Επανεκκίνηση έργου 14 χρόνια μετά

Επανεκκίνηση έργου 14 χρόνια μετά

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα σημαντικό κυκλοφοριακό έργο για τη Δυτική Αττική «βγαίνει από το συρτάρι». Το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην κήρυξη των απαραίτητων απαλλοτριώσεων για την ολοκλήρωση της περιφερειακής Αιγάλεω και την κατασκευή των τριών κόμβων που υπολείπονται. Το έργο σταμάτησε το 2003 και είναι… μνημείο κακοδαιμονίας των δημοσίων έργων.

Η περιφερειακή λεωφόρος Αιγάλεω, μήκος 5 χλμ., είναι ο οδικός άξονας που συνδέει την Αττική Οδό με τον Πειραιά. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε το 1997 και το έργο ανατέθηκε το 1999 έναντι 7,5 δισ. δραχμών (16 εκατ. ευρώ) στην εταιρεία Παντεχνική. Από την πρώτη στιγμή, το έργο αντιμετώπισε διάφορα ζητήματα: για παράδειγμα η εταιρεία ζήτησε αμέσως την αναθεώρηση του σχεδιασμού με την προσθήκη μιας δίδυμης σήραγγας. Η τροποποίηση εγκρίθηκε, παρότι συνεπαγόταν έμμεση αύξηση του κόστους για το Δημόσιο. Στη συνέχεια, το έργο «κόλλησε» στην απαλλοτρίωση ενός σπιτιού μετά οικοπέδου 4 στρεμμάτων στην είσοδο μιας από τις σήραγγες, καθώς η φερόμενη ως ιδιοκτήτρια δεν διέθετε τίτλους ιδιοκτησίας και αρνούνταν να το εγκαταλείψει. Το ζήτημα μεταφέρθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας που τρεις φορές (τα έτη 2002, 2003 και 2007) «μπλόκαρε» τη διαδικασία απαλλοτρίωσης, ορίζοντας ότι δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς τίτλους. Τα προβλήματα στις μελέτες και στις διάφορες κακές επιλογές που έγιναν, οδήγησαν το 2001 σε αναθεώρηση του προϋπολογισμού του έργου… προς τα πάνω (+27%), ωστόσο τα προβλήματα παρέμεναν. Τελικά, το 2006 η εργολαβία διαλύθηκε και η εταιρεία προσέφυγε στα δικαστήρια διεκδικώντας σημαντικά ποσά από το Δημόσιο (εκτιμάται ότι το κόστος του έργου έχει ξεπεράσει τα 22 εκατ. ευρώ).

Εν τω μεταξύ, ένα μεγάλο κομμάτι του έργου είχε κατασκευαστεί: οι δύο σήραγγες-φαντάσματα, το 70% του δρόμου (το μεγαλύτερο τμήμα του δόθηκε στην κυκλοφορία) και άλλα συνοδευτικά έργα. Το 2011 ξεκίνησε η πρώτη προσπάθεια να επανεκκινηθεί το έργο. Τον Νοέμβριο του 2012 εντάχθηκε στο ΠΕΠ Αττικής, ωστόσο τον Σεπτέμβριο του 2013 απεντάχθηκε. Πρόσφατα το έργο εντάχθηκε εκ νέου στο ΠΕΠ Αττικής (στο νέο ΕΣΠΑ, δηλαδή) και προ ημερών το υπουργείο Υποδομών έδωσε την εντολή για να κηρυχθούν και πάλι οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις (43,6 στρέμματα με εκτιμώμενο κόστος 4 εκατ. ευρώ).

Τι απομένει για να ολοκληρωθεί η περιφερειακή Αιγάλεω; Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του ΥΠΟΜΕΔΙ, απομένει περίπου 1,5 χλμ. αυτοκινητόδρομου, η κατασκευή του ημικόμβου Σκαραμαγκά και του κόμβου Ναυπηγείων, καθώς επίσης η βελτίωση και η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Σχιστού. Το κόστος των εργασιών αυτών εκτιμάται στα 43 εκατ. ευρώ, στα οποία εκτός από τις απαλλοτριώσεις θα προστεθούν περίπου 3 εκατ. ευρώ για μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφελείας και 1,5 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές εργασίες. Τα τεύχη δημοπράτησης, όπως και όλες οι απαραίτητες μελέτες είναι έτοιμες, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει κατατεθεί στο ΥΠΕΝ προς έγκριση και το έργο εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί έως το τέλος του έτους. Το έργο θα ανακουφίσει ολόκληρη την περιοχή που τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή