λειτουργίας. Ετσι το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε την παραπομπή του θέματος στην επιτροπή επίλυσης τεχνικών διαφορών. Πρέπει, ωστόσο, να τονιστεί ότι το σημείο στο οποίο και οι δύο πλευρές συμφωνούν είναι ότι δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας των σηράγγων.

Πάντως, σήμερα από τις 10 το βράδυ έως τις 6 τα ξημερώματα οι τρεις σήραγγες θα είναι κλειστές για να πραγματοποιηθούν εργασίες βελτίωσης των αυτοματισμών τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή