Αίγινα: Δεν γλίτωσαν τη σύγκρουση

Αίγινα: Δεν γλίτωσαν τη σύγκρουση

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι φωνές μελών του πληρώματος της υδροφόρας, τα ηχητικά προειδοποιητικά σήματα και ο «χειρισμός της τελευταίας στιγμής» δεν απέτρεψαν χθες τη σύγκρουσή της με αλιευτικό σκάφος ανοιχτά της Αίγινας και τους θανάτους δύο ψαράδων από πνιγμό.

Το δυστύχημα σημειώθηκε στις 7.30 π.μ., δυόμισι ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της περιοχής Σουβάλα. Σύμφωνα με το Λιμενικό, το δεξαμενόπλοιο-υδροφόρα με την ονομασία «Αίγινα» συγκρούστηκε στη δεξιά πλευρά της πρύμνης του αλιευτικού «Παναγιώτης». Το ξύλινο ψαράδικο ανετράπη και βυθίστηκε μέσα σε πέντε λεπτά. Οι δύο επιβαίνοντες, αδέλφια ηλικίας 62 και 74 ετών, περισυνελέγησαν από το πλήρωμα της υδροφόρας χωρίς να έχουν τις αισθήσεις τους, κατά δήλωση του πλοιάρχου. Στο λιμάνι του νησιού διαπιστώθηκε ο θάνατός τους από πλήρωμα ασθενοφόρου. Ο πλοίαρχος και ένα μέλος του πληρώματος συνελήφθησαν από το Λιμενικό και σήμερα αναμένεται να οδηγηθούν στον εισαγγελέα, ενώ στελέχη της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών και προσωπικό της υπηρεσίας διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων πραγματοποιούσαν χθες έρευνες στην περιοχή για να διαπιστώσουν τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος.

Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο που η Αίγινα θρηνεί θύματα στη θάλασσα. Τον Αύγουστο του 2016 στο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ του χωριού Πέρδικα στην Αίγινα και της νησίδας Μονή συγκρούστηκε το ταχύπλοο «Ντουέντε» με το τουριστικό σκάφος «Αντωνία». Τρεις επιβάτες και ο καπετάνιος του τουριστικού σκάφους σκοτώθηκαν σε εκείνο το δυστύχημα.

Η θαλάσσια περιοχή όπου διασταυρώθηκαν χθες το αλιευτικό και η υδροφόρα δεν είναι τόσο στενή όπως εκείνη στο δυστύχημα του περασμένου Αυγούστου. Η υδροφόρα είχε αποπλεύσει από το Πέραμα. Σύμφωνα με μια εκδοχή, που ερευνάται από το Λιμενικό, οι ψαράδες μάζευαν τα δίχτυα τους χθες το πρωί. Οι προσπάθειες αποφυγής της σύγκρουσης δεν απέδωσαν.

Σύμφωνα με τους Διεθνείς Κανονισμούς Αποφυγής Συγκρούσεων στη θάλασσα, τα σκάφη που ασχολούνται με την αλιεία σε περίπτωση διασταύρωσής τους με μηχανοκίνητα πλοία θεωρούνται «φυλασσόμενα», δηλαδή έχουν προτεραιότητα. Σε περίπτωση όμως που διασταυρωθούν με πλοία περιορισμένης ικανότητας χειρισμού, τα αλιευτικά οφείλουν να αλλάξουν την πορεία τους. Οπως αναφέρεται ακόμη στους κανονισμούς: «Πολλές φορές δεν γίνεται αντιληπτή από το πλοίο που προσεγγίζει η πραγματική κατάσταση του άλλου πλοίου, γιατί μπορεί να μη φαίνονται οι ειδικοί φανοί ή τα ειδικά σήματα που χαρακτηρίζουν την κατηγορία του – έτσι το φυλασσόμενο πρέπει να εκπέμπει ηχητικό σήμα αμφιβολίας ώστε το μηχανοκίνητο υπόχρεο να αφυπνιστεί». Οι ίδιοι κανονισμοί, πάντως, προβλέπουν ότι ακόμη και το «φυλασσόμενο» πλοίο οφείλει να ενεργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να αποφύγει τη σύγκρουση. Αυτή η αντίδραση αποκαλείται «χειρισμός της τελευταίας στιγμής», ο οποίος πρέπει να είναι «σύμφωνος με τους κανόνες της ναυτικής τέχνης και εμπειρίας». Μία από τις κινήσεις αποφυγής σύγκρουσης που προτείνεται στους κανονισμούς είναι και η πλήρης στροφή 360 μοιρών. Δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο τι από αυτά εφαρμόστηκε στο χθεσινό συμβάν.

«Υπήρχε καλή ορατότητα»

«Δεν είχε κακό καιρό, υπήρχε καλή ορατότητα, δεν ξέρω τι έφταιξε. Ισως κάποιος κακός υπολογισμός;» λέει στην «Κ» ο δήμαρχος Αίγινας Δημήτρης Μούρτζης που περιμένει τα πορίσματα των εμπειρογνωμόνων για τις συνθήκες του δυστυχήματος. «Είμαι συγκλονισμένος. Τα δύο αδέλφια αγαπούσαν τη θάλασσα. Ηταν βιοπαλαιστές, ψαράδες από μικροί», λέει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή